צוות מחלקת הקורונה במרכז הרפואי מאיר. צילום באדיבות המרכז הרפואי מאיר
צוות מחלקת הקורונה במרכז הרפואי מאיר. צילום באדיבות המרכז הרפואי מאיר

פרסום ראשון: עיריית כפר סבא דרשה ממאיר 40 אלף שקל לשבוע עבור הפעלת מסגרות לילדי הצוותים הרפואיים

בבית החולים נעלבו מההצעה וסירבו ופתחו מסגרת עצמאית לילדי הרופאים והאחיות:  "אנחנו לא מבקשים מהם לעשות החייאות על חולי קורונה ולסכן את חייהם. אנחנו מבקשים לעזור בזמן שהצוותים שלנו כן עושים את זה"

פורסם בתאריך: 22.3.20 15:21

אנשי צוותים רפואיים בבית החולים מאיר כועסים על עיריית כפר סבא ומאוכזבים מאוד מכך שאינה מסייעת להם במסגרות לילדיהם כפי שעושים בערים אחרות בארץ בהם ממוקמים בתי חולים. בעירייה, מתברר, דרשו מבית החולים מאות אלפי שקלים כדי להפעיל מסגרות לילדי הצוותים הרפואיים במתקנים עירוניים, דבר שבבית החולים מתנגדים לו בכל תוקף. לכן, בבית החולים פתחו בעצמם מסגרת לכ-40 ילדים במבנה בית הספר לאחיות העומד ריק בימים אלה, אותו מפעילים מתנדבים עובדי בית החולים.

ביום חמישי האחרון הודיעה העירייה לתקשורת כי הם פתחו שמרטפיות לילדי הצוותים הרפואיים של קופת חולים כללית מחוז שרון-שומרון. בנוסף, נכתב בהודעה שפנו לבית החולים מאיר והציעו לפתוח שמרטפיות לילדי הצוותים הרפואיים בבית הספר סורקיס ובמתחם הגנים ברחוב השמחה, הצמודים לבית החולים. סער צוטט כאומר: "הצוותים הרפואיים עובדים לילות כימים למען הבריאות של כולנו ועלינו לסייע להם כמיטב יכולתנו".

ממידע שהגיע לצומת השרון עולה כי בניגוד לקריאה של סער בסוף השבוע, לאורך כל השבוע שעבר התנהל דין ודברים בנושא מול בית החולים מאיר. גורמים בבית החולים מספרים כי העירייה דרשה 40 אלף שקלים לשבוע עבור 40 ילדים. כלומר, 160 אלף שקל בחודש ל-40 ילדים, ועוד 200 שקלים לשבוע לילדים קטנים יותר בגילאים 5-3, עבור כל ילד.

"אנחנו רותחים ומבואסים נורא", אומר איש צוות בבית החולים. "עיריות ברחבי הארץ סייעו למוסדות הרפואיים ללא עלות כי זה צו השעה עכשיו. ברור שאנחנו החיילים בחזית ואנחנו מסכנים את עצמנו גם ככה, ועוד חוזרים הביתה למשפחה שלנו תוך סיכונם. אין לנו כרגע סבא או סבתא או מטפלת תעזור. הדבר האחרון שאנחנו צריכים כרגע זה לשבור את הראש איפה לשים את הילדים. אז איך זה שהעירייה מגישה לנו חשבון של מאות אלפי שקלים לשלם? למישהו זה נראה הגיוני שמערכת הבריאות שהגב שלה שבור לגמרי גם ככה ומתמודדת עם מגיפה חמורה עם מסיכות על הפנים צריכה להיות זו שנושאת בעלויות של גני ילדים לילדי העובדים בשעת חירום? הרי גם ככה אין לנו הכנסות מניתוחים ומפרוצדורות שונות. אנחנו רק מוציאים עלויות מטורפות".

אשת צוות אחרת אומרת: "בעירייה יכלו לפרסם קול קורא וקוראים לגננות ולמורות להגיע לסייע ומשתמשים בגני ילדים ריקים, אבל בעירייה חושבים על כסף. זה לא יאומן. חברות פרטיות שולחות אוכל וסבונים. בפתח תקוה התגייסו לסייע, גם ברעננה התגייסו לעזור לבית לווינשטיין ולכן אני לא מבינה למה בעיריית כפר סבא חושבים לעשות כסף ממערכת הבריאות. הם הרי ביטלו את העדלאידע ואירועי יום העצמאות. יש להם תקציב לעזור באמצעות מתנדבים. אנחנו לא מבקשים מהם לעשות החייאות על חולי קורונה ולסכן את חייהם. אנחנו מבקשים לעזור בזמן שהצוותים שלנו כן עושים את זה".

אחת המתנדבות סיפרה: "אנחנו מטפלים בילדים אבל אצלנו לא יכולים לקבל ילדים מתחת לגיל חמש. אין לנו את הפסיליטיס המתאימים. מה שיש פה לא לגמרי מתאים לילדים נורא קטנים. אנחנו מארגנים מתנדבים ואנשי מנהלה וכולם גייסו צעצועים וחפצים שאנחנו זקוקים להם, אנשים עושים כאן יש מאין מכל הלב".

חברת מועצת העיר הדר לביא אמרה: בעקבות פניות תושבים ומענים קיימים בערים אחרות קראתי בשבוע שעבר לראש העיר למצוא פתרון לילדי הצוותים החיוניים. לצערי, למרות שהצהיר על פתרון קיים מסתבר שבפועל הוא אינו מוסכם. חבל שמנסים להרוויח בתקופה כזאת במקום לתת לצוותים חיוניים עזרה".

מעיריית כפר סבא טרם התקבלה תגובה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר