אמיר גבריאל ( מימין) ושלומי קינן, צילום יצחק גליק
אמיר גבריאל ( מימין) ושלומי קינן, צילום יצחק גליק

בקורונה הקימו שלומי קינן ואמיר גבריאל צמד. עכשיו הם שחררו סינגל ראשון

קינן היה הקלידן של אביב גפן והתעויוט, הוא מלמד האזנה מודרכת למוזיקה ומרצה למוזיקה. מאחורי גבריאל פרויקטים מוזיקליים רבים והוא מפיק אירועי מוזיקה קונספטואליים. "עד כה התגובות באמת מאוד מפרגנות", הם אומרים בסיפוק

פורסם בתאריך: 5.3.23 08:02

מי מאיתנו לא חולם ומחפש לעצמו חיים חדשים, טובים, עשירים ויפים יותר? כנראה שכולם ועל כך בדיוק מדבר הסינגל 'חיים חדשים', שהוא הסינגל הראשון של הצמד המוזיקלי המקומי 'ירח בבית 8', שיצא לאחרונה. מאחורי הסינגל עומדים שני מוזיקאים הפעילים כבר שנים בסצנת המוזיקה המקומית. אחד מהם הוא שלומי קינן, הקלידן המיתולוגי של אביב גפן והתעויוט, מוזיקאי בכיר ומוזיקולוג, מלמד האזנה מודרכת למוזיקה ומרצה למוזיקה במסגרות שונות. השני הוא אמיר גבריאל, שמאחוריו פרויקטים מוזיקליים רבים וידוע גם כמי שמפיק אירועי מוזיקה קונספטואליים.

חיים חדשים, למי שעוד לא הספיק לשמוע, מספר, כאמור, על החיפוש של כולנו אחרי חיים טובים יותר, אבל אומר גם שאנחנו רוצים יותר ויותר, אבל בסוף, גם המיוחסים וגם אלו שפחות, הולכים בדיוק לאותו מקום. השיר מבקש להזכיר לכולנו את העובדה הבסיסית הזו.

גבריאל הוא בן 43, נשוי ואב לשירה בת 15, נועם בן 8 ויואב בן חמש. הוא יליד רעננה וגר בה כל חייו. קינן, בן 54, נשוי, יליד הרצליה שעבר לגור ברעננה לפני כעשר שנים. השניים נפגשו לפני כתשע שנים באירוע לזכרו של שמוליק קראוס, בו הופיעו כל אחד בנפרד, ונפגשו מאחורי הקלעים. החיבור היה מידי ולאחריו כבר מצאו עצמם עובדים ביחד על שירים מקוריים, שאת חלקם כתבו במשותף וחלקם נכתבו בנפרד וחיכו להזדמנות הנכונה לצאת החוצה.

 

גבריאל: "שלומי ואני נפגשנו הרבה ובעיקר היינו מקשקשים. בתקופת הקורונה היינו פנויים מאוד והתחלנו להשמיע אחד לשני כל מיני דברים וכל מיני רעיונות. מפה נולד הרעיון להקים צמד ולהפיק אלבום משותף. הוצאנו עכשיו את הסינגל הראשון ובקרוב ייצא הסינגל השני, כשהמטרה היא שעד סוף השנה ייצא האלבום המלא".

קינן: "לכל אחד מאיתנו יש הרבה ניסיון. אני כבר 30 שנה בערך על הבמות. עברתי תאונה וריסקתי את הכתף והייתי צריך ניתוח. זה השבית אותי מנגינה להרבה זמן, בערך שנה לפני הקורונה. עדיין לא החלמתי לגמרי. יש לי אולפן ביתי נפגשנו אצלי בבית ועבדנו על האלבום".

גבריאל: "שנינו מאוד עסוקים ולכן זה לקח כל כך הרבה זמן. צריך להתחשב במשפחה ובפרנסה, לא כמו שהיינו צעירים יותר ויכולנו להשקיע רק בעשייה המוזיקלית. אבל הצלחנו למצוא תהליך עבודה שלא מפריע לשגרת החיים וליצור את האלבום שלנו".

אין ביניכם תחרות?
קינן: "אנחנו חברים טובים ואין שום בעיה. אמיר כותב את כל השירים כי הוא יותר מילולי ממני, הלחנים מתחלקים, למשל בסינגל הראשון הוא כתב ובשני אני, בחלק כתבנו ביחד ואני עושה את כל השאר, כמו עיבודים וכו'".

מה משמעות השם ירח בבית 8?
גבריאל: "המונח לקוח מעולם האסטרולוגיה. ירח בבית 8 מסמל את הרגשות האינטנסיביים ביותר. כמו גם בית של התחדשות ושינויים, יציאה מהאזור הבטוח והמוגן. זה בדיוק מה שאנו מנסים לעשות עם המוזיקה. לצאת מאזור הנוחות ולהעז לגעת בנושאים אקטואליים ומוזיקליים שונים ממה שהיו רגילים עד כה".

איך התגובות?
גבריאל: "תגובות מאוד מחזקות ומאוד משמחות. הסינגל כבר הושמע בגלי צה"ל במוצ"ש האחרון (אתמול). אנחנו מחכים שזה ימשיך להתגלגל, אבל עד כה התגובות באמת מאוד מפרגנות".
קינן: "לי בעבר הייתה התנסות לא נעימה עם שיר שכתבתי שמאוד הצליח עד שהוחרם לשידור. זה גרם לי לא לשחרר מוזיקה משלי במשך 25 שנה. עכשיו, אני חוזר ליצירה המקורית שלי. אני מקווה שיאהבו אותנו, אבל נעשה אותה בכל מקרה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר