ריקי, רועי ומיכה הולנדר, צילום פרטי
ריקי, רועי ומיכה הולנדר, צילום פרטי

המשפחה היורה: "החלטתי לתת לריקי במתנה קורס בירי מעשי וכך גם היא נדבקה בחיידק"

ריק היא אלופת ישראל לנשים בירי מעשי באקדח. מיכה הוכתר כסגן אלוף העולם באותו ענף. הבן הצעיר, רועי, קיבל השבוע מלגה בזכות הישגיו בענף. גם האח הבכור אורן יורה ואילו הבת רוני היא מדריכת ירי. איך זה קרה? הסיפור המלא בכתבה

פורסם בתאריך: 30.12.22 08:21

כל מי ששירת בצבא ירה בשלב כלשהו בנשק. עבור חלקנו זה היה כל המגע עם הנשק ועבור אחרים הנשק היה צמוד קצת יותר, אבל נשאר מאחור עם השחרור, למעט תקופות מילואים. לעומת זאת, ישנם כאלה שכלי נשק בשבילם זה דבר המלווה אותם מבוקר עד ערב, כתחביב או כעיסוק, או גם וגם. בשביל משפחת הולנדר הרעננית כלי נשק הם עולם ומלואו, ובעיקר דרך להביא גאווה לאומית למדינה. תכירו את המשפחה היורה – אבל, לא להיבהל, עבורם זהו רק ספורט.

מדובר במשפחה שמאחוריה פרסים ותארים רבים והיא ממשיכה לגרוף אותם. לפני כעשרה ימים הוכתרה אם המשפחה, ריקי, בת ה-63, כאלופת ישראל בירי מעשי נשים באקדח. בעלה, מיכה, זכה כשבועיים קודם לכן במקום השני באליפות העולם בירי מעשי שהתקיימה בתאילנד. הבן הצעיר, רועי, קיבל אתמול (חמישי) תעודת הוקרה ומלגה כספורטאי צעיר בזכות הישגיו הספורטיביים בירי מעשי מעיריית רעננה. גם האח הבכור אורן יורה ואילו הבת האמצעית רוני (30) היא מדריכת ירי.

מיכה הולנד על הפודיום עם דגל ישראל, צילום פרטי

מיכה הולנד על הפודיום עם דגל ישראל, צילום פרטי

החיבור של משפחת הולנדר לירי מתחיל עם מיכה בן ה-66, שהתחיל לירות במכבי רעננה כבר בגיל 11. מיכה: "הייתי מתגנב לחוג הירי בלי רשות מההורים. כשאבא שלי תפס אותי גם הוא הצטרף לחוג. המאמן שלנו אז היה איתן סגיא. אבא שלי ניצול שואה, לימים קעקעתי את המספר שלו על הזרוע שלי, והוא אדם דתי. הוא היה יורה בשבת אבל הולך לשם ברגל. התחלתי עם קליעה אולימפית. התנדבתי גם למשמר האזרחי ברעננה שהוקם אז. התגייסתי ובמסגרת הצבא התעסקתי בצליפה. אחרי הצבא, זה היה בערך בשנת 81-82, עשיתי קורס ירי מעשי שהיה חדש בארץ. ב-83' התחתנתי עם ריקי ונולד הבן הגדול שלנו אורן, שהוא היום בן 39. בשבתות, במקום להיות עם המשפחה, הלכתי למטווח. זה גרם לחיוכים בבית והחלטתי לתת לריקי במתנה קורס בירי מעשי וכך גם היא נדבקה בחיידק הזה. באותה תקופה היה מאוד חריג שאישה תירה באקדחים. ריקי סיימה מצטיינת בתחרות של סיום הקורס שלה והתחלנו שנינו לבלות במטווחים. ב-89 אני הייתי אלוף ישראל בירי מעשי וריקי אלופת ישראל".

ריקי הולנדר על הפודיום, צילום פרטי

ריקי הולנדר על הפודיום, צילום פרטי

משפחת הולנדר החליטה להתמקצע בתחום ובשנות ה-90 המוקדמות נרשמו ריקי ומיכה לבית הספר למאמנים בוינגייט. בסוף שנות ה-90 הקימה ריקי את מועדון אלון ומאז היא היו"רית של המועדון שנחשב למועדון הירי הגדול ביותר בארץ, עם למעלה מ-150 חברים. במסגרת המועדון הם גם נוסעים לתחרויות ירי בכל בעולם. בכל שנה מתקיימות כ-10 תחרויות אליהן מגיעים כאלפיים מתחרים מכל העולם. פעם בשנתיים יש אליפות יבשת ופעם בשלוש שנים אליפות עולם. מסלול ירי כולל 24 – 30 תרגילים שונים והמתחרה נבחן לא רק על הדיוק אלא גם על הזמן, כלומר מי השיג את התוצאה הטובה ביותר בזמן המהיר ביותר.

 

מהם ההישגים הגדולים ביותר שלכם?
מיכה: "הגענו באירופה כמה פעמים למקומות ראשונים. היינו על פודיומים. לפני חמש שנים, כשהבן שלי רועי (24) היה בן 17, זכינו מקום שני באליפות אירופה לבני משפחה (ג'וניור ורגיל) בהונגריה. זו הייתה הפעם הראשונה ב-60 שנה שמדינת ישראל עלתה לפודיום בירי מעשי. לפני שלוש שנים זכיתי באליפות אסיה, מקום ראשון. זו אליפות יבשת. באירוע האחרון, לפני שלושה שבועות באליפות העולם, זכיתי מקום שני בקטגוריה. סגן אלוף עולם. זה הרבה כבוד למדינה. אין עוד הישגים כאלה. אליפות ישראל התקיימה לאחרונה אחרי שנתיים שלא היה כלום בגלל הקורונה. אני זכיתי במקום כללי בבוגרים וגם בקטגוריה סופר סניור. ריקי יורה בסטנדרט נשים והיא מקום ראשון, אלופת ישראל. רועי זכה במקום שני בבוגרים כללי. רועי ואני יורים גם ב-PCC (סוג של רובה קרבין). הוא זכה במקום השני ואני בשלישי".

למה בחרתם דווקא בירי מעשי?
"קליעה למטרה זה משעמם, יורים כל הזמן למטרה מאותו מצב. לעומת זאת, בירי מעשי המצבים משתנים: ישיבה, עמידה, יש תרגילים שמתחילים בישיבה באוטו, האקדח מזווית כזו או כזו, המטרות נעות, יש מטרות ירי, מטרות בני ערובה. זה מאוד מגוון".

מיכה הולנדר יורה, צילום פרטי

מיכה הולנדר יורה, צילום פרטי

ריקי הולנדר יורה, צילום פרטי

ריקי הולנדר יורה, צילום פרטי

בני הזוג מנהלים גם את המטווח בכפר סבא ויש להם אלפי חניכים שמגיעים כדי ללמוד ירי או לשפר ירי. הם נותנים אימון ירי חינם לכל מתנדבי הנוער בסיירת הנוער של עיריית כפר סבא. ריקי, שהיא מדריכת ירי בכירה, האישה היחידה מבין כ-20 מדריכי ירי בכירים בכל הארץ, נותנת את הטון גם כאן.

את מרגישה חלוצה בתחום?
"אני אמנם המדריכה הבכירה היחידה, אבל לא חושבת שאני חלוצה בתחום. נשים ירו באקדח כספורט גם לפני. אבל אני מאוד אוהבת את מה שאני עושה ויש לי את הפריבילגיה לעסוק בזה כמקצוע וגם ליהנות מזה כתחביב. אני מקווה שעוד נשים יגיעו לתחום ושיהיו עוד מדריכות. אני יכולה להבטיח לכולם שיש בספורט הזה הנאה רבה ואני גם מקבלת המון פרגון מהסביבה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר