תלמידי אמי"ת חברה ומשפט. צילום אמי"ת כפר בתיה
תלמידי אמי"ת חברה ומשפט. צילום אמי"ת כפר בתיה

תוכניות חינוכיות חדשות בקריית החינוך אמי"ת כפר בתיה

שתי שיטות חינוך חדשות יחלו לפעול בקריית החינוך החל מתחילת השנה הבאה. ירון כרמי, מנהל בית החינוך אמי"ת חברה ומשפט: "מורה לא יכול לעמוד במשך ארבע שעות מול תלמידים ולכן זה דורש מהמורים להיות חדשניים"

פורסם בתאריך: 6.8.18 15:57

בקריית החינוך אמי"ת כפר בתיה תיושמנה החל מתחילת השנה הבאה תוכניות חינוכיות חדשות- תכנית שח"ם בבית אמי"ת מדעי-טכנולוגי, ותוכנית המא"ה בבית אמי"ת חברה ומשפט. אז מה הן מציעות לתלמידים על פני שיטת החינוך הממסדית והישנה בעצם?

שח"ם (שיחה , חקר, משוב) היא שיטת למידה חדשה רב תחומית בה במקום מורה שעומד מול כיתה ומדבר, מתקיימת תוכנית לימודים פתוחה המשלבת לימודים עצמאיים, זוגיים ובקבוצות .לכל כיתה יש לו"ז שנתי- כל חודש מקצוע אחר נלמד בשיטת שח"ם.

שגיא רוזנבאום מנהל בית אמי"ת מדעי-טכנולוגי  בכפר בתיה, מסביר: "בעזרת השם בשנת הלימודים תשע"ט יתחיל בית הספר אמי"ת מדעי-טכנולוגי מהלך של העמקה בשיח וחקר בשלל מקצועות הלימודים בחטיבה- תוכנית שח"ם. המהלך הינו המשך של תהליך עומק של למידת עמיתים, סיורים והתנסות בכיתות שעבר צוות החינוך וההוראה במהלך השנתיים האחרונות. תהליך משמעותי זה הינו חלק מהשאיפה ללמידת עומק עצמאית מתוך שיח ובחינה עצמית בהם אנו מאמינים".

תוכנית הלימודים השנייה היא שיטת המא"ה (מעניין, ארוך, הוליסטי) הכוללת יחידות למידה ארוכות (ארבעה שיעורים) בתחומי דעת משולבים הבנויים כאשכולות- שפה ואומנות , מדעים ומקצועות קודש. הלמידה בנויה בצורה מרתקת והוליסטית (שלמה), התלמיד מעורב הרבה יותר והמורה משמש יותר כמנחה מאשר כמורה.

ירון כרמי, מנהל בית אמי"ת חברה ומשפט בכפר בתיה: "הערך המוסף של תכנית יחידות המא"ה הוא שהתלמיד הופך להיות הרבה יותר פעיל ולא פסיבי- הוא חוקר ובודק ויוזם. כמובן שמורה לא יכול ללמד ולעמוד במשך ארבע שעות מול תלמידים ולכן זה דורש מהמורים  להיות חדשניים ולחשוב איך הופכים להיות רלוונטיים ואטרקטיביים עבור התלמידים. מה גם שאנחנו יודעים שהיום הידע נמצא כולו באינטרנט ולא בראש שלנו והתלמיד ,בלחיצה על כפתור אחד, יכול לדעת הרבה יותר מהמורה בנושא מסוים . ולכן הכישורים שאנחנו מלמדים את התלמידים הם אחרים, כמו חשיבה ביקורתית,  כמו עבודה בצוות שהיום זה הדבר החשוב ביותר להמשך החיים. השיח והיכולת להיות באינטראקציה עם הזולת- הם בין המאפיינים החשובים ביותר בתכנית".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר