התערוכה בממלכה של המלך מתיא, צילום POLIN Museum, photo: Maciek Jaźwiecki
התערוכה בממלכה של המלך מתיא, צילום POLIN Museum, photo: Maciek Jaźwiecki

מה עושים עם הילדים? תערוכה מיוחדת ברעננה בהשראת ספרו של יאנוש קורצ'אק

בגלריה ליד האגם בפארק רעננה מוצגת תערוכה בהשראת סיפורו של מתיא, שנאלץ להיות מלך בגיל 10. במקום יתקיימו גם שעות סיפור

פורסם בתאריך: 11.7.23 08:42

במהלך חודשי הקיץ ועד ה-19.9 מוצגת בגלריה ליד האגם בפארק רעננה תערוכה ייחודית, ראשונה מסוגה בישראל. מדובר בתערוכה בשם "בממלכה של המלך מתיא" – תערוכה של משחק וחוויה לכל המשפחה. התערוכה עוסקת במנהיגות, דמוקרטיה וקבלת החלטות דרך משחק, דמיון וחוויה.

ביקור בתערוכה יאפשר לילדים ולכל המשפחה לבלות זמן איכות משפחתי, ולהיחשף לעולם המבוגרים דרך משחקים אינטראקטיביים, צבעוניות מרהיבה ופעילות חווייתית, ולקבל מענה בנושאים אשר רלוונטיים היום יותר מתמיד כגון: מהי דמוקרטיה, דילמות בקבלת החלטות, איך מנהלים תקציב, מהן הזכויות שלנו ועוד.

התערוכה, המבוססת על ספרו המפורסם של יאנוש קורצ'אק "המלך מתיא הראשון", שהשנה מציינים 100 שנים לצאתו לאור, היא הזדמנות חשובה לשיח משותף עם הילדים, דרך משחק מהנה, אודות רעיונות חברתיים חשובים, וזאת דרך עיניהם של ילדים, כפי שחווה אותם המלך מתיא הקטן, ומייצרת הזדמנות לחשוב יחד על מקומם של כוח ושל כסף, על חופש ודמוקרטיה, על אתגרים שמציבה המציאות לשליטים ולאזרחים ועל המציאות המורכבת בה אנחנו חיים.

 

הספר, שכתב יאנוש קורצ'אק בשנת 1923, מספר על הילד מתיא שנאלץ להיות מלך בגיל 10. הוא מתאר את מנגנוני הכוח בחברה, התלבטויות שלטוניות, קונפליקטים עם אויבים, האצלת סמכויות, סדר חברתי והשילוב של למידה דרך ניסיון וההבנה כי המציאות היא שילוב של יופי וקושי. קורצ'אק, שהיה פדגוג, עיתונאי, פעיל חברתי וסופר, דוגל בספרו בראיית הילדים "בגובה העיניים" ולאפשר להם להשמיע את דעותיהם. הוא האמין שחשוב לתת מרחב לדיאלוג בין מבוגרים וילדים, להחלפת דעות ולזמן איכות משותף.

התערוכה, שמגיעה לישראל ממוזיאון Polin, המוזיאון לתולדות יהודי פולין בוורשה, הינה הפקה משותפת של עיריית רעננה, מכון אדם מיצ'קביץ פולין, המכון הפולני ת"א ומוזיאון Polin בוורשה. התערוכה מוצגת בעברית וערבית, כל ביקור בתערוכה אורך שעתיים ומלווה בהדרכה. יתקיימו גם הדרכות בשפות אנגלית וספרדית. התערוכה מתאימה לכל המשפחה ולילדים בגילאי 4-12.

בנוסף, בסמוך לתערוכה, בימים ושעות ספציפיות, יתקיימו שעות סיפור על הספר בתערוכה ללא תשלום אך בהרשמה מראש. פרטים והרשמה דרך מוקד קול טיקט. עלות כרטיס כניסה לתערוכה: 25 ש"ח לתושבי רעננה ו-35 ש"ח לתושבי חוץ. הזמנת כרטיסים דרך אתר קולטיקט tickets.raanana.muni.il או בטלפון 8864*.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר