הצומת הסמוך לבית הספר הדר אחרי השינויים צילום: רון זלטקין
הצומת הסמוך לבית הספר הדר אחרי השינויים צילום: רון זלטקין

הצומת המסוכן תוקן: בשורה משמחת להורי בית הספר "הדר"

לאחר מאבק הנהגת ההורים של בית הספר "הדר", פעלה העירייה בחודש האחרון להפוך את הצומת הסמוך לבית הספר לבטוח יותר. קבלו את פירוט השינויים בצומת

פורסם בתאריך: 11.12.18 17:49

עיריית רעננה לא התעלמה ממאבק הנהגת ההורים של בית הספר היסודי "הדר", ובחודש האחרון החלה בהפיכת הצומת הסמוך לבית הספר לצומת בטוח יותר. הצומת, הצטלבות הרחובות החי"ל והגדוד העברי, הייתה מרכז המאבק של ההורים בשל ה"שטח המת" בשדה הראייה של הנהגים, הנוסעים במעלה רחוב הגדוד העברי ומגיעים לצומת. אותו "שטח מת" שנגרם עקב רכבים חונים ברחוב, גרם לסכנת נפשות של ממש בשל המספר הרב של הילדים החוצים את הרחוב וחוסר היכולת של הנהגים המגיעים במהירות במעלה הרחוב לראות אותם בבירור.

דרך הפיכת הצומת לבטיחותי יותר כללה סימון נרחב יותר של מדרכה באדום-לבן, כדי למנוע מרכבים לחנות ולהסתיר חלקים משדה הראייה של הנהגים הנוסעים במעלה הרחוב. כמו כן, קו הפרדה הותקן ברחוב הגדוד העברי החד סטרי בסמוך לצומת, כדי להבדיל בין הפונים ימינה והפונים שמאלה ולגרום לסדר בתנועת הרכבים. אמצעי בטיחות שלישי אותו תיישם העירייה בימים הקרובים הוא ביטול אחד מארבעת מעברי החצייה בצומת, כדי להקל על המתנדבים שעוזרים לילדים לחצות.

"לאחר מלחמות מול העירייה, אני שמחה לראות שעשו שינויים בצומת", אמרה יונית גבע, חברת הנהגת ההורים של בית הספר "הדר", "אמנם אנחנו רצינו כיכר. אבל העירייה טוענת שזה בלתי אפשרי, אבל אנחנו מקבלים את זה. בנוסף לשינויים שכבר עשו, הם גם עומדים לבטל את אחד ממעברי החצייה. אני שמחה לראות שיש התקדמות.אני מקווה שעכשיו הנהגים ישימו לב ושהילדים שלנו יהיו בטוחים יותר".

"לאחר פגישות שלנו עם העירייה, שנערכו במשך שלושה חודשים, הגענו להסכמה על הדרך לפתרון", אמר רון זלטקין, נציג נוסף של הנהגת ההורים בבית הספר, "הרחוב החד סטרי חולק לשני מסלולים בשביל ליצור סדר לפונים שמאלה וימינה. הוארך סימון האדום לבן כדי לאפשר שדה ראייה ארוך יותר ולמנוע רכבים שיחנו ויחסמו אותו. כמו כן ניתנה הבטחה על ידי מהנדסת העיר, להנהגת ההורים של בית הספר "הדר" ולמנהלת בית הספר, שיוקם במקום מפרץ חניה ובעקבות כך מעבר החצייה יקוצר במטר וחצי. זה אמור לגרום לכך שהכביש יהיה אך ורק בשטח הראייה של הנהגים, ולא יהיו חלקי כביש בשטח מת לחלוטין".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר