גיל שוחטצילום גדי דגון
גיל שוחט צילום גדי דגון

השבוע ברעננה והסביבה: טל פרידמן, גיל שוחט ופתרון פשעים בעזרת דנ"א

הקומיקאי טל פרידמן בהרצאה אישית ומלאת הומור, חוקר הגנטיקה שיספר לכם על פענוח הרצח של תאיר ראדה וגיל שוחט מארח את חנן בן ארי. כל אירועי השבוע ברעננה והסביבה

פורסם בתאריך: 1.12.19 09:08

יום שני: פענוח פשעים באמצעות דנ"א

איך תופסים פושעים בעזרת דנ”א? האם דנ”א יכול להוביל לטעויות בזיהוי כך שחפים מפשע יורשעו? אילו ראיות דנ”א נמצאו בזירת הרצח של תאיר ראדה, ואיך דנ”א עזר לחלץ עשרות נידונים למוות בארצות הברית מהגרדום? בשנים האחרונות מתחוללת מהפכה של ממש ביכולת לתפוס פושעים שכמעט חמקו מעונש, ובאפשרות לזכות חפים מפשע שהורשעו, והכל בזכות הדנ”א. אז איך זה עובד? ועד כמה ניתן לסמוך על זה? במסגרת סדרת ההרצאות של Funzing, הנכם מוזמנים להרצאתו המרתקת של חוקר הגנטיקה ד”ר דני זאבי, בה תיחשפו לפשעים החמורים והמפורסמים בארץ ובעולם אשר נפתרו על ידי שימוש בדנ”א. בהרצאה תלמדו על המדע שמאחורי הקלעים, ותראו איך באופן מפתיע, דנ”א עלול להוביל גם לטעויות בזיהוי. ההרצאה תתקיים ביום שני, 2 בדצמבר, בשעה 20:00 במרפי’ס, רחוב הסדנא 3, רעננה. מחיר כרטיס הוא 55 שקלים, וניתן לרכוש באפליקציית או אתר Funzing.

יום שלישי: "מה למדתי מה הבת שלי" – טל פרידמן

ביום שלישי, 3.12, בשעה 20:00, בהיכל בעיר בהרצליה, תתקיים הרצאה של הקומיקאי טל פרידמן “מה למדתי מהבת שלי”. לפרידמן ואשתו איריס שלושה ילדים, אייל, תמר וליאור. הם אימצו את אייל ותמר, שהם ממוצא אתיופי, כתינוקות. תמר, בת 20, אובחנה בילדותה עם אוטיזם, פיגור וכחולת אפילפסיה. לאחרונה עלתה בכאן 11 סדרה קומית חדשה “אבא משתדל”, שאותה יצר פרידמן עם רן דברת בהשראת חייו האישיים של פרידמן שמשחק בה בתפקיד הראשי ובמרכז הסדרה יש משפחה לילדה עם צרכים מיוחדים. לראשונה בחייו, משתף טל את הקהל במסע האבהות שלו: “איך הילדה הלא מושלמת שלי לימדה אותי מי אני”. בהרצאה הקהל נחשף מעבר לסיפורו האישי והמרגש להגיגי לב, הכלה, קבלת האחר, שונות ואופטימיות. מחיר כרטיס: 30 שקל.

יום רביעי: גיל שוחט מארח את חנן בן ארי ודניאל סלומון

במסגרת התוכנית “מפגשים מוסיקליים בהיכל”, המנצח גיל שוחט חוזר עם סדרה נוספת בה יפגשו מיטב המוזיקאיים תחת ניצוחו בהיכל התרבות בכפר סבא. במפגש הראשון, “ניגון הנשמות” , שיתקיים ביום רביעי (4.12) בשעה 20:30 בהיכל התרבות, יארח שוחט את הזמרים חנן בן ארי, דניאל סלומון וקרן הדר זמרת סופרן רב תחומית. ילוו אותם מקהלת בת קול בניצוחה של ענת מורג , תזמורת סימפונט רעננה ונתי כהן על התופים. ניצוח, עריכה, הנחיה, נגינה וניהול מוזיקלי: גיל שוחט. מחיר 110 שקלים.

יום חמישי: הרצאתה של ליאה ארד

בבית קינן בהרצליה תתקיים ביום חמישי (5.12, בשעה 20:00) הרצאתה של ליאה ארד, פסיכולוגית חינוכית ומדריכה מומחית של אנשי מקצוע בתחום. ארד היא מקימת “מרכז ליאה ארד” ויוצרת סדנת “המסע אל עצמי” למודעות עצמית והתפתחות אישית ורוחנית.
ההרצאה, “למה בחרתי דווקא בו?”, תספר לאנשים מדוע בחרו דווקא בבן הזוג הספציפי שלהם, מהן הסיבות הרגשיות שבחרו בו, האם דמיון או שוני, מהן הסיבות הרוחניות שבחרו בו? מה מטרת הזוגיות שלכם ואיך אפשר לשפר אותה. ההרצאה מיועדת גם לאנשים שאינם נמצאים בזוגיות כרגע וזאת המטרה. ההרצאה פתוחה לקהל הרחב אך מותנית ברישום מראש.

יום שבת: אירוח בגן הארכיאולוגי

ביום שבת (30.11) בשעה 9:30 הגן הארכיאולוגי מזמין את כל המשפחות לפעילות מיוחדת. הפעילות תכלול דריכת ענבים בגת, אצירת שמן זית במפרכה ובבית הבד והכנת פיתות על הסאג’ ממש כמו פעם. הפעילות תתקיים במתחם הגן הארכאולוגי בכתובת דרך קדומים 23 (שכונת הדרים). מחיר: ילד/ה 35 שקלים למשתתף, מלווה 15 שקלים. ההשתתפות מותנית בהרשמה מראש דרך אתר המוזיאון.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר