חטיבת הנגיד. צילום עזרא לוי
חטיבת הנגיד. צילום עזרא לוי

הורי החטיבה היחידה בעיר שלומדת חמישה ימים בשבוע יוצאים למאבק על יום שישי

הורים בחטיבה המתנגדים להוספת יום הלימודים השבועי הפיצו מכתב קשה נגד העירייה וראש אגף החינוך. משרד החינוך: "כל מערכת החינוך בעיר פועלת שישה ימים בשבוע, אין סיבה להחריג את החטיבה". תגובת העירייה לא התקבלה

פורסם בתאריך: 14.1.19 11:05

הורים לתלמידים בחטיבת הביניים הנגיד בהרצליה יוצאים למאבק נגד החלטת משרד החינוך ועיריית הרצליה לקיים בחטיבה, החל משנת הלימודים הבאה, שבוע לימודים בן שישה ימים במקום חמישה, כפי שהיה נהוג בחטיבה ב-16 השנים האחרונות.

נציין שבשנת הלימודים הנוכחית מתקיים בחטיבה בימי שישי "שישי יצירתי", של לימודי העשרה לא פרונטליים, בעקבות פשרה שהתקבלה בשנה שעברה בין העירייה ו-ועד ההורים דאז בראשות שרון קוטלר ומי שהוא היום חבר מועצה איל פביאן, על רקע כוונה דומה להגדיל את מספר ימי הלימוד השבועיים.

גורמים המכירים את הנושא מקרוב אומרים כי משרד החינוך טוען שהפעלת החטיבה במתכונת של חמישה ימים בשבוע בעיר שבה לומדים בתי הספר שישה ימים בשבוע מנוגדת לחוק, ושבית הספר צריך לבקש ולקבל, בכל שנה מחדש, אישור שלא לקיים לימודים ביום שישי. בהנהלת בית הספר הגישו בקשה אך זו לא התקבלה. מפקחת משרד החינוך, אומרים הגורמים, הסכימה להפגש בנושא עם נציגות ההורים בבית הספר, אך הם אינם אופטימיים באשר לסיכויי הפגישה לבטל את ההחלטה.

במכתב שהעבירו למערכת צומת השרון מגוללים ההורים את גרסתם להשתלשלות האירועים. הם חוששים להיחשף "מפחד לנקמה מצד מחלקת החינוך בעיר", כלשונם.

"לפני כשנה, באוקטובר 2017, התאחדו הורים, מורים ותלמידים בחטיבה כדי למחות על החלטת ראש אגף החינוך בהרצליה, יעקב נחום, להעביר את חטיבת הנגיד לשישה ימי לימוד (א'-ו'), מהפורמט שהיה נהוג בחטיבה במשך 16 שנים של חמישה ימי לימוד", כתבו ההורים, "המאבק הניב פירות למשך שנה, עד אחרי הבחירות לראשות העיר. באותה שנה, בפגישה שהתקיימה בין צוות מורי החטיבה, המפקחת מטעם משרד החינוך מירית שפירא ויעקב נחום, נאמר מפורשות לצוות המורים שההחלטה על מספר ימי הלימוד נתונה בידי עיריית הרצליה ולא בידי מנהלת החטיבה או משרד החינוך. בפגישה ביקשו המורים הסבר לדרישתו של ראש אגף החינוך, יעקב נחום לשינוי בתנאי העסקתם, אך לא קיבלו תשובה עיניינית או מבוססת. נחום ניסה לטעון שתלמידי החטיבה מסתובבים בלילות חמישי חסרי מעש, בגלל היעדר לימודים ביום ו', מה שכמובן כלל לא נכון ולא היה מגובה בשום מסמך משטרתי או עירוני".

ההורים המשיכו: "התעקשותו של ראש אגף החינוך להחיל את השינוי, עוררה זעם רב בקרב הורים לתלמידים בחטיבה, מועצת התלמידים והמורים. נעשו מספר פניות לתקשורת, שגרמו לאי נחת בעיריית הרצליה, מאחר והיה מדובר בשנת בחירות. לאחר מספר שבועות, התקיימה פגישה נוספת בין נחום לבין נציגי ההורים, המורים ומועצת התלמידים במטרה למצוא פתרון למשבר. בפגישה אמר יעקב נחום, שבמידה וצוות המורים ייתן מענה לתלמידים הזקוקים למסגרת בימי ו', הוא יאשר המשך הפעלת חמישה ימי לימוד בחטיבה. צוות המורים הגה את תכנית "שישי יצירתי" שמיושם בשנה"ל זו (תשע"ט) ובה ניתן מענה ל-300 תלמידים – כאלה העוסקים במגמות הספורט, המחול והמוסיקה ולכאלה הזקוקים לתגמור לימודי, ומקבלים אותו מתלמידי כיתות ח' ו-ט' מצטיינים ומחוננים, המגיעים לסייע להם. הפרוייקט זכה להדים חיוביים רבים וככל הידוע לנו, הוכתר כהצלחה אדירה. אך כאמור, הבחירות חלפו, ראש העיר זכה במושב נוסף וראש מחלקת החינוך המשיך לקדנציה נוספת".

לטענת ההורים, "ככל הנראה, הסיבה האמיתית לרצונו העז של ראש אגף החינוך להחיל את השינוי הוא לחץ שמפעילות מנהלות של חטיבות אחרות בעיר, מאחר וחמישה ימי לימוד הוא פורמט אטרקטיבי מאוד, המושך אליו תלמידים רבים מרחבי העיר ופוגע להן ברישום. לא סיבה טובה מספיק להרע את מצבם של כל כך מורים, הורים ותלמידים מרוצים. מנהלת החטיבה, יהודית לוין, נדרשה על ידי מחלקת החינוך להסדיר את המסמכים הרישמיים להמשך הפעלת חמישה ימי לימוד, כמתחייב בחוזר מנכ"ל, כך מסתבר.

"כאמור לעיל, ההחלטה להפעלת חמישה ימי לימוד היא בידי עיריית הרצליה, אך ככל הנראה, מישהו דאג להעביר את המסר למשרד החינוך, שיסרב לבקשת המנהלת ובכך להחזיר לשישה ימי לימוד את החטיבה, החל משנה"ל תש"פ. בימים אלו מתארגנים שוב הורי החטיבה, במטרה להאבק שוב בהחלטה, אלא שהפעם המאבק יהיה קשה יותר, כי מישהו בעיריית הרצליה דאג לעצמו לעלה תאנה בדמות מכתב סירוב ממשרד החינוך. מישהו בעיריית הרצליה התבלבל וחושב התלמידים, הוריהם ומוריהם עיוורים ולא רואים את הפוליטיקה המלוכלכת מאחורי הקלעים".

מראשות ועד ההורים בחטיבה נמסר: "ועד ההורים מסרב להגיב לפני שימצה את דרכי העבודה מול הגורמים השונים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובת עיריית הרצליה לא התקבלה.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "ככלל על פי חוזר מנכ"ל אין לקיים שבוע לימודים בן חמישה ימים, אלא באישור חריג ובנסיבות יוצאות דופן. בעבר ניתן אישור זמני לחטיבה שלא חודש וכיום, לאור העובדה שכל מערכת החינוך בעיר פועלת שישה ימים בשבוע, אין שום סיבה להחריג את חטיבת שמואל הנגיד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר