מימין:אורי כהן מנכל מסע ישראלי, עלי סללאחה מנהל מקיף בית ג'אן, אמנון בר נתן, מנהל מטרו ווסט, אלעזר שקדי, נשיא הנהלת המסע הישראלי ומפקד חיל האוויר לשעבר,חברי הנהלת המסע, תלמידות מטרו. צילום איימי שמולביץ
מימין: אורי כהן מנכל מסע ישראלי, עלי סללאחה מנהל מקיף בית ג'אן, אמנון בר נתן, מנהל מטרו ווסט, אלעזר שקדי, נשיא הנהלת המסע הישראלי ומפקד חיל האוויר לשעבר, חברי הנהלת המסע, תלמידות מטרו. צילום איימי שמולביץ

פרויקט ששווה פרס: המסע הישראלי המשותף של מטרו ווסט ומקיף בית ג'אן

מנהלי שני התיכונים זכו בפרס מסע ישראלי ליזמות חברתית, בעקבות מסע משותף של התלמידים משני התיכונים. אמנון בר נתן, מנהל מטרו ווסט: "כשיש את השיח החברתי על חוק הלאום, המסע המשותף הזה רלוונטי מתמיד"

פורסם בתאריך: 15.11.18 12:32

ביום חמישי האחרון שעבר זכו מנהלי תיכון "מטרו ווסט" ברעננה ותיכון מקיף בית ג'אן בפרס "מסע ישראלי" ליזמות חינוכית וחברתית, בשל היוזמה של השניים לצאת למסע ישראלי משותף של תלמידים משני בתי הספר במהלך שנת הלימודים הקודמת. זאת הפעם הראשונה בישראל שמתקיים מסע ישראלי משותף בין יהודים ודרוזים. הפרס ניתן בחמישי לשני בתי הספר בטקס מיוחד על ידי נשיא הנהלת עמותת "מסע ישראלי", האלוף (במיל') אליעזר שקדי, ובמעמד שר החינוך נפתלי בנט.

מסע ישראלי הוא מסע רצוף בן שבוע ימים אליו יוצאים תלמידי כיתה יא' בתיכונים ברחבי הארץ, שנועד לעזור להם לגבש את הזהות הישראלית שלהם ולהקנות להם כלים ערכיים וחינוכיים.

"הפרויקט התחיל בשנת הלימודים הקודמת", מספר אמנון בר נתן, מנהל 'מטרו ווסט', "השנה כבר יוצא מסע ישראלי נוסף משותף בין שני התיכונים. כעת, כשיש את השיח החברתי על חוק הלאום, המסע המשותף הזה רלוונטי מתמיד. במשך שבוע שלם חברינו הדרוזים סיירו איתנו. המסע כלל טקס מרגש בהר הרצל, בו התלמידים הדרוזים דיברו גם על הנופלים שלהם. בילינו שבת משותפת יחד. היה שם חיבור מאוד חשוב בין שני מגזרים, שנוצר לראשונה בארץ בפורום של מסע ישראלי. מבחינתנו הפיילוט הזה היה הצלחה. אנחנו הולכים לצאת למסע ישראלי גם השנה בשילוב בין שני בתי הספר, במתכונת רחבה יותר".

"המסע הזה הוא מאוד חשוב ומאתגר", אומר עלי סאללחה, מנהל תיכון מקיף בית ג'אן, "כי הוא מעצב את דמותו של הבוגר שלנו, כאדם עצמאי, חברתי, מתחבר מהר לאנשים, ערכי. המסע הזה נותן שייכות למדינה, לאדמה, יוצר זהות מפוכחת ואצילית שזה מה שאנחנו צריכים מבוגר בית הספר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר