הפגנת הורים מול עיריית רעננה
הפגנת הורים מול עיריית רעננה

משבר היול"א: פגישת ההורים עם גינזבורג הסתיימה ללא תוצאות

"להביא סייעות מבני ברק במונית ולשלם לסייעת שתביא חברה איתה לעבודה בשיטת 'חבר מביא חבר' אלה לא פתרונות שיחזיקו לאורך זמן", אמרה אחת הפעילות במטה המאבק

פורסם בתאריך: 9.10.18 10:39

לאחר תקופת חגים סוערת, בה הפגינו הורי היול"א בעקבות משבר כוח האדם בגנים אלו, נפגשו אתמול בערב (שני) הנהגת ההורים המוחים עם מנהלת אגף החינוך בעירייה נורית דנינו, ועם ראש העירייה איתן גינזבורג. הפגישה נמשכה מספר שעות, אך לטענת אחת הפעילות במטה המחאה של הורי היול"א, הפגישה לא קידמה את ההורים אף לא בצעד קטן לקראת פתרון המשבר.

"זה היה זמן מבוזבז", אמרה אותה פעילה לצומת השרון, "הם רק ישבו וטפחו לעצמם על השכם. הם אמרו שאגף חינוך לא עושה כלום מלבד לטפל במצוקת הסייעות, אבל הם מכבים שריפות. להביא סייעות מבני ברק במונית ולשלם לסייעת שתביא חברה איתה לעבודה בשיטת 'חבר מביא חבר' אלה לא פתרונות שיחזיקו לאורך זמן. כל פתרון כזה עונה על הצורך של אותו היום. אי אפשר לחיות מיום אחד לאחר, צריך פתרון קבוע, לטפל בשורש הבעיה. הם הציעו שאולי צריך להפריט את הגנים כמו בעיריות אחרות, הסברנו להם שיש מנעד של פתרונות. זה לא שחור או לבן. האחריות שלהם היא למצוא פתרון בגדר הגבולות הקיימים. הם לא הבטיחו כלום לזמן הקרוב".

הפעילה הוסיפה: "לגבי ראש העיר, לא יודעת מה האפשרויות שלו שהרי עוד שבועיים וחצי יש בחירות. אין לו מרחב פעולה מספיק רחב. כל תכנית שהוא יתחיל, מועמד אחר יכול להוריד. אבל גם אם היינו בזמן אחר, לא הייתה בכלל נכונות בפגישה להביט פנימה לתוך המערכת ולהבין מה פועל לא בסדר, במקום לכבות שריפות. יש לא מעט שאלות שצריך לבדוק: איך מתבצע גיוס הסייעות והגננות? האם הן מודעות לקשיים בתפקיד? אם כן, אז למה כל כך הרבה מהן בורחות חודש אחרי תחילת הלימודים? בכל הערים מסביב נמצאו פתרונות. יש לי חברות, אמהות בגנים בערים אחרות, להן כבר נמצאו פתרונות של כוח אדם. רק פה יש בעיה? נו באמת".

מה הצעד הבא במחאה?

"ככל הנראה דברים נעשו באופן חלקי מטעם העירייה בשיתוף פעולה עם הנהגת ההורים של הגנים. אז דבר ראשון אנחנו נעשה בדק בית להנהגת ההורים ונבדוק האם היא עושה מספיק. ונמשיך את הדיאלוג הצפוף עם העירייה. אנחנו חייבים לשנות את דרך התפיסה שלהם מכיבוי שריפות לפיתרון בר קיימא".

מטעם הנהגת הורי הגנים נמסר: "הנהגת הגנים בקשר עם נציגי הגנים גם מהגנים בהם הוקם המאבק. ההנהגה עובדת עם מנהל החינוך ודורשת עשייה ופתרונות כל העת ללא קשר למאבק הספציפי כעת. עבודת ההנהגה בנושא היול"א באה לידי ביטוי בהיבטים שונים של מודל היול"א בעיר, חלקם קשורים לתכנים ביול"א, השתלמויות לגננות, הרחבת פעילויות בקייטנת היול"א. בעיית כוח האדם והדרכים לפתור זאת נמצאים על הפרק כנושא מרכזי לדיונים הקרובים של נציגי הגנים באופן פנימי, וגם מול מנהל החינוך"

מטעם עיריית רעננה נמסר: "כחלק ממדיניות עיריית רעננה לפעול בשקיפות ובשיתוף, נפגשו ראש העיר וראש מינהל החינוך עם נציגות מהורי גנים על מנת להציג להם את התמונה המלאה ומגוון הפתרונות בהם נוקטת העירייה במטרה לגייס כוח אדם מקצועי ואיכותי לגני הילדים בעיר. ההורים הודו לראש העיר על ייזום הפגישה וסוכם כי שני הצדדים ימשיכו לפעול בשיתוף פעולה."

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר