יואב קופמן, יו"ר הנהגת הגנים הנבחר
יואב קופמן, יו"ר הנהגת הגנים הנבחר

יו"ר הנהגת הורי הגנים ברעננה יוזם: סייעת בגנים תיחשב עבודה מועדפת

יואב קופמן נבחר לתפקיד לאחר שגבר על מועמדת אחת ולאחר שבדרך נפסלו שני מועמדים שהתמודדו בבחירות למועצת העיר. ראיון ראשון על התוכניות ועל הבעיות

פורסם בתאריך: 26.11.18 13:31

בבחירות שהתקיימו בהנהגת הורי הגנים בשבוע שעבר, נבחר יואב קופמן להחליף את כפיר בן עמי, בתפקיד יו"ר ההנהגה. קופמן, 40, כיהן כסגנו של בן עמי בשנתיים האחרונות והיה חבר בהנהגת הורי הגנים בארבע השנים האחרונות.

"התמודדתי על התפקיד כי מבחינתי היה לי חשוב לבוא ולהמשיך בעשייה עצמה", מספר קופמן לצומת השרון, "הייתה לי קצת התלבטות בהליכה לכיוון הזה אבל העשייה הייתה לי מאוד חשובה ולכן רציתי לבוא ולעשות זאת בסופו של דבר".

הבנתי שהיו בעיות בתהליך הבחירה.

"למעשה היינו שלושה מתמודדים. מועמדת אחת שהייתה מועמדת עצמאית וחדשה בהנהגה, מועמדת נוספת שרצה ברשימתו של ניר קריסטל ומישהי שרצה לצדי במה שהיה אמור להיות יו"ר משותף, והגיעה מרשימתו של ודמני. לי אין שיוך פוליטי. לי אין שום נגיעה לאף אחת מהרשימות עצמן. המועמדים עצמם ידעו שיכולה להיות עם הנושא הזה בעייתיות, ולאחר פניה אל מול הנהגת ההורים היישובית, המועמדים שהתמודדו למועצת העיר נפסלו. נותרנו שניים, בסופו של דבר התמודדתי רק מול מועמדת אחת שלא רצה באף רשימה"

הבחירות המקומיות השפיעו על הבחירות לתפקיד היו"ר?

"לא. אבל אין מה להגיד שהבחירות היו קצת קשות ברעננה וחשוב לי לאחות את הקרעים הפוליטיים ולבנות הנהגה שמסתכלת על טובת הילדים ולא על רשימות או שיוך פוליטי"

כיו"ר נבחר, במה תתמקד? 

"המטרה שלי היא ליצור קהילה של הורים שבאים להשפיע ולהוביל את כל תחום החינוך ברעננה על כל האספקטים שלו וזאת לטובת הילדים שלנו. אנחנו נמצאים במקום טוב, אבל אנחנו רוצים לשפר ולמנף את זה. חשובה לנו השקיפות מול ההורים, לייצר את המעורבות הזו מולם. ויש לנו אתגרים שמגיעים כל הזמן בכל מיני רפורמות, רפורמת 'ניצנים' לדוגמא (רפורמת משרד החינוך להארכת יום הלימודים לגילאי 3-8 הכוללת מענה בגנים בזמן חופשות חנוכה ופסח)".

אם כבר מדברים על הרפורמה, העירייה הודיעה שהיא תספק פתרון בחופשת חנוכה רק לגני יול"א ולא לגני יום לימודים מקוצר. כיו"ר נבחר, מה דעתך על המענה החלקי?

"העירייה לא מחויבת לכלל רפורמת ניצנים. היא לא מחויבת להגיד אני מצטרפת כרגע עם כל ה-107 גנים. היא יכולה להחליט עם איזה גנים היא מצטרפת. בסוכות היה לנו סיפור עם משבר גני הטרום-טרום חובה. שם לא היה פיתרון מלא, אז הייתה לנו מאז מטרה לתת מענה שזה לא יחזור על עצמו בחנוכה. אבל כמובן שמבחינתי גני חצי יום הם לא אח חורג שלנו, אנחנו כן רוצים לתת פתרונות לכלל הגנים ולדאוג לכולם, זה התפקיד שלנו".

בהרצליה גני החצי יום כן קיבלו אופציה להשתלב בתכנית 'ניצנים'. אתה לא חושב שמתייחסים ברעננה לגנים אלה כסוג ב'?

"מהבחינה הזאת, אני רוצה לבוא ללמוד את הנושא. השבוע, אחד הדברים שהצלחתי לעשות זה להתחבר להנהגה הארצית. במסגרתה, יצרתי קשר עם הערים שנמצאות מסביבנו. מעניין אותי לבוא וללמוד איך נותנים את הפתרון לכולם. אנחנו נחפש פתרון הולם לכל הגנים ברעננה ולא לקבוצה אחת. זה אחד הנושאים שאני הולך לטפל בהם באופן אישי"

מה התכניות שלך למשבר כוח האדם בגנים בנוגע לסייעות?

"אני פועל קודם כל מול הנהגת ההורים היישובית של רעננה. אחד הדברים שדיברנו ואנחנו מגלגלים זה שהנושא הזה צריך להיפתר ברמה המקומית והארצית. אחד הרעיונות שאני מתכוון לקדם הוא שאני טוען היום שחייל או חיילת משוחררת שמקבלים כמה עשרות אלפי שקלים על עבודה בתחנת דלק או צוות הווי ובידור באילת. למה אותם חיילים לא יכולים להיכנס למערכת החינוך הטרום יסודית ולהיחשף לתחום, וגם לתרום לבעיית מחסור כוח האדם בגנים? זו יכולה בהחלט להיות עבודה מועדפת. צריך להיות יצירתי ולעבוד קשה כדי להגיע לפתרון מלא".

מה אתה חושב על שיתוף העירייה בין הנהגת ההורים עד כה?

"לאורך השנים בנינו מודל חשוב מאוד של שיתוף פעולה. יצא לי לפנות אל העירייה בטלפון אחד ולקבל את המענה. כמובן שאנחנו צריכים לשפר את היחסים ותמיד יש מקום לעשות יותר, אבל אנחנו כן מקבלים מענה מעולה מהם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר