יפית סרנגה קרדיט הילה שחר De Bratt
יפית סרנגה קרדיט הילה שחר De Bratt

"עד ל-7.10 ציירתי בעיקר תמונות העוסקות בשחרור בעלי חיים". היצירה של יפית מרעננה מוצגת בברלין

יפית סרנגה מרעננה היא אמנית מחאתית שבדרך כלל פועלת למען בעלי חיים. אחרי ה-7.10 היא יצרה את הדיוקן "#JewishToo" המוצג עתה בברלין. ראיון

פורסם בתאריך: 22.3.24 07:55

יפית סרנגה מרעננה, סופרת, אשת פילוסופיה ואומנית מחאתית הפועלת למען שחרור בעלי חיים, מובילה ארבע תערוכות בישראל ובעולם בו זמנית, כל אחת מהן מדברת בשפה אומנותית עשירה ומגוונת. "כאומנית מחאתית, עד ל-7.10 ציירתי בעיקר תמונות העוסקות בשחרור בעלי חיים", היא מספרת. "מאותו היום משהו השתנה. הכאוס והחרדה שמילאו אותי גרמו לי לקיפאון והמראות שנחשפו מיום ליום החדירו בי בהלה, חוסר אונים ובעיקר כעס ועלבון תהומיים. במשך שלושה שבועות לא הצלחתי לצייר ולו כתם אחד על הבד. אז קיבלתי קול קורא מגלריה בן עמי בתל אביב, שהקימה תערוכה חשובה במיוחד בברלין, בגלריית The 4th Wall בברלין, כשנושא התערוכה הוא 'מכתב לעולם' (אוצר: דורון פולק). את כל הכעס והעלבון ריכזתי למבט אחד חודר ועמוק בדיוקן אחד של אשה יהודיה בשם JewishToo#".

#JewishToo - יצירה של האומנית והציירת יפית סרנגה, צילום פרטי

#JewishToo – יצירה של האומנית והציירת יפית סרנגה, צילום פרטי

סרנגה, יוצרת באומנות ובפילוסופיה, תושבת רעננה, מציגה בימים אלו יצירות ייחודיות שלה בארבע תערוכות במקביל המוצגות בארץ ובחו"ל ובהן הדיוקן "#JewishToo" המוצג עד סוף אפריל בגלריית The 4th Wall בברלין. סרנגה מאתגרת בציוריה את הצופים להתמודד עם מציאות, שלעיתים קרובות אפופה באי נוחות. לדבריה, הדיוקן JewishToo# הוא "מכתב שקט אך חזק לעולם שבו אני מציגה אישה עטויה בדגל ישראל. מבטה הוא מאגר קשוח של סיפורים שלא סופרו, הבעתה משלבת חוסן לאומי יחד עם רגשות של פחד, סבל, צער עמוק וחוסר וודאות. הביקורת משקפת את כוחן של הנשים בעולם להתנגד לזוועות האלה יחד עם האשמה על אדישותו של העולם לסבלן של נשים יהודיות בפרט. דיוקן זה הוא יראת כבוד והשתתפות עמוקה בסבלן של הנשים היהודיות שסבלו, ועדיין בימים אלה סובלות את הבלתי ניתן לתאר".

סרנגה, בעלת תואר שני בפילוסופיה מאוניברסיטת בר אילן, ותואר ראשון בתקשורת וניהול מהמכללה למנהל, מכהנת כסמנכ"לית שיווק בחברת ההייטק קומטל ישראל. היא נכדה למשפחת קצבים ובעשור האחרון פעילה למען שחרור בעלי חיים. לפני כחצי שנה יצא לאור ספרה "וחך, אוכל יטעם-לו" (הוצאת צמרת), ספר עיון בפילוסופיה, העוסק בסוגיות פילוסופיות שונות הרלוונטיות במיוחד לעידן המודרני התעשייתי.

יצירה נוספת של סרנגה בשם "כולו לב" משתתפת בתערוכה "על כלבים וחתולים ומה שביניהם" (אוצר: דורון פולק), שנפתחת ביום חמישי השבוע בגלריית בן עמי בתל אביב ובה היא מציגה ציור שמן של כלב בולדוג מפואר וברקע עגל כלוא. תערוכה נוספת שבה היא משתתפת סרנגה היא "תמונת הניצחון שלי" (אוצר: עו"ד אבי ברנע) המוצגת עד סוף חודש מרץ בגלריית בית אמרגד בפתח תקוה. בתערוכה מציגים 20 אומנים ואומניות את תמונת הניצחון שלהם, כחלק מרעיון של דימיון מודרך ליצירת מציאות מבוקשת. 50% ממכירת יצירות האומנות המוצגות בתערוכה יתרמו לטובת המשפחות שפונו מעוטף עזה. סרנגה מציגה בתערוכה שני ציורי שמן ובהם שני ילדים קטנים, בהשראת כפיר ואריאל ביבס.

ציור בשם "חמלה – מאפשרת לאור להיכנס" מוצג בתערוכה "נשים בחרבות ברזל" (אוצר: שוקי כהן) שהושקה השבוע בגלריית בית חיל האוויר בהרצליה. כל הציורים מוצגים למכירה כאשר 75% מהמכירה יועבר לנפגעי פעולות האיבה. סרנגה: "הציור שלי מציג אישה ופרה, כשאור נכנס ומוטל עליהן מצד אחד והחיבור ביניהן חומל ונעים. בציורים שלי אין אלימות או מראות קשים. חשוב לי להביע רגש, לעורר מחשבה באופן אסתטי, ואם הצלחתי כך לעורר מודעות ולגרום לשינוי לטובה – זכיתי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר