צילום אילוסטרציה רינת אברג'יל
צילום אילוסטרציה רינת אברג'יל

בעקבות פניית משרד החינוך: השביתה בוטלה

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קיבל הערב (ג') את עמדת משרד החינוך, לפיה אין מקום להשבית מחר את הלימודים בבתי הספר היסודיים, ובחטיבות הביניים

פורסם בתאריך: 26.12.17 18:30

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קיבל הערב (ג') את עמדת משרד החינוך, לפיה אין מקום להשבית מחר את הלימודים בבתי הספר היסודיים, ובחטיבות הביניים והיא תבוטל. השופטת אפרת לקסר, נשיאת בית הדין האזורי לעבודה, אמרה בדיון: "השביתה מחר הייתה נקיטת צעד ארגוני מהיר מדי, וזאת בלשון המעטה. לא צריך מחר לשבות. סוגיית ימי המחלה נעשתה במשך 30 שנה בצורה מסוימת, והצעת ההסתדרות לשינוי שיטת החישוב הועלתה רק לפני 4 ימים".

קודם לכן הודיע הסתדרות המורים כי היא תקיים מחר שביתת אזהרה בת יום אחד במוסדות החינוך השייכים להסתדרות: גני ילדים, בתי ספר יסודיים וחטיבות הביניים, למעט מוסדות החינוך המיוחד, שבהם היו אמורים להתקיים לימודים כרגיל. כיתות החינוך המיוחד בבתי ספר רגילים היו אמורים לשבות וטיולים גם היו אמורים להתקיים כסדרם. בהודעה שהוציאה יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים, היא ציינה שהם יוצאים למאבק על מנת לעצור את "עושק ימי המחלה של ציבור עובדי ועובדות ההוראה, ומתכוונת לכרך שלאחרונה נתגלה למורים בתלושי המשכורות שלהם שמורה שנעדר בשל מחלה ליום אחד מחויב בפועל ב-1.4 ימים וכי מורה שנעדר שלושה ימים, מחויב ב-4.2 ימים. "לא נסכים לשערורייה שבה מורה או גננת חולים יום אחד ומחויבים על יום וחצי. אני לא מכירה עובד אחד במשק שהיה מסכים לעבוד במצב כזה", אמרה בן דויד.

 

ברעננה השביתההייתה אמורה להתקיים בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, כולל כיתות חינוך מיוחד וכיתות התקשורת. יצויין כי מוסדות החינוך המיוחד היו מופעלים כרגיל וגני הילדים היו אמורים להיות מופעלים בכפוף להמצאות הורה מתנדב. איוש גני הילדים נעשה בשיתוף הנהגת הורי הגנים וצהרוניות בתי הספר היו אמורות לפעול החל מהשעה 12:30.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר