מחנות העולים בטיול. צילום באדיבות מחנות העולים
מחנות העולים בטיול. צילום באדיבות מחנות העולים

המסע הלא פשוט של חניכי "מחנות העולים" בשביל ישראל

החניכים הבוגרים של התנועה יצאו למסע של ארבעה ימים בשביל ישראל. "הצלחנו לעבור את הקשיים ביחד", אומרת יעל גיטליץ תלמידת כיתה י'

פורסם בתאריך: 24.12.17 18:41

החניכים הבוגרים של תנועת הנוער "מחנות העולים" יצאו למסע בן ארבעה ימים בשביל ישראל. במסע למדו החניכים על מרד המכבים, על ההיסטוריה של ארץ ישראל וההתיישבות באזור, בישלו יחד את כל הארוחות ועמדו באתגרים הפיזיים של המסלול.

יעל גיטליץ, חניכה במחנה רעננה מערב, בשכבה י' מספרת: "המסע לא היה פשוט פיזית אבל מאוד נהניתי בטיול. היה כיף להיות עם חברים מהמחנה לפגוש חברים, שלא ראיתי הרבה זמן מכל מיני מחנות אחרים בארץ. נהניתי מאוד להכין ארוחות עם הקבוצה, להדליק מדורה עם הקבוצה ולעזור לבנות חממה (שבתוכה ישנו) ולשיר יחד עם החברים בזמן ההליכה. אני חושבת שהצלחנו לעבור את כל הקשיים ביחד וזה מה שהיה הכי טוב".

אדווה מנוליס, רכזת ההדרכה של המסע מוסיפה: "זו תכונה של החינוך התנועתי, שמגיעה אולי למיצויה הגבוה ביותר בטיולים. טיולים, יותר מכל פעילות תנועתית אחרת, הם נקודה של תחילת המעשים. בין אם אלו חניכות שיוצאות לטיולים בדרך קבע או לעיתים בודדות, כל טיול הוא יציאה מובהקת משגרת החיים ומאזור הנוחות, ומזמן חוויות ראשוניות, מחנכות. לעבור קטע בעלייה, שלא הייתי מצליחה לעבור בעבר, להתמודד עם תנאי טבע שאני לא מורגלת אליהם, רגע של מסוגלות חדשה בבישולים, בשינה תחת כיפת השמיים, במורל, בדאגה לחברות הקבוצה. כל רגע כזה מלמד את החניכות משהו על עצמן, כיחידות וכקבוצה, מקנה להן הבנות וכלים חדשים, שנותרים איתן גם לאחר הטיול, עד שיהיו קבועים בהן".

 

 

.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר