טלי איסרוב, צילום פלורין קאלין
טלי איסרוב, צילום פלורין קאלין

למה כתבה טלי איסרוב ספר דווקא על סוכן מוסד? ההסבר בפנים

היא פסיכולוגית קלינית, תושבת רעננה, בת לעולים מארצות הברית. באחרונה היא הוציאה לאור את ספרה הראשון, אותו החלה לכתוב ב-2019, כחודש אחרי פטירת אביה

פורסם בתאריך: 29.9.23 08:53

ספר חדש של תושבת רעננה: טלי איסרוב, פסיכולוגית קלינית המתגוררת ברעננה, בת לעולים מארצות הברית, הוציאה את ספרה הראשון. טלי התגוררה ברעננה עד גיל 24, אז עברה לרמת גן, קרוב לאוניברסיטת תל אביב, שם סיימה את התארים בפסיכולוגיה. בשנת 2009 חזרה עם משפחתה לרעננה. היא נשואה לנועם בוסידן (מייסד ומנכ"ל משותף של היטקזון) יש לה בן ב-י"ב בתיכון אוסטרובסקי, ובת בכיתה ט' בחטיבת השרון. טלי היא בוגרת מחנות עולים ברעננה, וכיום הבן שלה ממשיך ומדריך שם. הבת פרצה מסגרות והצטרפה לצופים, לשבט הדר המפואר. זהו ספרה הראשון, והיא החלה בכתיבתו בקיץ 2019, כחודש אחרי פטירתו של אביה. "פעם הוא אמר לי שאילו היה כותב ספר, היה כותב על סוכן מוסד ישראלי שחי בארצות הברית תחת כיסוי", מספרת טלי. "סוכן מוסד, הוא הסביר, הוא מישהו שחי חיים של בדידות. אף אחד לא יודע מה עובר עליו באמת. הוא נאלץ לשקר לאשתו, להסתיר דברים מההורים של אשתו. זה קשה, סיכם. קשה. הנהנתי, ותהיתי מה זה אומר על אבא שלי, שמכל הדמויות בעולם, נמשך דווקא לדמות כזו".

 

 

קצת על הספר: לתומר כוהנר שחי תחת כיסוי כבר ארבע שנים יש חלום: להפוך לסוכן כפול בשירות המוסד. הוא מתעורר מניתוח בבית חולים בבלגיה אחרי שטום רינגר (שם הכיסוי שלו) איבד את ההכרה. כעת, אחרי שיקום וטיפול לא לגמרי ברור אם הכיסוי עדיין שמיש. לטום רינגר יש תכונות שכל סוכן ביון צריך: אינסטינקטים חדים ודבקות במטרה. לא פחות חשוב, יש לו הגנות פסיכולוגיות שמשרתות אותו: בידוד רגשי, רציונליזציה, ויכולת להכחיש את מאווייו הפנימיים. עכשיו הוא מקבל משימה חדשה בארצות הברית: לעצור דליפת מידע שמשמש את האיראנים לייצור נשק ביולוגי. לשם כך עליו ולהתחבר עם פרופ' נאיף בדר, מדען גאון ממוצא פלסטיני. אבל נאיף מתגלה כאדם שונה מכפי שהעריכו במשרד, והדרך למידע במחשב שלו נראית בלתי עבירה.

בלית ברירה, כוהנר מגייס לעזרתו שניים – דייויד, סוכן שב"כ בדימוס, ובתו הפסיכולוגית, דנה. במהלך הספר רינגר (שהוא כוהנר) עוקב ונעקב, פורץ למחשבים ומתקין רוגלות, נאבק באיראנים וכמעט נחשף, אבל כל אלה מתגמדים אל מול מבטה הבוחן של דנה. כשהעבר שלו עצמו צף ועולה, כוהנר מגלה שלהיות טום רינגר זו משימה קשה יותר ממה שחשב.
התובנות המקצועיות של טלי, העניין במבנה הנפשי של הזאב הבודד והתשוקה לספר סיפור שהוא סיפור מתח אוניברסלי ובה בעת ישראלי מאוד הופך את "להיות טום רינגר" לספר מתח מרובה רבדים המותיר את הקורא מרותק בשעת הקריאה, וגם לאחריה. זהו ספר ראשון בסדרה.

הספר רואה אור בהוצאת שתים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר