חוזרים ללימודים צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
חוזרים ללימודים צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"המאבק של פורום ה-15 נשא פרי". מי חוזר מתי, כל הפרטים על החזרה ללימודים ברעננה

תלמידי ד'-י' יחזרו בשלישי, תלמידי הגנים וכיתות א'-ג' יחזרו ללמוד ביום ראשון במתכונת מלאה, תלמידי י"א-י"ב ימשיכו ללמוד לבגרויות על פי מערכת שבתי הספר יפרסמו

פורסם בתאריך: 15.5.20 08:26

עדכון אחרון: 16.5.20 17:56

אחרי הפסקה כפויה של חודשיים בשל התפרצות מגפת הקורונה, חוזרים אלפי תלמידי רעננה בשבוע הבא ללימודים.

ביום ראשון הקרוב יחזרו ללימודים מלאים תלמידי החינוך המיוחד, החינוך המיוחד. כל גני הילדים במתכונת מלאה וללא קפסולות, כולל גני יול״א. בעירייה אמרו כי ייתכנו שיבושים בימים הראשונים וקראו להורים לגלות סבלנות והבנה עד שהמערכת תחזור לסדרה. כיתות א'-ג' יעברו ללימודים במתכונת מלאה החל מיום ראשון. נזכיר כי תלמידי א'-ג' חזרו ללימודים כבר לפני כשבועיים לאחר שחולקו לקבוצות למידה של לא יותר מ-18 ילדים בכיתה. ילדי הגנים, חולקו גם הם לקבוצות ולמדו ברוטציה במשך מחצית השבוע. כיתות יא׳-יב׳ ממשיכים בלמידה לבגרויות עפ"י מערכת שבתי הספר יפרסמו. צהרוני בתי הספר יפעלו החל מיום ראשון בהתאם לילדים שנרשמו, עד השעה 17:00.

כיתות ד׳-י׳, ישובו לפעילות לימודית מלאה ביום שלישי ה-19/5, וזאת בשל הצורך בהתארגנות מתאימה של מערכת החינוך העירונית לקליטתם מחדש.

המסגרות יחזרו תוך הקפדה על כללי ההיגיינה, חבישת מסיכה בשטח המוסד החינוכי מחוץ לכיתות, החל משכבה ד׳ גם במהלך השיעור בכיתה, תוך הקפדה על הריחוק הפיזי, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. יתקיימו הפסקות מדורגות בין התלמידות/ים תוך הקפדה על ריחוק פיזי. כל תלמיד יידרש להציג הצהרת בריאות בכניסה לבית הספר.

בהודעת העירייה נכתב: "המאבק של פורום 15 ערים הגדולות ומרכז השלטון המקומי, נשא פרי והצלחנו לשכנע את משרד החינוך שמערכת החינוך צריכה לחזור לפעילות מלאה. בישובים רבים ברחבי הארץ וגם ברעננה, בלימת מגיפת הקורונה ברורה ויציבה.
לכן, החליטה הממשלה בעצה אחת עם ראשי הערים ובהמלצת משרד הבריאות, שניתן להחזיר את מערכת החינוך לפעילות מלאה בישובים אלה".

אתמול , יום חמישי, אישר ראש הממשלה בנימין נתניהו את מתווה פתיחת מערכת החינוך שגיבש מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ. על פי המתווה החדש, שהוא בניגוד גמור למתווה המצומצם של משרד החינוך שעורר התנגדות רחבה, מערכת החינוך תפתח באופן מלא, בלי קפסולות ולמעשה מדובר בחזרה ללמידה כפי שהיתה לפי תחילת משבר הקורונה. יצוין כי הלימודים בשלב זה אינם חובה. הלימודים יחלו בשבוע הבא בכל השכבות, למעט אזורים שמהווים מוקד תחלואה. על פי המתווה כל תלמיד יציג הצהרת בריאות בכניסה לבית הספר ותלמידי כיתות ד' ומעלה יחבשו מסכות במהלך השיעור ובהפסקות. בהפסקת האוכל תהיה הקפדה על מרחק של שני מטרים וההפסקות בין השיעורים תהיינה מדורגות. עוד על פי המתווה בתי הספר והגנים יפעלו להעביר את מירב הפעילויות למקומות שמאפשרים מרחק של שני מטרים ובמסגרות בהן תתגלה תחלואה תתבצע סגירה בהתאם לסדר הפעולות שיקבע משרד הבריאות.

רשמית: כיתות ד'-י' ברעננה לא יחזרו ללימודים בראשון הקרוב

ביום שלישי, הודיע פורום ה-15, פורום של 15 ראשי ערים, כי הם מתנגדים למתווה המצומצם של משרד החינוך, שכלל למידה לסירוגין: כיתות ד- ו' פעם בשבוע וכיתות ז- י' לימודים של יומיים עד שלושה. גם הנהגות ההורים הארציות והמקומיות יישרו קו עם הפורום והודיעו שהם מתנגדים לחזרה במתווה שהוצג.

עיריית רעננה הודיעה מהרגע הראשון שהיא מצטרפת לפורום ה-15 וכי ילדי העיר לא יחזרו ללימודים והלמידה תמשך במתווה של למידה מרחוק. בהודעה נכתב שכחלק מחברותה בפורם 15 הרשויות, לא תפעיל העירייה את מתווה החזרה המצומצם ללימודים של משרד החינוך. להודעה של העירייה הצטרפה גם הנהגת ההורים ברעננה שציינה כי נראה שמשרד החינוך מנותק מהשטח ומהמציאות הפיזית והם תומכים בעמדת השלטון המקומי לשחרור דיפרנציאלי וחזרה ללמידה בהתאם לכמות החולים החדשים והפעילים בעיר.

למרות החזרה והשמחה בצידה, נשמעות לא מעט תלונות של הורים על כך שבכיתה יצטרכו לשבת ביחד 40 ילדים, על כך שהילדים יצטרכו להיות כמעט יום שלם עם מסכות על הפנים, ובימים החמים שבפתח זה כמעט בלתי אפשרי לאשר זאת. יש לא מעט הורים שהודיעו שהם משאירים את הילדים שלהם בבית, לפחות בימים הראשונים, על מנת לראות איך המערכת מתניעה מחדש.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר