צילום אילוסטרציה טס שפלן
צילום אילוסטרציה טס שפלן

סטרט- אפ רענני: תלמידים דוברי אנגלית יעברו הכשרה וילמדו את חבריהם

75 תלמידים דוברי אנגלית מבתי הספר היסודיים בעיר עברו הכשרה ובשנה הבאה ילמדו את חבריהם לספסל הלימודים. משרד החינוך שהתרשם מהמיזם של עיריית רעננה בודק אפשרות לקיימו בכל בתי הספר בארץ

פורסם בתאריך: 16.8.18 18:46

*הכניסה לוועידת החינוך הגדולה של רעננה שתתקיים ביום ראשון הקרוב בשעה 09:00 ביד לבנים, מותנת בהרשמה מראש  כאן 

 

14 בתי ספר יסודיים ברעננה לקחו חלק במיזם רענני מקיף בו 75 תלמידים דוברי אנגלית בכיתות ו' הוכשרו ללמד אנגלית את חבירהם לספסל הלימודים. כעת, לפרויקט שנולד ברעננה יש פוטנציאל להתרחב לכל הארץ.

התלמידים דוברי האנגלית עברו הכשרה ייעודית על מנת שיוכלו לשמש כמורים צעירים לתלמידים שאינם דוברי אנגלית. פרט לכלים חינוכיים, וחוברת ייעודית שהופקה לנושא, ביום ההכשרה זכו לרכוש התלמידים חברים חדשים מבתי ספר אחרים בעיר. בנוסף לכך, על פי אגף החינוך בעירייה, הפעלת התוכנית העצימה את התלמידים ואפשרה להם להרגיש משמעותיים ותורמים לחברת הילדים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 "הרעיון הזה נולד מהעובדה שאנגלית זו מיומנות מאוד חשובה שצריך לרכוש", מספרת דורית פרנקל, מנהלת מחלקת חינוך יסודי באגף החינוך בעיריית רעננה, "יש לנו המון ילדים דוברי אנגלית ברעננה ואנחנו לא משתמשים במשאב היקר הזה. ילדים לומדים הכי טוב מילדים אחרים. אז עשינו לילדים יום הכשרה, כל בית ספר יסודי שלח ילדים נציגים דוברי אנגלית מכיתות ו' והם לימדו את שאר הילדים. כל נציגות של בית ספר פיתחה פעילות או משחק שמפתח את השפה האנגלית. למשל קניה בסופרמרקט, הליכה לתיאטרון, משחקי מונופול וקופסה, טיול בחו"ל. נציגים מכל בית ספר לימדו את שאר הנציגים של בתי הספר האחרים את המשחק שלהם, וכך בעצם התלמידים דוברי האנגלית יצאו מיום ההכשרה כשהם יודעים מספר רב של משחקים ופעילויות ללימוד אנגלית. לאחר מכן אספנו את כל ההפעלות והוצאנו חוברת לכל בית ספר שכוללת את כל הפעילויות הללו. ואז כל נציגים מכל בית ספר לימדו את שאר הילדים מכיתות ד'-ו' אנגלית באמצעות המשחקים והפעילויות שהם למדו. "

מה התדירות בה התלמידים שעברו הכשרה יעבירו את הפעילות בבית הספר?

"בכל בית ספר זה משתנה וקובע לפי הצרכים שלו. אם זה פעם בשבוע, או בסוף יום, או במקביל לשיעור האנגלית. כל מורה בכל בית ספר היא מחליטה באיזו תדירות הילדים יעבירו את הפעילויות".

מה הפידבקים מהתכנית עד כה?

"גם הילדים שמעבירים את הפעילויות מרגישים חשובים ותורמים וגם הילדים שלמדו מהם נהנו מאוד כי הכול היה בדרך של משחק ופעילויות משמעותיות ומעניינות בדיבור אנגלית. ילדים שלמדו בפעילויות הללו אומרים שהם נהנים יותר לדבר, שהם לא מפחדים להשתמש במשפטים מלאים, שהם רוצים להשתמש בשפה החדשה שהם למדו. מפקחת מטעם משרד החינוך הגיעה לבתי הספר לביקור עוד בתחילת התכנית, והיא רוצה לקחת את הסטרטאפ הרענני הזה ולהפיץ אותו בכל הארץ. אנחנו מאוד מרוצים".

מאיה אידן בת ה-12 שסיימה את לימודיה בכיתה ו' בבית ספר יחדיו, נולדה בארצות הברית ועלתה לרעננה בגיל חודשיים. "היה ממש כיף, זה היה חוויה, היה לי כיף להעביר פעילויות ולראות פעילויות בבתי ספר אחרים וגם ממש כיף להעביר לתלמידים מבית הספר שלי פעילויות, לימדנו אותם ככה כל מיני דברים באנגלית שהם לא יודעים".

מאיה אידן

היית ממליצה לילדים על התוכנית?

"אני חושבת שהתוכנית הזאת היא מדהימה, היא באמת נותנת לך אפשרות ללמוד הרבה דברים חדשים, אתה לומד שיטות חדשות ללימוד שלא ידעת עליהם, כל מיני משחקים מדהימים ופעילויות מהממות שתלמידים אחרים הכינו, גם להכין את המשחק בעצמך ולהעביר אותו לילדים אחרים – זה ממש כיף ואני ממליצה בחום למי שיכול שישתתף בזה בשנה הבאה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר