תיכון מטרו ווסט. צילום עזרא לוי

39 תלמידים ממטרו ווסט כבר נמצאו חיוביים לקורונה, כל התלמידים יחמיצו בחינות בגרות

מספר הנדבקים ברעננה עומד הערב על 281. חלק מהתלמידים שנבדקו עדיין ממתינים לתוצאות. אחת התלמידות: "בגל הראשון התנדבנו, עזרנו לקשישים, ופתאום שוכחים לנו את זה. מבחינת כולם אנחנו רק מפיצים מחלות וזה כואב"

פורסם בתאריך: 7.7.20 13:31

עדכון אחרון: 7.7.20 19:51

נמשכת העלייה הגדול במספר הנדבקים בקורונה ברעננה, ובתוך כך העלייה במספר החיוביים לנגיף מבין בוגרי י"ב שהשתתפו בשתי המסיבות בשבועה שעבר. מספר הנדבקים מתיכון מטרו ווסט עלה אחר הצהרים ל-39 לאחר שבבוקר דווח על 34. בשלב זה אובחן נדבק אחד מתיכון אוסטרובסקי. על פי דיווח של משרד הבריאות מהיום (שלישי) אחר הצהרים, מספר החולים ברעננה עלה ל-281, לעומת 268 בבוקר. אתמול יום שני עמד המספר על 250 נדבקים. ביום ראשון היו 227 נדבקים, במוצ"ש 212, ובשלישי שעבר עמד המספר על 179 נדבקים. מספר המחלימים עומד על 141, מספר החולים בפועל על 119. שמונה תושבי רעננה נפטרו מקורונה. רעננה מוגדרת ברשימה שמפרסם משרד הבריאות כעיר שנדרשת בה הגדלה של מספר הבדיקות.
מספר הנדבקים מתיכון מטרווסט, שחגגו באפטר פארטי במוצאי שבת שעברה ממשיך לעלות ועומד הבוקר כאמור על 34 נדבקים חיוביים. על פי תלמידים שנכחו במסיבה, המסיבה התקיימה במועדון בעיר ונכחו בה 155 תלמידים, רובם המוחלט מתיכון מטרווסט ומספר מועט של בוגרים מתיכון אסטרובסקי. עד כה כאמור התקבלו תוצאות של חלק מתלמידי תיכון מטרו ווסט,  34 נמצאו חיוביים, 39 תלמידים קיבלו תוצאה שלילית והשאר עדיין ממתינים לתוצאות. לצד זה, היום ומחר יתקיימו בדיקות לתלמידי תיכון אסטרובסקי כשבשלב הזה תלמיד אחד נדבק. אחד התלמידים ממטרו ווסט מבקש לעשות סדר בפרטים ומציין שכאמור היו שתי מסיבות, מסיבת האפטר פארטי שהתקיימה במוצאי השבת שעברה וכן מסיבת יום הולדת פרטית של תלמיד מאוסטרובסקי שחגג בחמישי שעבר יום הולדת 18 ובה נכחו כ-100 חברים שלו ממספר תיכונים בעיר.
לצד זה, כ-200 תלמידי מטרו ווסט ואסטרובסקי, שהיו אמורים לגשת היום ומחר לבגרות באנגלית, יאלצו לדחות את מבחן הבגרות למועד ב' (בסוף אוגוסט) ובמידה ויצטרכו מועד נוסף, הוא יהיה בחורף. הסיבה לכך היא שהתלמידים נמצאים בבידוד לאור חשיפה לחולה מאומת.

בשבוע הבא יתקיימו בחינות בגרות באזרחות, היסטוריה, ספרות, תנך, עברית ובהמשך ערבית, וגם את הבחינות האלו יחמיצו התלמידים במועד א'. "לצערי לא נוכל לגשת למועד א' בבגרויות וזה מאוד מאכזב", אומר אחד התלמידים "אמרו לנו שנוכל לגשת למועד ב' שאמור להיות בסוף חודש אוגוסט ובמידה ונצטרך מועד מיוחד, הוא יהיה רק בחורף וזה כבר פחות רלוונטי, כי כולנו כבר נתגייס, נהיה במשימות או בשנת שירות ולצערי, למרות הפניות, אף אחד לא נותן לנו תשובות לגבי זה".
בינתיים, כועסים תלמידי מטרו ווסט על הפרסומים השונים שהופצו בכל קבוצות המדיה ועל הביקורת שהוטחה בהם. הם אומרים שנהגו באחריות, ששופטים אותם מבלי לדעת את הפרטים, שהם הגיעו למסיבה עם מסכות, ושכאשר קיימו את החגיגות היה אישור לאירועים של עד 250 אנשים. "זה יכול לקרות בכל בית ספר ובכל משפחה", אומר אחד התלמידים, "תכלס אפשר להידבק בכל מקום, כשהולכים לקניון, כשיושבים בפארק או כשניגשים לבחינת בגרות. אבל לצערי, מסביב התחילו הרבה שמועות ודיבורים ואנשים רק מחפשים לשפוט אותנו ולא מנסים להבין מה באמת היה. יכול להיות שבהסתכלות לאחור, אולי לא היינו צריכים לעשות את האפטר פארטי או אולי לחכות אחרי שנסיים את הבגרות ובקונספט קצת שונה, אבל בסך הכל מדובר בשכבה מדהימה, עשינו לאורך השנה כל כך הרבה פעילויות והתנדבויות וברגע מחקו לנו הכל".

תלמידה אחרת מוסיפה: "אם הייתי יודעת שאלו יהיו התוצאות אז לא היינו עושים מסיבה, גם בגלל הבגרויות וגם כי אף אחד מאיתנו לא רוצה להדביק אף אחד אחר. הביקורות הנוקבות שיש בפורומים השונים מאוד כואבות. בגל הראשון אנחנו התנדבו בכל רעננה, עזרנו לקשישים, חלקנו להם אוכל חם ותרופות עד הבית ופתאום שוכחים לנו את זה. מבחינת כולם אנחנו רק מפיצים מחלות וזה כואב".
לאור מספר הנדבקים שהולך וגדל, פתחה קופת חולים מכבי החל מהיום (שלישי) עמדת בדיקה לקורונה שתוצב בחניון הצפוני בפארק רעננה. העמדה תוכננה כך שהדגימות נלקחות בהפרדה מוחלטת בין הנבדק לדוגם, ללא מעבר אוויר, והיא מחוטאת בין בדיקה לבדיקה. הבדיקה מבוצעת פרונטלית, כך שאין צורך להגיע לבדיקה ברכב. במהלך הבדיקה, הדוגם שוהה בתא מבודד לחלוטין ללא מגע עם הנבדק ובהפרדה מוחלטת עם הסביבה החיצונית. כך, אין צורך בלבישת ציוד מיגון על ידי הדוגם. בסיום לקיחת הדגימה, מתבצע חיטוי של הציוד המחובר לעמדה באופן מידי ואוטומטי ובכך מתאפשר מעבר מהיר לביצוע בדיקה של הנבדק הבא.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הורים חסרי אחריות, צריך טיפול משטרתי, אי אפשר לעבור על זה בשתיקה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר