אנגלית לימוד משותף - תלמידות בשיעור אנגלית משותף ברמלה קרדיט: מירה מונייר
אנגלית לימוד משותף - תלמידות בשיעור אנגלית משותף ברמלה קרדיט: מירה מונייר

תוכנית חינוך חדשה ברעננה: לימודים משותפים לתלמידים יהודים וערבים

בשנת הלימודים הקרובה תצטרף רעננה לתוכנית לימוד בה תלמידים מבתי ספר יהודיים ילמדו עם תלמידים ערבים. מבין כל הישובים היהודים שישתתפו בתוכנית, רעננה מובילה עם ארבעה בתי ספר

פורסם בתאריך: 12.8.18 11:50

בשנת הלימודים הקרובה, תצטרף רעננה למספר ישובים ערביים ויהודים בתוכנית לימוד חדשה, בה תלמידים מבתי הספר השונים ילמדו ביחד. מבין כל הישובים היהודים שישתתפו, רעננה מובילה עם ארבעה בתי ספר.

התוכנית, שקיימת כבר ארבע שנים ביישובים מעורבים, תכלול שיתוף פעולה בין 24 בתי ספר באזור השרון והמשולש. מרעננה ישתתפו בתי הספר היסודי שקד ויובל וחטיבת הביניים ותיכון אמי"ת רננים.

התוכנית נועדה לשלב בין גישור פערים והפחתת דעות קדומות וסטריאוטיפים בחברה הישראלית, לבין שיפור הישגים במקצועות ליבה וטיפול מיומנויות חברתיות. פיתות התוכנית מבוססת על גישה מצפון אירלנד שם היא נוסדה על רקע סכסוך לאומי בין הקתולים לפרוטסנטים במדינה, והפכה  בתוך עשור למדיניות ממשלתית מובילה בחינוך.

ד"ר שני פייס מנהלת שותפה בתוכנית, מספרת: "התוכנית היא שותפות ארוכת טווח של בתי ספר יהודים וערבים במטרה לקרב את הקבוצות ולשפר את החוויה הלימודית שלהם. התוכנית מתחילה בהכשרה של המנהלים והמורים, ובסופו של דבר הילדים לומדים יחד מתוך תכנית הלימודים. מדובר בתוכנית תלת שנתית. חלקה מתבצע בבתי הספר בנפרד, כל בית ספר מכין ועובד עם התלמידים שלו על הערכים של התוכנית. סבלנות, פתיחות וכדומה. לאחר מכן יש שמונה מפגשים בין התלמידים מבתי הספר השונים".

מהי בעצם המטרה האידיאלית של התוכנית?

"האידיאל הוא הילדים שפוגשים את השונה לא פוחדים. אנחנו יודעים שיש חומות של ניכור בין העמים בארץ, וזה מתחיל מגיל צעיר, אז קודם כל חשוב לנו להפחית את הפחד. שנית אנחנו מקווים בהסתמך על ניסיון העבר, שיש פה הירתמות למשימה משותפת, בין אנשים שיהיה להם כיף וטוב לעבוד יחד. באידיאל אנחנו לא רק רוצים שאנשים לא יחששו לבקר ולעבוד אחד עם השני, אלא באמת יהנו מזה. אנחנו יודעים היום שבמדינות ה-OECD יש דגש על מיומנויות בהתמצאות בסביבה רב תרבותית, יכולת לעבוד בעבודת צוות וכן הלאה. זה דברים שהיום נדרש מבית הספר, במבחני פיזה לדוגמא, ליצור אצל הילדים יכולת להיות גמישים בתפיסה שלהם, בעבודה עם אחרים שהשפה והתרבות שלהם זרה להם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


נורית דנינו, ראש מנהל החינוך בעירייה מוסיפה : "התוכנית הזו מעמיקה את הקשר שבין בתי ספר שכנים יהודים וערבים ומזמנת חווית לימוד משותף כחלק בלתי נפרד משגרת חיי בית הספר בשיתוף מנהלי ביה"ס וצוותי החינוך. אנו שמחים מאד על ההזדמנות להצטרף לתכנית המעמיקה את החינוך לסובלנות ולפלורליזם בעיר, מטפחת ומקדמת את המיומנויות החברתיות והרגשיות של התלמידים לחיים בחברה מגוונת ורב תרבותית".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. אורית

    אח"כ בוכים למה יהודיות מתחתנות עם ערבים…. וצריך להשקיע עבורן במבצעי חילוץ מהכפרים……

  2. אורית

    ה' ישמור!! אח"כ בוכים למה יהודיות מתחתנות עם ערבים…. וצריך להשקיע עבורן במבצעי חילוץ מהכפרים……

  3. רונית, מורה.

    כל הכבוד על היוזמה החינוכית! הגיע זמן להביא להכרות בגיל צעיר כדי למגר את הפחד והגזענות!

  4. נאווה

    למה ישר לחשוב על התבוללות? מה הקשר בכלל? הרעיון הוא ללמוד ביחד ולהתכונן לחיים שאחרי בית הספר. בתי הספר עושים הפרדה ובהמשך נפגשים – לומדים ביחד במכללות ובאוניבסיטאות, מתאשפזים בבתי חולים או מקבלים טיפול מרופאים ערביים, עובדים בצוות במקומות עבודה ועוד. זאת דרך מצויינת להכין את התלמידים לחיים בחברה מרובת תרבויות.

  5. נילי

    יופי של פעילות. אנחנו חברה מרובת תרבויות וחשוב שנדע איך לחיות ביחד!

  6. גבריאל בטש

    כל הכבוד, ממש תוכנית מדהימה האם זה כולל שיעורי דת ומדינה, אני מציע שתשלכו את ילדיכם לטירה, טייבה, קלנסווה,, פשששש לא להאמין תודה לבורא עולם שנתן לנו בתי ספר יהודיים, דתיים לצורך העניין, מעניין בפגישת מחזור בעוד 20 שנים של אותם הילדים זיכרונות מבית הספר

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זאת גזענות ממדרגה ראשונה
    למה לא מצרפים אתיופים, סודנים, אריטראים, נוצרים,,
    מה איתם, אגב אני מציע גם הפוך שילחו את ילדיכם לטירה, טייבה, קלנסווה

  8. מירב

    מעניין אם הייתם מסכימים לעשות לימוד משותף עם חרדים.

    בטח שלא….

    אבל ערבים… בשביל למכור את המדינה הכל בסדר. שמאלנים חסרי זהות ועמוד שדרה

  9. רוחה

    האם חרדים מוכנים בכלל ללימודי ליבה?
    כמדומני לא , אז אין טעם בכלל לנסות ללמוד עימם
    מה גם שבטח לא ייסכימו שהבנות ילמדו עם בנים.
    אז כרגע מן הסתם בהס הערבים מגלים יותר נאורות ופתיחות להכרות עם האחר. וכניראה שהערכים המשותפים רבים יותר בחילוניות אצל עמים שונים מאשר בדת שרק מחריפה את המידור השוני וההתבדלות .

  10. OnePlace, Arabs in Israel » חינוך: נתונים ותוכניות. עדכונים

    […] תוכנית חינוך חדשה ברעננה: לימודים משותפים לתלמידים יהו…. בשנת הלימודים הקרובה תצטרף רעננה לתוכנית לימוד בה תלמידים מבתי ספר יהודיים ילמדו עם תלמידים ערבים. מבין כל הישובים היהודים שישתתפו בתוכנית, רעננה מובילה עם ארבעה בתי ספר, מאת: דניאל סלגניק, צומת השרון רעננה, 12.8.18 ♦ […]

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר