צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

סבא אבי מלר על עיריית רעננה: "35 ילדי גן ישבו בבית שבועיים ואיש לא בדק את שלומם"

ילדי גן סביון חזרו לפעילות אחרי שבועיים של בידוד ולהורים טענות רבות, בין היתר על התחלופה בצוות. ספיר בן עוזר נציגת ועד ההורים: "היה אפס תקשורת עם 35 ילדים, אף אחד לא בדק אם עשינו בדיקות, האם הילדים בסדר"

פורסם בתאריך: 25.6.20 18:50

ילדי גן סביון, אשר היו בבידוד שבועיים לאחר שילד ואם מהגן חלו בקורונה, חזרו היום לגן. מה שהטריד את ההורים לאורך הימים האחרונים, הוא מי יהיה הצוות שיקבל את הילדים בצהרים בפעילות היול"א, וזאת מאחר שגננת היול"א נמצאת באוכלוסיית סיכון ולא חזרה לגן, ואחת הסייעות חולה בקורונה. לצד זה התלוננו ההורים שלמרות שהילדים  היו בבית במשך שבועיים, אף אחד לא דאג ליצור איתם קשר, לבדוק האם הם צריכים עזרה ולוודא שהכל בסדר.
"לצערי מתחילת השנה, חווינו ביול"א חילופים חוזרים ונשנים בצוות", מספרת ספיר בן עוזר, נציגת ועד הורי הגן. "ציפינו שכאשר נחזור מהבידוד, הילדים שלנו יקבלו סוף סוף צוות קבוע, דמות מוכרת שתלווה אותם בחודש וחצי הקרובים. היינו בקשר עם העירייה על מנת לנסות להבין ולקבל תשובות ואתמול בערב הובטח לנו שהסייעת שתגיע בבוקר, תהיה עם הילדים עד השעה 16:30. אך לצערי, באמצע היום, הזעיקו אותה לגן הקודם שלה ובצהריים הגיעו שתי סייעות, שהילדים בכלל לא מכירים. היום גם לא הגיעה גננת מובילה, אלא רק הסייעות ואין לנו מושג מה יהיה בשבוע הבא. הבטחות לחוד ומעשים לחוד".
בנוסף, מתלוננת ספיר על כך שבזמן שהילדים היו בבידוד, אף אחד לא יצר איתם קשר. "אף אחד לא התקשר לשאול האם אנחנו בסדר, האם צריכים עזרה. הרי כל המשפחה הייתה בבידוד ולצערי היה אפס תקשורת עם 35 ילדים, אף אחד לא בדק האם עשינו בדיקות, האם הילדים בסדר. אנחנו ההורים ניסינו לתמוך אחד בשני והתקשרנו לעדכן את האוכלוסיות היותר מתקשות. יש לנו בגן הורים שלא דוברים את השפה העברית, והיה להם קושי להבין מה הם צריכים לעשות, כי הכל נעשה בהתכתבות".
מי שהציך אף הוא את הנושא ברשת, היה עיתונאי, פרשן ושדר ערוץ הספורט, אבי מלר, סב לילדה בגן. מלר כתב: "אין סייעת. אין גננת יול"א, אין סייעת יול"א, אין גננת מחליפה. ובעיקר יש התעלמות גורפת של הגופים שאמורים ללוות את נכדתי וחבריה/חברותיה. 35 ילדים ישבו בבית שבועיים ואיש לא בדק את שלומם. העיריה מפרסמת שמלווים את ילדי הגן, אך בפועל – שתיקה רועמת. ומה אנחנו רוצים? שהילדים יראו פנים מוכרות כאשר הם מגיעים בבוקר לגן. קצת יציבות בתקופה שנותרה. ניסינו כמעט הכל. דיברנו – פנינו – כתבנו. ללא הואיל. פשיטת רגל חינוכית. למישהו יש חבל הצלה?".

גן סביון יישאר סגור: אחרי שאחת האמהות חלתה בקורונה, גם אחד הילדים נדבק בנגיף


ג'ני מלר, אם לילדה בגן, מוסיפה: "עד לצהריים לא היה ברור אם ומי יהיה צוות היול"א ולכן לא מעט מההורים החליטו לא להשאיר את הילדים ליול"א. כרגע אנחנו לא יודעים מה יהיה במהלך שבוע הבא, מי תהיה המובילה והאם יהיה צוות קבוע או שכל יום הילדים יראו פרצוף אחר. לצערנו, זו אחת השנים הקשות שלנו במערכת החינוך. לצד זה, היינו בבידוד במשך שבועיים, אף אחד לא הרים טלפון ושאל אם אנחנו צריכים משהו, לעומת הגן הפרטי, שם הצוות היה בקשר קבוע איתנו".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "הבוקר קיבלה את הילדים בגן סביון הגננת הקבועה והסייעת הקבועה. סייעת נוספת היתה בגן עד השעה 11 והוזעקה לגן הקבוע שלה, גן חינוך מיוחד, היות והסייעת שם קבלה הודעה שהיא צריכה להיכנס לבידוד. הייתה מובילה בגן ומחלקת הגנים עמדה בקשר עם הצוות כדי לוודא שהכל מתנהל כשורה.
במהלך הבידוד כאמור, גננת הגן יצרה קשר עם שתי המשפחות שאינן יודעות לקרוא עברית והסבירה להן בעל פה את ההנחיות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אשת חינוך

    רק טענות… העולם קורס ותגידו תודה שזה הצרות שלכם.
    פרופורציות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר