נועם ביתן צילום פרטי
נועם ביתן צילום פרטי

"לא הפריעה לי הביקורת של אייל גולן"

על הביקורות, על העקיצות ועל ההבטחה שלו להישאר בתודעה - עם גב מאביב גפן וקצת יותר מ15 דקות תהילה, נועם ביתן, מקום שלישי ב”אביב נגד אייל”, מכוון גבוה

פורסם בתאריך: 25.9.18 11:41

כבר בשלב הביצועים מול הקהל פנה מי שנחשב המלך הנוכחי של הזמר המזרחי, אייל גולן, למתמודד נועם ביתן. הכוכב הוותיק אמר לביתן שיעשה הכל כדי שהוא לא יגיע לגמר תוכנית הריאליטי, ועמד במילתו. בתום שיר אחר ששר ביתן העיר לו גולן על תנועות הגוף המוגזמות שלו, לדעתו. “אם אתה רוצה לשיר תעמוד כמו גבר ותשיר”, אמר. המנטור אביב גפן עוד ניסה להסביר שאין לו בעיה עם זה, אבל זה לא עזר. מאוחר יותר תהה גפן אם “אתה מוריד אותו בביקורת כדי שבגמר יהיו לו פחות סיכויים”. ביתן עצמו בהחלט זינב עד הרגע האחרון אחרי המועמדים של גולן אבל לא הצליח לגבור על מי שקטפה את המקום הראשון – מצדה איש ימיני והסתפק במקום השלישי – הישג מכובד כשלעצמו. “לא הפריעה לי הביקורת”, מסביר ביתן בראיון לצומת השרון. “זה שלו וזו הביקורת שהוא חשב לנכון להגיד לי שאני שר ביצוע כואב או משחק תוך כדי שירה. אני מצדי אמרתי לו באחת הפעמים שהוא עלה לבמה בחזרות, שהוא נראה לי בן אדם טוב. זה היה המקסימום שניהלנו שיחה בינינו כי הוא באמת נראה לי כזה וזה מה שהרגשתי שאני צריך להגיד לו”.

הצניעות של ביתן, חייל בשירות סדיר בחיל הים, בן 20 מרעננה, ניכרים לא רק בשירה ובמראה המצודד החצי ביישני. הוא באמת כזה, אבל גם אחד שעושה את מה שהוא רואה לנכון בלי להיכנע ללחץ הסביבה. אולי זו גם אחת הסיבות בה בחר בגפן כמנטור שלו ולא בגולן שנראה על פניו כבחירה טבעית יותר. “זה לא שבחרתי באביב, אלא בחרתי בשיר שאביב נתן לי לבצע ומשם זה התגלגל וזה יצא טוב, כי בתכל’ס מההתחלה רציתי לעבוד עם אביב כי אני אוהב את מה שהוא עושה והוא גם בסוף לקח אותי למקום מוזיקלי יותר מעניין”, הוא מודה.

לדבריו החיבור המוזיקלי ביניהם היה יוצא מן הכלל. “הוא ממש ידע להתאים לי שירים, התאמנו מבחינת השירים ותחומי העניין המוזיקלי”, הוא מפרגן. “בשונה מאייל שלדעתי לא היה מציע לי לבצע בתחרות הזו למשל קלאסיקה משנות ה-60. העבודה עם אייל הייתה מאוד מעניינת, למשל עם הבחירה בשירים. הוא אמר לי לפתוח את הראש בבחירת השירים, כמו למשל בבחירת השיר ‘Ne me quitte pas’ שאני שמח שבחרתי בסוף וגם את הדרך בה ביצעתי את השיר. אני אשאר בקשר עם אביב ואם הוא יזמין אותי להיות אומן אורח בהופעות שלו אשמח”.

נועם ביתן צילום פרטי

נועם ביתן צילום פרטי

השפעות מוזיקליות מהבית

לריאלטי ‘’אביב או אייל – מי ימצא את תגלית השנה”, של קשת (ערוץ 12) הגיע לאחר ששלוש שנים קודם ניסה את כוחו גם ב”כוכב הבא” של אותה זכיינית. “לכוכב הבא הגעתי כשהייתי בן 17 בערך, אבל לא המשכתי כי לא הייתי מוכן לזה ונפלתי בשלב המסך”, הוא נזכר. “ניסו להצמיד לי משהו שהוא לא אני – שיער ארוך, מראה קצת ווירדי ושירים של אמיר דדון שאני מאוד אוהב אותו אבל לא הרגשתי שזה אני, ולכן זה לא עבד. אבל למדתי מזה ולכן בתוכנית הנוכחית הייתי אני, לא משנה מה. אגב, לא אני פניתי לאודישנים אלא פנו אלי מההפקה ואמרו שהמליצו עליי”.

גם מהמקום השלישי הפעם – ביתן מבטיח לא להיעלם ולעבוד קשה כדי להמשיך במקצוע ולהישאר בתודעה הרבה מעבר ל-15 דקות התהילה. את הרומן שלו עם המוזיקה החל כבר בילדות, הודות להוריו. “אני שר מאז ומתמיד, מאז שאני זוכר את עצמי”, אומר ביתן. “גדלתי ברעננה בבית מוזיקלי, ההורים שלי הם אנשים אמנותיים, שניהם שיחקו במחזמר, אמא שלי קורין היא ציירת וקואוצ’רית והיא גם שרה ואבא שלי, עופר, כותב, מלחין שירים ומופיע. הוא עושה את זה בכל מיני שפות, כולל צרפתית, עברית וגם אנגלית בליווי פסנתר. כל החיים שלי שמעתי שירים בצרפתית כי ההורים שלי עלו מצרפת וגם הרבה שירים באנגלית. חוץ מזה, אני מנגן על פסנתר ועל גיטרה למרות שבחיים לא למדתי. הרומן שלי עם הגיטרה החל בכיתה יא’ בתיכון אוסטרובסקי, ועם הפסנתר – שנה אחרי כל בכיתה יב’. חשבתי שאלך ללמוד מסודר אבל בסוף למדתי לבד. ניסיתי עוד דברים בתחום האמנות כמו למשל לרקוד ברייקדנס ולשחק בהצגות בבית הספר אבל בשבילי מוזיקה זה העיקר”.

ההשפעות המוסיקליות שלו מגוונות. “אני מאזין להרבה אמנים, החל ממוזיקה ישראלית, כולל את טונה, אמיר דדון שאני ממש אוהב וגם את חנן בן ארי וגם אביב גפן שאני מאוד מחובר לשירים שלו כמו, ‘סוף העולם’, ‘מליארד טועים’ וגם לביצוע שלו ל’צליל מיתר’ של אייל גולן. אגב אני שומע גם שירים של אייל גולן וגם מצד שני אסף אבידן . במזרחית אני מעדיף עם טקסטים שיש בהם קצת עומק ולחנים טובים שזה חשוב בעיני. אבל אני מודה שבסופו של דבר ההשפעות על השירים המקוריים שלי, מגיעים בעיקר ממני – כי אני החזקתי במשך שנים רגשות שיצאו רק כשהתחלתי לכתוב. זה חלק ממה שעושה את מי שאני על הבמה, אני מבטא את עצמי ואת מה שאני מרגיש לא רק שירה אלא גם בדרך בה אני מופיע. בתוכנית אגב, רציתי בהתחלה בכלל לשיר שירים מקוריים שלי ובסוף יצא ששרתי דברים אחרים כמו השירים: יש לי סיכוי, “Ne Me Quitte Pas”, מה את רוצה ממני,”Hallelujah”, וגם – לא קל של היהודים"

היה שיר שפחות התחברת אליו?
“הייתי מרוצה מרוב השירים שביצעתי חוץ מהשיר ‘In My Feelings’,בו גם רקדתי וזה לא ממש אני. אני מודה שלמרות שיש בי צד פראש ורענן וצעיר, ואני עושה את זה ביום יום, לא הרגשתי שזה אני כי אני במקום אחר כרגע”.

נועם ביתן צילום פרטי

נועם ביתן צילום פרטי

בסופו של דבר בחרת שירים פחות מיינסטרים.

“כמו שכבר הסברתי קודם, לא חששתי לבחור שירים שאני מתחבר אליהם כי אני לא מבצע שירים כמו המקור. בחלק מהמקרים ידעתי שזה על גבול וקיוויתי שאנשים יאהבו. אני חושב שהבחירה שלי בשירים הייתה מתוך מה שאני רוצה ולא בגלל הקהל או מה שמיינסטרים ואנשים אוהבים. גם כשבחרתי שיר בצרפתית, ידעתי שזה מה שאני בוחר כי אני אוהב את השיר ויש סיכוי שלא כולם יתחברו אליו. בסוף חלק פחות אהבו והיו גם הרבה אנשים שהתחברו והביצוע הזה דיבר אליהם”.

למה אגב לא התגייסת ללהקה צבאית?
“כי רציתי לעבור חוויה צבאית של ממש, עם קושי ועשיה בשביל קצת יותר להתחספס ולהתבגר. בנוסף, בער לי יותר להתפתח הרבה יותר מהבחינה האישיותית מאשר מהבחינה המוזיקלית בזמן שהתגייסתי”.

“המעריצות זה נחמד”

בהתחלה החוויות מ”הכוכב הבא” גרמו לביתן קצת חששות, אבל מהר מאוד הוא הצליח להתעלות מעליהם. “הגעתי לאודישן הראשון עם שירים שלי מקוריים שכאמור לצערי בתוכנית עצמה לא ביצעתי אותם, אבל הכל עבד טוב והצלחתי לעבור את המחסום הפסיכולוגי שהיה לי בראש שזה שירה מול השופטים ומשם זה התקדם”, הוא מסביר.

האמנת שתגיע לגמר הגדול?
“אני מודה שלא האמנתי שאעבור את כל השלבים אבל זה היה מדהים וחוויה מטורפת. ההכרה שאני אגיע לגמר התחילה לחלחל בשלבים מאוחרים יותר. ככל שהתקדמתי התחלתי להבין שאני טוב יותר ממה שחשבתי ולכן האמונה נכנסה בי שאני יכול לעשות את זה למרות שכל הזמן היה לי חשש שיש אפשרות שזה גם לא יקרה. אני זוכר שבהתחלה כשנכנסתי עוד לפני האודישן מול מירי מסיקה, אביב ואייל, נכנסתי לחדר בו כל התמונות שלי והיה לי הרבה מאוד מה לעכל. אני מודה שזו חוויה אמתית שלא הייתי חוזר עליה. אם יזמינו אותי לעוד תוכנית ריאליטי אני אצטרך לשקול היטב”.

מה היה עבורך הרגע הכי מרגש בתחרות?
“כששרתי את ‘מה אתה רוצה ממני’ – ביצוע חצי גמר שלי, שאני ממש מתחבר אליו. ממש נהניתי. אגב, דווקא הביצוע הזה גרר המון תגובות ומחמאות מאנשים. היו כאלו שאפילו אמרו שהשיר הזה ממש הציל להם את החיים”.

נועם ביתן צילום פרטי

נועם ביתן צילום פרטי

איך היו התגובות בעיר מגורייך, רעננה?
“בעיר ובכלל אנשים ממש אהבו וכולם מזהים אותי ברחוב ומפרגנים לי וגם בעירייה פרגנו ושמו שלטים ודברים כאלה שהייתי בגמר. זה נחמד. גם החברים בצבא רובם ממש אהב ותמך וכולם היו ממש בעדי והרימו לי וזה כיף שאנשים מאמינים בך. גם בסביבה הקרובה שלי . אגב, אם יפנו אלי מהעירייה להופיע ביום העצמאות אני אשמח”.

גם המעריצות, כולל מירי מסיקה, לא הפסיקו לפרגן לך.
“זה נחמד אבל יש לי חברה חודש וחצי, הכרנו דרך חבר משותף תוך כדי התחרות. היא גרה לידי במושב ליד רעננה והיא בגילי וגם משרתת בצבא. זה משהו חדש והיא מפרגנת ולא מקנאה אבל יכולה לעקוץ אותי קצת על המעריצות. היא מגיבה לכל מה שקורה טוב וזה מתקדם טוב”.

אתה מרוצה מהתוצאה הסופית של התחרות?
“בהתחלה אמרתי שאני חושב שטיגיס צריכה לזכות, אהבתי את הוייב שלה, אבל אין לי ספק שהגיע לי לזכות. ולמרות זאת, זה לא ממש מפריע לי כי הגעתי למקום שלישי בגמר וזה פתח לי המון אופציות ודלתות והרבה אנשים ראו אותי ושמעו מה אני שווה וזה גם עזר לי לגלות על עצמי דברים. יש מצב שבקרוב אני כבר אתחיל לעשות דברים בתחום המוזיקלי. למשל, אני חושב על עבודה על דיסק עם חומרים שלי. אני מאמין שיהיה משהו בקרוב”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר