ארקפה נוה זמר, צילום יהודה קונפורטס
ארקפה נוה זמר, צילום יהודה קונפורטס

"היינו קשובים לתושבים". סניף ארקפה בנוה זמר פועל בשבתות, הזכיין מסביר למה

מחאת התושבים הצליחה, והסניף החל לפעול בשבת האחרונה גם בסופי שבוע. הזכיין מסביר מדוע שינה את החלטתו

פורסם בתאריך: 26.10.22 08:44

מחאת התושבים המתגוררים בשכונת נווה זמר בעיר נשאה פרי. לאחר שבועות ארוכים של מחאה, מהשבת האחרונה סניף ארקפה בנווה זמר פתוח בשבתות. כזכור, לפני כחודשיים התברר לתושבים כי סניף ארקפה, שנפתח בקניון נווה זמר השייך לחברת שבירו, יהיה סניף כשר שלא יפעל בשבת. התושבים שמעו על כך בעקבות פרסום של רשת ארקפה עצמה, החלו במחאה  ופתחו עצומה בדרישה לפתוח את הסניף גם בשבת, עצומה עליה חתמו מאות תושבים.

"רעננה היא עיר המשמרת את הסטטוס קוו בין דתיים לחילוניים ובתי עסק לא פועלים ברחוב הראשי בשבתות ובחגים", הסבירו מארגני העצומה. "בנווה זמר, שכונה בפאתי העיר, נפתח מרכז מסחרי חדש עם הבטחה לבית קפה שיפתח גם בשבתות. גילינו שרשת 'ארקפה' מתעתדת לפתוח סניף כשר בשכונה. אנחנו מברכים על פתיחה של בית קפה נוסף בשכונה, אבל קיים כבר בית קפה כשר בשכונה (גם הוא במקור היה אמור להיות פתוח בשבתות) ואנחנו, התושבים החילוניים חיכינו לקפה בשבתות בתוך השכונה שלנו. כמו שקורה במקומות רבים בארץ".

 

"נווה זמר היא שכונה חדשה יחסית ואין בה הרבה דתיים, לכן התושבים כעסו על כוונת הזכיין לא לפתוח את ארקפה בשבת", מסביר העיתונאי ותושב השכונה, יהודה קונפורטס, שהיה בין התומכים במחאה ובין החותמים על העצומה. "התושבים רצו מקום בילוי בשבת קרוב לבית. אני ממש שמח שהמחאה הצליחה. בשבת האחרונה, המקום היה מלא והיה די נחמד. בית הקפה הזה מצטרף עכשיו לגלידריה שגם פתוחה בשבת ואני מקווה שהמרכז הזה יהיה שוקק חיים בשבת. אני מאחל הצלחה לזכיין ומקווה שהתושבים ימשיכו להגיע".

הזכיין ומנהל בית הקפה, גבריאל פייט, מסר: "ההחלטה הייתה עניין כלכלי. היינו קשובים לתושבי השכונה והסביבה. כל המוצרים בבית הקפה כשרים ואנחנו שומרים על תפריט חלבי-דגים ללא בשר. בצורה כזו, גם אנשים מסורתיים, שחשוב להם שהאוכל יהיה כשר למרות שהמקום פתוח בשבת, יוכלו לאכול כאן. שמחנו מאוד שהתושבים משכונה ומהסביבה תמכו בפתיחת המקום בשבת והגיעו, ואנחנו קוראים להם להמשיך להגיע על מנת שנוכל להמשיך להפעיל את המקום בשבת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר