משמאל אלון קרניאלי, ליעם פיין, סער טובי, עידן קרינגל צילום אור שנקרמן
משמאל אלון קרניאלי, ליעם פיין, סער טובי, עידן קרינגל צילום אור שנקרמן

"היום זה הזמן הטוב ביותר להיות מטאליסט". הסיפור של להקת סינרי התחיל במרתף של חנות מוזיקה

רגע לפני שהלהקה משיקה אלבום חדש בהופעה במועדון הבארבי, מספר ההרצלייני אלון קרניאלי על תחילת הדרך של הלהקה הצעירה והמצליחה, על הרגעים העצובים, ועונה על השאלה הכי מסקרנת: האם אפשר להתפרנס מזה?

פורסם בתאריך: 27.1.23 09:05

הם צעירים, שאפתנים ומוכשרים מאוד בתחומם ובקרוב הם משיקים אלבום חדש: הכירו את להקת "סינרי", להקת מטאל ששניים ממקימיה וחבריה הם הרצליינים.

הכל החל אי שם בשנת 2012, במרתף של חנות מוזיקה ברחוב סוקולוב בהרצליה, אז החליטו שני תיכוניסטים מהרצליה, אלון קרניאלי (27, סולן וגיטרה חשמלית) ועידן קרינגל (26, גיטריסט מוביל), לעשות מוזיקת מטאל ולראות לאן זה יכול להתפתח. הלהקה הצעירה עברה גלגולים שונים וכיום חברים בה גם סער טובי ממושב אמונים (33, גיטרה בס) וליעם פיין מרמת השרון (19, מתופף), הצעיר שבחבורה שהצטרף ללהקה לפני מספר חודשים.

קרניאלי מספר על תחילת הדרך: "ההופעות הראשונות שלי ושל עידן, כתיכוניסטים, היו במועדון הכוכב השמיני בהרצליה. החלטנו לקחת את זה למקום רציני יותר ובמהלך הצבא הוצאנו את האלבום הראשון שלנו והתחלנו להופיע בצורה מקצועית יותר. את הטיול של אחרי הצבא החלפנו בהופעות שלנו בחו"ל".

כלהקת מטאל (רוק כבד), הלהקה שהכי השפיעה עליהם היא כמובן להקת "מטאליקה" המיתולוגית. אלון קרניאלי לא שוכח את הרגע שלטענתו שינה את חייו בגיל כה צעיר: "מטאליקה הגיעו לארץ בשנת 2010, כאשר הייתי בן 14, להופעה באצטדיון רמת גן. באותה הופעה הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיי וככה אני רוצה להיות. כילד תמים, לא עניין אותי אם יש בזה כסף או לא, פשוט החלטתי שאני הולך על זה בכל הכוח".

משמאל לימין עידן קרינגל סער טובי אלון קרניאלי ליעם פיין צילום אור שנקרמן

משמאל לימין עידן קרינגל, סער טובי, אלון קרניאלי, ליעם פיין צילום אור שנקרמן

כשהיה בן 16 איבד אלון את אביו, רביב ז"ל, שנפטר כתוצאה ממחלת כבד. אירוע זה השפיע על המשך דרכו של אלון: "אני זוכר שאני נוסע במונית לבית החולים ומבין שזה הסוף של אבא. באותו רגע טראומתי אמרתי לעצמי שאני אהיה מוזיקאי מצליח ואכתוב שיר לזכרו של אבא שלי. וכך היה. באלבום הראשון שלנו כתבתי שיר על אבא שתמיד ילווה אותי".

ספר לנו על הדרך שעברה הלהקה.

"עם השנים גדלנו וצמחנו, שמנו את הלוגו שלנו על כל פוסטר שרק הצלחנו והשתדלנו להתאמן ולהופיע כמה שיותר. בשנת 2016 שחררנו את אלבום הבכורה שלנו "A Feast of Fools" דרך הלייבל האירופאי Pitch Black Records. האלבום קצר הרבה שבחים והוביל להופעה הכי גדולה שעשינו עד אותה נקודה, הופעה מפוצצת במועדון האזור בתל אביב, הופעה שהייתה נקודת מפנה ומשם התחלנו לקחת את הלהקה הרבה יותר ברצינות. מארבעה מוזיקאים גדלנו עם השנים להיות מכונה משומנת שדואגת ללמוד, לייצר לעצמה כל מה שהיא צריכה, הקלטות, עיצובים, בניית אתרים, קידום דיגיטלי. הכל אנחנו משתדלים לעשות בעצמינו ומשתפרים כל הזמן. בספטמבר 2022 שחררנו את האלבום השני שלנו, Black Bile, דרך חברת התקליטים האמריקאית Exitus Stratagem Records שיושבת בצפון קרוליינה. בשנים האחרונות הופענו ברומניה, קפריסין ואפילו עשינו סיבוב הופעות ברוסיה. בימים אלו אנו עובדים על סיבוב אירופאי לדחיפת האלבום החדש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


מה מיוחד בו?

"האלבום החדש Black Bile  הוא אלבום קונספטואלי בו אנחנו מבינים את המגרעות שלנו, מקבלים את הרע שבנו ולומדים להשתמש בעבר בחרטות ובדיכאונות שלנו כדי ליצור משהו טוב יותר, מוזיקה. האלבום כולו מכיל טקסט זועם כלפי עצמנו, אלוהים, החברה החיצונית והסביבה הקרובה, אפשר להגיד שזה אלבום של אצבעות מאשימות אבל רובן מופנות כלפי עצמנו. באלבום הזה למדנו לקחת אחריות על המעשים שלנו ולהבין שהרע שבתוכנו חייב להתקיים ואנחנו יכולים להשתמש בו כדי לכתוב מוזיקה בדיוק כמו זאת שנמצאת ב-Black Bile. האלבום השני יושק בהופעה מיוחדת במועדון הבארבי בת"א ב-11 בפברואר, ביחד עם שני הרכבי מטאל נוספים, הוטבוקס ומעניש".

כמו כל עולם התרבות, הקורונה לא פסחה גם עליהם. אלון מספר: "בשנת 2019 הקלטנו אלבום נוסף ופתאום הגיעה המגפה והכל נתקע והלך לנו כל המומנטום. בלית ברירה, התמקדנו בתקופה הזאת בדברים אחרים כמו צילומי קליפים לשירים שלנו, בניית אתר ועוד דברים שעזרו לנו בהמשך".

הם מופיעים בעיקר במועדונים בתל אביב, שם הסצנה בתחום תופסת הכי חזק. ותתפלאו, לא רק צעירים מגיעים להופעות שלהם. "אפשר למצוא אצלנו בקהל שלנו מילדים בני 13 עד מבוגרים בני 60", מתגאה אלון ומסביר למי שלא יודע: "מוזיקת המטאל זאת סצנה חזקה מאוד שקיימת בארץ משנות השמונים, מימי מועדון פינגווין. סצנה שבועטת חזק ומכילה כבר המון להקות שמפוצצות מועדונים ומופיעות בפסטיבלים בחו"ל. היום זה הזמן הטוב ביותר להיות מטאליסט".

אפשר להתפרנס רק מזה?

"החלום שלנו זה שנוכל להתפרנס רק מהמוזיקה, אבל כרגע זה לא המצב ולכל אחד מאיתנו יש עבודה נוספת. אנחנו ממשיכים בעשייה כי האמנות בוערת בנו מתוך תקווה שיום אחד זה גם יביא יותר כסף. זה לא מה שיעצור אותנו".

במהלך גיבוש הקונספט של האלבום החדש חלה חבר טוב של הלהקה, ארד אמיץ לב ז"ל, במחלת הסרטן. ארד היה ידוע בכל סצנת המטאל הישראלית כמקור בלתי נדלה של אור ושמחה. אלון: "ארד היה מגיע לכל הופעה, רוכש כל חולצה וקופץ מכל במה ותמיד משאיר את כולם המומים מהגישה החיובית שלו. קצת לפני שארד נפטר חשבנו להקדיש לו את האלבום שכן הגישה החיובית עליה שמר במהלך המלחמה שלו עם הסרטן הנדיר בו חלה הייתה השראה גדולה לקונספט של Black Bile בו אנחנו לומדים להילחם ברוע שבנו כדי ליצור טוב ממנו. לבסוף הוחלט לא להקדיש לארד את האלבום כדי שלא יחשוב שהמחווה היא מעין "הספדה". כשבועיים לאחר שנשלחו קבצי הגרפיקה לבית הדפוס באירופה, ארד נפטר. הספקנו מהר לשלוח קבצים מתוקנים והאלבום הוקדש כולו לזיכרון של ארד אמיץ לב".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר