אשכול הגנים 'כלי מיתר' בנווה זמר
אשכול הגנים 'כלי מיתר' בנווה זמר

מכת חיידק השיגלה באשכול הגנים בנווה זמר: "איך לא הזהירו אותנו?"

הורים באשכול "כלי מיתר" בשכונה מספרים על עשרות ילדים שנדבקו בחיידק וחלקם אף הגיעו למיון. כעת, חלקם באים בטענות לעירייה: "זו שערורייה. איך לא השביתו את כל האשכול?"

פורסם בתאריך: 29.1.20 18:34

הורים באשכול הגנים "כלי מיתר" בשכונת נווה זמר, מספרים כי בשבועיים האחרונים פרצה מגפה של חיידק השיגלה באשכול, והדביקה עשרות ילדים שחלקם אף הובהלו למיון. על פי משרד הבריאות, מדובר בחיידק מדבק מאוד שתחלואתו אופיינית בעיקר בילדים בין גיל שנה לארבע שנים, שגורם לשלשולים, דם בצואה, חום גבוה וכאבי בטן.

הורים באשכול מספרים כי התפרצות החיידק החלה ככל הנראה לפני כשבועיים בגנים צ'לו וגיטרה באשכול, וכעת באים בטענות לעירייה שלא הודיעה לשאר הגנים באשכול, ושהתעכבה לדבריהם בטיפול ובחיטוי המתחם. הורים בגן נבל לדוגמא, גן אחר במתחם, מדווחים כי שבוע לאחר פרוץ החיידק בגן גיטרה, נדבקו חלק מהילדים בגן נבל, מה שמעיד ככל הנראה על העברת החיידק בין הגנים באשכול. באשכול הגנים יש מתחם משותף, והילדים לעתים באים במגע אחד עם השני.

"לפני שבועיים בערך, אחת האמהות מגן גיטרה דיברה איתי ושאלה אותי אם יש מכת שלשולים וילדים שלא מגיעים לגן", אומר הורה מגן נבל, "עבר שבוע מאז, ואז פתאום הורים אצלנו בגן נבל, גם אומרים שהילדים שלהם משלשלים. חלק מההורים אצלנו אפילו לקחו את הילדים שלהם למיון. מסתבר שבגן גיטרה, בדגימות צואה שעשו לילדים במיון, גילו את חיידק השיגלה. עשו חיטוי מיוחד בגן גיטרה, למרות שבאנו ואמרנו שאצלנו בגן גם צריך לעשות, לא עשו. אני מדבר איתך על ילדים בני 4 שלא מפסיקים לשלשל, דם בצואה. נוראי. והנה הפלא ופלא, הגננת שלנו ביום שני שלחה הודעה להורים ואמרה שאחד הילדים אצלנו נגוע בחיידק, והיא מחכה להוראות ממשרד הבריאות לגבי מה לעשות הלאה. אתמול בבוקר, הגיעו שמונה ילדים לגן מהפחד של ההורים להידבק. עד שההורים לא עירבו את ראש העיר, שום דבר לא זז, רק אחרי זה פתאום התקשרו לגננת, שאלו כמה ילדים נדבקו, ורק אחר כך עשו חיטוי בגן שלנו. למה צריך לחכות כל כך הרבה זמן? למה צריך לערב את ראש העיר? עברו שבועיים מאז שזה פרץ בגן גיטרה, אנחנו גנים צמודים, יש מגע בין הילדים בגנים, אנחנו באותו המתחם. איך לא הזהירו אותנו? למה לא דיברו איתנו? למה חיטאו רק את הגן ההוא? עכשיו זה פשוט יעבור לגנים האחרים".

"גם הבן שלי סבל משלשולים", אומרת אמא מגן גיטרה, "את הגן שלנו כבר חיטאו. אבל אני לא יודעת אם זה התחיל אצלנו, כי אני יודעת שבגן צ'לו זה גם היה. הילד שלי למזלנו לא הלך למיון, אבל ילדים אחרים בגן הובהלו למיון".

"הבת שלי לא מפסיקה לשלשל", אומר הורה נוסף מגן נבל, "זו שערורייה. איך לא השביתו את כל האשכול? שני גנים כבר נדבקו. אני בוער מעצבים. לא לוקחים את זה ברצינות בעירייה".

תגובתה של עיריית רעננה תובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר