רד אורבך צילום אוהד רומנו
רד אורבך צילום אוהד רומנו

ערב סגול עמוק: רד אורבך בראיון ללא גבולות

פסטיבל רדסטוק, מפגש פסגה של מוזיקאים בהנהגת להקת הבובות רד בנד, יתקיים השנה באמפיפארק רעננה. רגע לפני הפסטיבל, סולן הלהקה רד אורבך עונה על כל השאלות הקשות

פורסם בתאריך: 20.9.19 11:00

אם טרם נתקלתם בתופעת רד בנד, שכבשה בעשור וחצי האחרונים את עולמות המוזיקה והטלוויזיה הישראלית, אז הנה הסבר קצר: מדובר בלהקה בובות ראשונה מסוגה בישראל, שמופעלות על ידי ארי פפר, מיכה דומן ועמי ויזל. הביוגרפיה הפיקטיבית של הלהקה היא של שלושה רוקרים מזדקנים מארצות הברית, שבראשם עומד רד אורבך, מנהיג הלהקה סגול השיער, שפולט יותר גסויות בדקה ממילות קישור.

הלהקה כבר כבשה את המסך הקטן בתכניות כמו “רד בנד” ו-”המופע של רד ודביר”, ומופיעה ללא הפסקה ברחבי ישראל. ביום שבת הקרוב היא תגיע לאמפי פארק רעננה לטובת פסטיבל “רדסטוק” השלישי במספר, מין מפגש סופרגרופ של אמנים מהשורה הראשונה (גידי גוב, אביב גפן, התקווה 6 ועוד רבים נוספים), אותם תארח הלהקה. רגע לפני הפסטיבל, תפסנו את רד אורבך לראיון על וודסטוק, רעננה ומוזיקה. אורבך, רק נציין, הוא האלטר אגו של ארי פפר, המפעיל שלו, ששומר על זהותו בדיסקרטיות רבה ומקפיד להתראיין בתור רד – באנגלית, ובהומור נונסנס מוחלט ונטול פילטרים.
“רדסטוק זה פסטיבל שלם שמוקדש לי”, אומר אורבך, “אפשר להגיד שההשראה הגיעה מוודסטוק. לפני המון זמן הייתי בדבר הזה, ולמען האמת לא התרשמתי. הלהקות היו בסדר, כל השאר היה פשוט נורא ואיום. נדבקתי בשלוש מחלות מין שונות, זה היה שבוע ארוך מאוד בשבילי. אז גלגלי השיניים בראש שלי התחילו להסתובב, והתחלתי לחשוב על לעשות משהו כזה, אבל משלי. בעיקרון לקחתי את השם של הפסטיבל, אבל חוץ מזה לא לקחתי כלום. רדסטוק הוא חווית הרד בנד האולטימטיבית. זה כמו רד בנד בפול ווליום. אם אי פעם ראית מופע של רד בנד, אז זה – אבל גדול יותר, טוב יותר, עצום”.

אתה זוכר איזו להקה ספציפית מוודסטוק שהשפיעה עלייך? אמן שנחקק לך בזיכרון?
“מאוד התרשמתי מבחור בשם ג’ו קוקר, אף אחד לא ידע מי הוא היה כשהוא עלה על הבמה, אתה יודע. ראינו אותו ופשוט אמרנו ‘וואו, אם הוא יכול להצליח, אז אני יכול לעשות את זה בקלות. אני יכול להצליח בלי לנסות יותר מדי’”.

למה בחרתם לקיים את הפסטיבל דווקא ברעננה?
“האמת שיש סיבה מצוינת לזה. אני חיפשתי בכל הארץ מקום עם אופי, עם וייב. מקום שלא מרגיש כמו קליניקה של רופא שאתה נכנס, עושה את שלך ועוזב. חיפשתי מקום עם אישיות. והאמפי הוא מקום גדול, וכיפי ויש המון דשא. יש לו יותר וייב, אפשר להרגיש את זה באמפי”.

רד אורבך צילום אוהד רומנו

רד אורבך צילום אוהד רומנו

מה אתה חושב על רעננה? ראיתי שהצטלמת עם ראש העיר לסרטון כדי לקדם את המופע
“כן, פרצתי למשרד שלו כדי להשיג אישורים וכאלה לפסטיבל, ואז הוא נכנס, אז זה איכשהו הפך למצב של וידאו משותף. זה בדרך כלל מה שאני עושה כשאני פורץ למקומות ונתפס – מצלם סלפי. אני מבלה את רוב הזמן שלי בשינה, אז אני מכיר אולמות ומועדונים, אני לא מכיר ערים”.

יש ברעננה קהילה אנגלו סקסית גדולה, אתה מאמריקה – חשבת לעבור לכאן?
“בהחלט. לגמרי. אני מחפש מקומות נחמדים וחדשים להרוס. עשיתי את זה בכל רחבי הארץ, ואני אשמח מאוד לעשות את זה גם ברעננה. איך שאני מגיע לשכונה, ערך הבתים יורד באופן מיידי. אני עושה המון רעש, האורגיות שלי נמשכות שלושה שבועות. אני אשמח לצרף את רעננה לרשימת המקומות שהרסתי”.
“רדסטוק” השלישי יתקיים ביוזמה משותפת של עיריית רעננה ומועדון זאפה, ותושבי רעננה יוכלו ליהנות מ-15 אחוזי הנחה על הכרטיס. מאפיין בולט בפסטיבל הוא האמנים המוכרים שמשתתפים בו, ואורבך מספר על הדרך המיוחדת שלו לבחור אותם.

“אני מכין רשימה של המוזיקאים הכי טובים ששמעתי עליהם או שאני מכיר באופן אישי”, אומר אורבך, “אני מדביק את הרשימה הזאת על הקיר. ואז אני פשוט לוקח חץ, ואני זורק אותו על הקיר, ובמה שהוא פוגע, זה הליינאפ של האמנים להופעה. אבל הרשימה היא מאוד ייחודית. ככה שלא משנה במי החץ פוגע, אני מסודר. אבל הרבה מהאנשים ברשימה שלי כבר מתים, אז אני צריך לעדכן את הרשימה. אני צריך למצוא מוזיקאים חדשים”.

יש מישהו ברשימה שאתה מתרגש להופיע איתו?
“ברור, זה קל. גידי גוב. עבדנו כבר ביחד, אבל זו הפעם הראשונה שהוא מתארח אצלי, על הבמה שלי. אני חושב על לירות אותו מתוך תותח על הבמה, זה מה שאני ארצה לעשות. אני עדיין מחכה לקבל אישור מהעירייה בנוגע לזה. אבל אני מאוד מתרגש להיות איתו על במה אחת, הוא פאקינג גידי גוב למען השם”.

למה אנשים יכולים לצפות ברדסטוק?
“אני לא יודע אם ראיתם את ההופעה שלי, אבל זה לא דומה לשום דבר אחר. קשה להסביר, אבל אני אנסה. אנחנו עושים המון סוגים של שירים, המון קאברים מז’אנרים שונים, ויש לנו המון אורחים. אנחנו עושים חלק מהשירים שלהם, הם עושים חלק מהשירים שלנו, אנחנו מערבבים את הכל וזה הופך לקוקטייל אורגזמי של הנאה”.

יש מוזיקאים צעירים ששווה לשים אליהם לב? מישהו שגילית לאחרונה?
“כן, לגמרי, אבל אני לא אספר לך, הם שלי. אני גיליתי אותם, וזה לא הולך להיות איזה סקופ גדול בצומת השרון”.

אתה לא בחור צעיר, רד. איך זה להיות אמן מזדקן בישראל?
“אני אקח את זה כמחמאה. אני לא יודע איך אני עושה את זה, אני פשוט ממשיך לעשות את זה. אם אני אעשה משהו אחר, מישהו כנראה ייפגע. עדיף שאני אמשיך לעשות את מה שאני עושה. אני מנסה לא להיות סנוב לגבי זה. כמוזיקאי, שיר טוב הוא שיר טוב. אני אשיר כל שיר טוב, אני אשיר גם שירים גרועים ואהפוך אותם לטובים, לא אכפת לי. אנחנו בלהקה שרים שירים שאנשים מכירים, אם זה פולק או כל דבר אחר. אנשים ששומעים שירים שהם מכירים, זה מזיז להם משהו במוח, גורם להם להרגיש משהו. אז אנחנו משנים קצת את השירים ומנסים לגרום להם להרגיש טובים יותר”.

ואיך ההרגשה להיות אמן סגול?
“זה לא קל להיות אדם סגול בעולמו של האדם הלבן. לעבור את האבטחה בנתב”ג, זה לא פיקניק בכלל בשבילי, תאמין לי, זה לא דבר פשוט. אבל למדתי לקבל את זה”.

יש משהו שתרצה להגיד לקוראים? לקראת הפסטיבל?
“אני רוצה להגיד לכם, מכל הלב, להגיע להופעה, כי אין באמת שום דבר טוב יותר לעשות באותו הלילה מאשר לבוא להופעה שלי. כל דבר שאתם חושבים עליו, לעשות באותו הלילה, תחשבו על זה, האם זה יהיה טוב יותר מההופעה שלי, וכנראה שהתשובה תהיה לא. זאת הופעה של פעם בחיים. ואם אתם גרים קרוב, ומקבלים הנחה, עדיף שתבואו. מה תעשו במקום, תשבו בבית ותראו נטפליקס?”

פסטיבל רדסטוק 3 יתקיים ביום שבת, 21 בספטמבר, החל משעה 19:30 באמפיפארק רעננה. מחיר כרטיס נע בין 229-199 שקלים. ניתן לרכוש באתר “זאפה” או במוקד ההזמנות בטלפון 9080*. תושבי רעננה הזכאים להנחה, ויכולים לקבל אותה דרך אתר העירייה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר