"זו סכנה לילדים" | ההורים כועסים שלא עודכנו בכך שבניין הצמוד לגן מתחילות עבודות תמ"א

הורי גן מורן הופתעו לגלות בשבוע שעבר שבבניין הצמוד לגן החלו עבודות תמ"א 38 ושיגרו מכתב חריף לעירייה | צפו בסרטון מהשטח

פורסם בתאריך: 20.12.20 07:47

הורים לתלמידי גן מורן (טרום טרום חובה) ברחוב קזן 20 ברעננה הופתעו לגלות לפני כשבוע כי הבניין הסמוך לחצר הגן ברחוב ביאליק 29 עובר תהליך של תמ"א 38 ונעשות עבודות בניה, שלטענתם מלוות ברעש רב ובאבק ומהוות סכנה בטיחותית לילדיהם. לטענת ההורים, העירייה כלל לא התריעה בפניהם על העבודות הצפויות והם מבקשים להפסיק לאלתר את פעולות הבנייה ולקיים פגישה דחופה עם נציגות ההורים כדי למצוא פתרון בטיחותי והולם לעניין. הם מציינים בין השאר מקרה דומה שאירע ברעננה לפני כשלוש שנים עם גן מרגנית ברחוב לוי אשכול, כאשר הייתה בניה מאסיבית בסמוך לגן והעירייה העבירה את התלמידים לגן חלופי עד לסיום הבניה.

צפו בעבודות בסמיכות לגן:

ההורים שיגרו בשבוע שעבר מכתב ברוח זו לעירייה. בין השאר כתבו: "לפני מס' ימים, הופתעו הורי הגן לגלות לדאבונם, ללא כל התראה מוקדמת מהעירייה, כי בבניין הסמוך לחצר הגן, ברח' ביאליק 29, מתבצעת הריסה ובנייה בכלי עבודה כבדים, במסגרת עבודות בנייה בפרויקט תמ"א 38 … לו הייתה ניתנת הודעה על כך מבעוד מועד, כנדרש, ואף לפני תחילת שנת הלימודים, היה באפשרות הורי הגן לפעול בזמן ולעצור את התחלת הבנייה המסוכנת …ואף לשקול את העברת ילדיהם למוסד חינוכי אחר, שאינו מעמיד את ילדיהם בסכנה … בשל הבנייה המתוארת, חשופים הילדים לרעש מחריד של בנייה באמצעות טרקטורים ובעקבות הליכי ההריסה והבנייה המאסיביים הצפויים בפרויקט, נשקפות להם סכנות … אתר הבניה מצוי בסמיכות לגן, מטרים בודדים בלבד חוצצים בין עבודות הבנייה לבין מקום הימצאותם של הילדים בחצר הגן ובכיתת הגן. אין כל מיגון ראוי בין הבנייה לבין מקום הימצאותם של הילדים במתחם הגן. הבנייה המתבצעת, כרוכה בקידוחים, דפיקות ועבודות בכלים כבדים. עבודות אלו גורמות לרעש, לכלוך, אבק וכד' … העבודות נעשות בשעות הפעילות של הילדים בגן. אין זה סביר שילדי הגן והצוות, ישהו בגן תחת כל המטרדים האלה, שפוגעים בהם. מדובר בעבודות שרק החלו ואנו סבורים שעם חלוף הזמן, הלכלוך, פסולת הבנייה וכמות הסיכונים רק ילכו ויתגברו.

הם סיכמו את מכתבם: "הננו מבקשים להתריע על הסכנה הנשקפת לילדי הגן ודורשים להפסיק את העבודה בשעות הפעילות של הגן עד למציאת פתרון בטיחותי הולם עבור הילדים. בנוסף לכל המטרדים שפורטו, הילדים גם חשופים לסכנה בטיחותית. בנסיבות דומות של בנייה מאסיבית בסמוך לגן הילדים מרגנית שברח' לוי אשכול, העבירה העירייה את ילדי הגן לגן חלופי, עד לסיום הבנייה. הננו מבקשים מציאת פתרון בטיחותי והולם בענייננו. לאור הסיטואציה אליה נקלעו הילדים, בעל כורחם, והנזקים העשויים להיגרם להם, ולאור הסכנה הנשקפת להם במצב הבנייה הנוכחי, נדרש להפסיק לאלתר את פעולות הבנייה ולקיים פגישה דחופה עם נציגות ההורים, לצורך מציאת הסדר בטיחותי לילדי הגן, השוהים בסמיכות לאתר הבנייה".

"לפני כשבועיים ראינו שהתחילו לעבוד במקום טרקטורים ודחפורים והתקינו גדר גדולה בצמוד לחצר האחורית של הגן", מספר דור שטלמן, שבנו לומד בגן מורן. "גילינו בהפתעה שמתקיים צמוד לגן פרויקט תמ"א. העירייה לא הציבה שלטים וכשנרשמנו לגן בשנה שעברה אף אחד לא אמר שאמור להתחיל שם פרויקט תמ"א. אם היו מעדכנים אותנו אולי יכולנו להיערך לזה בהתאם. יש שם רעש שהוא בלתי נסבל והרבה אבק באוויר שמלווים את הילדים כל יום מהבוקר עד אחרי הצהריים. בנוסף הילדים לא יוצאים כבר שבועיים לחצר הגדולה שלהם ומסתפקים בחצר בקדמת הגן שהיא מאוד קטנה. פנינו לעירייה ברגע שגילינו על עבודות הבניה ומה שהפתיע אותי זה שאחרי שפנינו הביאו מהנדס בטיחות שאמר שצריך להגדיל את הגדר. למה לא הביאו את מהנדס הבטיחות לפני כן שייתן להם הוראות איך להתנהל בקרבת גן ילדים? אם לא היינו פונים לעירייה הוא לא היה מגיע? לא מתייחסים לא לאבק ולא לרעש שמשפיע על הילדים ולא לעניין שהם כלואים בתוך הגן. נשקפת גם סכנה בטיחותית לילדים, גם אם פועלים לפי הוראות הבטיחות עדיין יש טעויות ובכל אתר בניה עלולים לעוף אבנים, ברזלים ומסמרים. גם הגננות אומרות שיותר קשה להן להתנהל בגן עכשיו מבחינת הרעש ושאי אפשר להשתמש בחצר הגדולה. העירייה די נפנפה אותנו ואמרה לנו שהם הביאו מהנדס בטיחות והם יגדילו את הגדר ושהם יעשו ועדה דחופה בעניין ויקבלו החלטה. יש כרגע נתק מול העירייה. אני גם פניתי לעירייה וביקשתי חלונות חוסמי רעש וענו לי שהם יודעים איך לעבוד עם תמ"א בעיר ומה לעשות".

הוא מוסיף: "גילינו שממש לפני הבחירות המקומיות היה מקרה דומה עם גן מרגנית והם העבירו את הגן למבנה אחר. עכשיו כשאין בחירות פתאום הדבר הזה לא על הפרק ויש פה איפה ואיפה. אנחנו רוצים למצוא חלופה לגן אם זה גן מרגנית או כיתה בבית הספר מגד ולסיים את זה. מהעירייה לא התייחסו לחלופות שהצענו. בסופו של יום הבטיחות של הילדים היא בעדיפות עליונה והזכות שלהם ללמוד בצורה רגועה ולא להיות נתונים לרעש ובלגן של אתר בניה זה משהו שהוא אלף בית. הבן שלי חוזר עצבני הביתה אחרי יום שלם שהוא שומע את הרעש בגן ולוקח זמן להרגיע אותו. אנחנו כהורים די מאוחדים בנושא ונלחם בכל דרך אפשרית עד שנקבל פתרון שהוא נכון לנו ולילדים".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "לפני מספר ימים נערך סיור בהשתתפות מהנדס העיר מר פרץ אוסנברג, גורמי ביטחון ומנהלת מחלקת גני ילדים, סביב אתר הבניה שהחל בעבודות ברח' ביאליק 29, ואשר חזיתו המזרחית גובלת בגנים 'מורן' ו'פשוש' ברח' קזן 18-20. לאור העובדה, שהעבודות רק החלו בימים אלו ומתבצע חיזוק העמודים וביסוס המבנה בקומת הקרקע, ולאחר בחינת המצב בשטח, החליט מהנדס העיר בשלב זה, לדרוש מהיזם לבצע הגבהת הגדר המזרחית של אתר הבנייה, ובשלב הבא, בטרם יעלו עם הבניה ויוצבו פיגומים, בעוד כחודשיים, יידרש היזם לבצע קירוי מעל חצר מורן, ומעבר בטוח ומקורה מעל שביל הגישה לגנים העובר מרח' ביאליק לרח' קזן, בחזית הצפונית ובחזית המזרחית של האתר. לנוכח פניה נוספת למחלקת גני הילדים שהגיעה מהנהגת ההורים ולאחר ביקור נוסף במקום, הוחלט בשיתוף עם הנהגת ההורים לזמן פגישה בשבוע הבא יחד עם הנהגת גן מורן על מנת לדון בנושא ולבדוק את האפשרות למציאת פתרון חלופי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר