משחק ילדים. צילום אליהו הרשקוביץ
משחק ילדים. צילום אליהו הרשקוביץ

הורים מתלוננים: "אין אף גן דתי בכל מערב העיר"

הורים דתיים המתגוררים במערב העיר נאבקים על הקמת גן דתי באזור מגוריהם. בשנה שעברה הם הצליחו לגרום לפתיחת גן דתי בנווה זמר אך לדבריהם גן אחד לא מספיק

פורסם בתאריך: 9.1.18 18:36

בימים הקרוגבים יחל רישום לגני הילדים בעיר לקראת הרישום התאגדה  קבוצה של הורים דתיים המתגוררת במערב העיר על מנת להילחם על פתיחת גנים דתיים באזור מגוריהם. גם בשנה שעברה נלחמו אותם הורים והצליחו לגרום לכך שיפתח גן דתי בנווה זמר וכעת הם אוספים עוד נרשמים המעוניינים ללמוד בגן דתי השנה הבאה על מנת להציג בפני עיריית רעננה את הביקוש.  מאבק ההורים הדתיים לא מסתכם רק בשכונת נווה זמר והם מתכננים להיאבק בעירייה גם על פתיחת עוד גנים דתיים בשיכון פרץ, לב הפארק, קריית גנים, קריית שרת, רום אלפיים, נאות עוזי, כפר בתיה וקריית הפרחים/ שכונת 2005.

"פנינו לעירייה בנושא כבר בשנה שעברה והשנה אנחנו שוב עושים זאת" אומרת ליאורה אליצור תושבת קריית, "כרגע אין לנו תשובות והמצב נשאר עמום. יש לפחות 20 ילדים אבל ברגע שהעירייה תפתח גן דתי אז כמובן שירשמו עוד. אין לנו במערב רעננה אפילו לא גן דתי אחד, הכי קרוב זה הגן שנפתח בשכונת נווה זמר שבו ישנם הרבה ילדים מקריית שרת. תושבי כפר בתיה מחפשים גן דתי ואין להם, בקריית גנים אין להם, ממש בכל מערב העיר. בעבר היו גנים דתיים וסגרו את כולם וכבר למעלה משש שנים אין גן דתי בכל האזור. כרגע כל אחד שולח את הילדים שלו לגן אחר, כי בגנים הדתיים אפשר לרשום את הילדים לכל העיר ולא רק קרוב לבית בגלל שאין גנים קרובים לבית. הבת שלי למשל הולכת לגן חילוני בגלל זה. העירייה לא נותנת לנו תשובה כרגע. יש צורך שרק הולך וגדל".

 

 

חבר המועצה מטעם הסיעה הדתית, אלי אלוש, מסר היום לצומת השרון: ״המארגנים פנו אלי ואני בקשר רציף איתם ופועל להסדרת העניין החשוב הזה. אני סבור שיש פה טעם לפגם שתושבים שגרים במערב העיר צריכים בכלל להתארגן לצורך קבלת שירות שהם זכאים לו בזכות ולא בחסד. על פי הידוע לי רק בשכונת נווה זמר יש גן דתי. הבעיה היא בשכונת קריית שרת ובלב בפארק ובעוד איזורים במערב העיר.העירייה חייבת להיענות לאלתר לבקשת ההורים ולדאוג להקמת גנים דתיים היכן שייתבקש. לצערי הרב אני רואה מגמה של חוסר התחשבות ואפילו יחס של ניכור מגורמים מסוימים בעייריה לצרכים של הציבור הדתי ואני מתכוון להעמיד בבחירות הבאות את נושא החינוך הדתי ותנועות הנוער בראש סדר העדיפות שלי. אני מקווה שבקדנציה הבאה המצב ישתנה, בכל מקרה אני מתכוון לפעול ב״ה מול ראש העיר הבא להסדרת ותיקון המצב הקיים״.

אלי אלוש צילום פרטי

אלי אלוש צילום פרטי

 

מעיריית רעננה טרם התקבלה תגובה:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר