יפה בן דוד. צילום: עזרא לוי
יפה בן דוד. צילום: עזרא לוי

"כמעט מדי שבוע אנחנו עדים להתערבות דורסנית של ההורים"

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, התייחסה בדברים שאמרה בוועידת החינוך להתערבות ההורים במערכת החינוך ושמירה על זכויות המורים

פורסם בתאריך: 19.8.18 16:18

בוועידת החינוך שהתקיימה היום (א') נשאה דברים, יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים: "אני שמחה להיות ברעננה, עיר שמקדישה משאבים רבים לחינוך", אמרה בן דויד, "ועידות החינוך מתקיימות ב-11 ערים ברחבי הארץ ויש להם מספר מטרות. אחת מהן היא שיח משותף לכל מי שנפשו בחינוך. כשנבחרתי לתפקיד החלטתי שהסתדרות המורים לא תישאר רק בבניין במרכז תל אביב. אני מסיירת ברחבי הארץ ומבינה את הבעיות והמצוקות של מורים ברחבי הארץ. הוועידות הללו, הן המשך של אותה מטרה. להביא את הסתדרות המורים לכל מקום בו נמצאים המורים ואנשי החינוך. לפנינו עוד עבודה רבה, אנחנו לא נוותר. עד שהבעיה האחרונה שעומדת בפני ההסתדרות תגיע לפתרונה. אני מקווה שבקרוב מאוד נוכל להביא בשורות טובות נוספות לעובדי ההוראה ולמנהלים".

בהמשך, התייחסה בן דויד לנושא מעורבות הורים בחינוך: "בשנים האחרונות אנחנו עדים למעורבות הורים בחינוך ילדיהם. אנחנו מברכים זאת, אך לא ניתן יד להתערבות גסה או אלימה של הורים במערכת החינוך. ההורים מתערבים לעתים בהחלטות המנהלים ואנשי החינוך – וזה אסור ולא ניתן לזה יד. ע"פ מחקר של הלמ"ס יש עלייה של 28% בעובדי הוראה שנושרים בארבע השנים הראשונות לעבודתם. משרד החינוך לא רוצה לשמוע זאת, אבל אנחנו כן. שאלנו את המורים ואת המנהלים מה הבעיה הראשונה שגורמת לנשירה והתשובה הייתה – התערבות ההורים. כמעט מדי שבוע אנחנו עדים למקרים של התערבות דורסנית, הורים שמנסים לנהל ולהתערב בנעשה בבית הספר, וכשלא מקבלים את רצונם, מתחילים לפעול בביריונות או באלימות. אז איך אנחנו נמנע זאת? נקים ועדה שתורכב מאנשי אקדמיה, מחקר, משרד החינוך והסתדרות המורים כדי שנוכל לעשות אמנה שהורים יהיו שותפים לה, כדי שנוכל יחד להמשיך לעשות ולפעול, ולקדם את כל מערכת החינוך, גם כאן וכמובן בכלל הארץ"

את דבריה סיימה בן דויד כשהעלתה על נס את מקצוע ההוראה: "נעשו מחקרים שסקרו אילו מקצועות יישארו בידי בני אדם עם פיתוח הטכנולוגיה המתקדם בקצב מואץ – ומצאו שהוראה זה המקצוע היחידי שרובוטים לא יכולים להחליף. הוראה זה מקצוע שנשאר בידי האדם. הרי מה צריך תלמיד? מבוגר אחד שיאמין בו. וההצלחות של רעננה הן בזכות ההון האנושי, של עובדי ההוראה, של המורים, של הגננות – הוא זה, יחד עם העירייה, שמביא את התוצאות המכובדות. אני מצפה לכל העשייה שתהיה לנו בעתיד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר