הדר וחזי , מצמצמים רווחים, צילום פרטי
הדר וחזי , מצמצמים רווחים, צילום פרטי

"זה שינה לי את החיים". כך עוברים מאות צעירים מהפך בחייהם בעזרת מנטורים מתנדבים

בקרוב ייפתח באזור מחזור חדש של עמותת "מצמצמים רווחים", שמעניקה ליווי אישי של מתנדבים לצעירים שזקוקים לכך לאחר שרותם הצבאי. "הפכתי מאדם שתלוי באחרים לעצמאי שמסוגל לעשות דברים", מספר אחד מבוגרי התכנית

פורסם בתאריך: 7.7.23 08:34

"התוכנית עזרה לי להבין הרבה דברים, עזרה לי להאמין בעצמי ונתנה לי המון מוטיבציה ללמוד, להשקיע, להגשים חלומות ולא לוותר", כך אומר הדר קרני, בוגר התוכנית של עמותת "מצמצמים רווחים" שפותחת בקרוב מחזור נוסף באזור השרון.

"מצמצמים רווחים" היא עמותה התנדבותית שמטרתה לצמצם פערים בחברה הישראלית על ידי ליווי אישי באמצעות מנטורים מתנדבים, הכוונה והעצמה, של צעירים חסרי עורף משפחתי, או כאלו שמרגישים שהם זקוקים לליווי וייעוץ. הליווי ניתן להם לאחר שהשתחררו משירות צבאי או לאומי והם נמצאים בשלב מעבר לחייהם האזרחיים כאנשים בוגרים ועצמאיים. זאת על מנת שיהיו מעורבים בחברה הישראלית ויתרמו לה. העמותה רותמת את היכולות, הקשרים והניסיון המצטבר שלה בכדי לסייע לצעירים במגוון תחומי חיים כתעסוקה, השכלה, דיור, עצמאות פיננסית וחברה וקהילה. עד כה סיימו את התוכנית למעלה מ- 1,100 צעירים, שלוו על ידי 1,300 חונכים (מנטורים). בכל שנה נפתחים שלושה מחזורים, בהם משתתפים 150 עד 200 צעירים.

ערב הוקרה למתנדבי מצמצמים רווחים, באדיבות העמותה

ערב הוקרה למתנדבי מצמצמים רווחים, באדיבות העמותה

תכנית הליווי האישי של "מצמצמים רווחים" הוקמה במאי 2014 על ידי בני גנץ, דורון אלמוג, אלון שוסטר ועוד, מתוך הקריאה החוזרת של גדוד הנח"ל המוצנח "לצמצם רווחים", כפי שהורו המפקדים לנוכח פתיחת הפער בין הראשונים לאחרונים במסעות, בתרגילים, בצניחות ובמבצעים.

"אנו נרגשים להשיק את המחזור החדש של תוכנית הליווי שלנו באזור השרון", אומר עודד סלומון, מנכ"ל עמותת "מצמצמים רווחים", ומוסיף: "המטרה שלנו היא לצייד את אותם צעירים בכלים הדרושים כדי להתגבר על אתגרים בהם הם עשויים להיתקל באמצעות ליווי אישי הוליסטי, הדרכה ומשאבים. אנו מאמינים שהתוכנית מסייעת להם למצות את הפוטנציאל שלהם ולהפוך למובילים ותורמים בחברה שלנו".

עודד סולומון מנכ"ל מצמצמים רווחים, באדיבות העמותה

עודד סולומון מנכ"ל מצמצמים רווחים, באדיבות העמותה

העמותה מזמינה צעירים פוטנציאליים מאזור השרון להשתתף בתוכנית וגם מנטורים ששואפים לשנות את חייהם של הצעירים ושל עצמם במסע מעצים משותף. סלומון מסביר: "אנו מחפשים מנטורים שיידעו להעניק לצעירים הללו מודל חיובי ומשמעותי, מנטורים שידריכו ויעודדו את הצעירים להוביל קדימה. המנטורים המתנדבים שלנו ממלאים תפקיד מרכזי בסיוע לצעירים לפתח כישורי חיים, המאפשרים צמיחה אישית וכן מסייעים בפתיחת דלתות להזדמנויות חדשות".

כאמור, אחד מבוגרי התוכנית הוא הדר קרני, בן 25 מקדימה צורן, שבימים אלו ממש סיים את לימודיו כהנדסאי בניין במכללת רופין. בשירותו הצבאי שימש הדר מדריך רפואה בחילוץ והצלה בפיקוד העורף. כשיצא לחיים האזרחיים, כמו הרבה צעירים אחרים, הרגיש שאין לו כלים מספיקים להתמודדות עם האתגרים הכרוכים ביציאה לחיים עצמאיים. הדר מספר כיצד הגיע לעמותה: "שמעתי על העמותה מאחי התאום ובאחד הימים במכללת רופין היה יריד תעסוקה. ביריד נתקלתי בדוכן של העמותה והחלטתי שאני רוצה להיכנס לתהליך הזה".

החונך שמלווה את הדר מטעם העמותה הוא חזי, רואה חשבון. הם החלו את המפגשים לפני כשנה. הדר מספר שחזי עוזר לו בהתפתחות האישית, תרם לביטחון העצמי שלו, והציונים שלו השתפרו. במהלך תקופת הליווי הוא הפך מתלמיד שזקוק בעצמו לשיעורים פרטיים, לתלמיד שמעביר שיעורים פרטיים לאחרים.

הדר מספר כיצד חזי עזר לו בשנה האחרונה: "היינו נפגשים אחת לשבוע או שבועיים. חזי אדם עם המון נסיון והוא עזר לי להשיג מידע ובעיקר עזר לי בהתחלה לנהל את הזמן שלי בצורה טובה יותר ולנהל את הכסף שלי בצורה חכמה וטובה יותר. הוא עזר לי גם בפן הרגשי כי היו לי קשיים עם המשפחה ובת הזוג. אפשר להגיד שמעבר לחונך הוא אפילו הפך לחבר. הוא שם דגש על הדברים שאני טוב בהם ונתן לי ביטחון להצליח בהם. בעבר לקחתי שיעורים פרטיים והיום אני מעביר שיעורים פרטיים בתוכנות וזה רק בזכות העזרה שלו".

אתה מרגיש שהוא ממש שינה את חייך?
"במובן מסוים הוא שינה לי את החיים. לפני ארבעה חודשים עברתי דירה והוא עזר לי לכתוב את חוזה שכירות וגם עזר לי להתכונן לראיון עבודה לחברה שהתקבלתי אליה. חזי הוא בשבילי סוג של מנטור לחיים כי הרי אין חכם כבעל נסיון. הוא הפך אותי מאדם שתלוי באחרים להרבה יותר עצמאי והרבה יותר מסוגל לעשות דברים, עם יכולת להסתכל על העתיד בעיניים ולהשיג את המטרות שלי".

אבי טסמה, בן 25, בוגר נוסף של התכנית, מספר: "התחלתי את החונכות במצב של חוסר ודאות, בלי שאיפות ועם מעט מאוד מוטיבציה ללמוד ולהתקדם. ההשתתפות בתוכנית עזרה לי להבין הרבה דברים, התחלתי להאמין בעצמי וקיבלתי המון מוטיבציה להגשים חלומות ולא לוותר".

לפרטים נוספים והרשמה: 09-8664656, או בכתובת המייל [email protected],

או באתר מצמצמים רווחים – https://www.closing-ranks.org/

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר