קרן עליאש, נעה קרסנר, ואליענה מנדלבאום באחת הפעילויות

גמ"ח שמיניסטים ועזרה לחקלאים: הכירו את בני הנוער הרעננים שלא מפסיקים להתנדב

השנה המורכבת הזו הביאה לתופעת מרגשות, אחת מהן היא ההתנדבות של בני נוער ברעננה. "מרגש לראות את כמות הפניות שמגיעות אלי מנוער שרק מחפש להתנדב ולעשות טוב בתקופה המטורפת הזו", אומרת קרן עליאש שמרכזת מספר פרויקטים בעיר

פורסם בתאריך: 29.1.21 09:47

הם לא מבלים את זמנם רק מול המחשב או בסמארטפון, אלא תורמים לא מעט לקהילה, בעיקר בשנה האחרונה. בני נוער רבים ברעננה יזמו מיזמים התנדבותיים רבים בעיר מסייעים רבות לאוכלוסיות שונות ברעננה, במיוחד בתקופות הסגרים. ההתנדבות כוללת שורה של מיזמים החל מפעילות בחקלאות, גמ"ח, ועזרה לקשישים. "זו תקופה לא פשוטה לכולם ואני חושבת שדווקא בתקופה כזו של אי וודאות, שמלווה ביחד עם לחץ של בגרויות, מיונים וגיבושים לצבא, זה הזמן שלנו בתור נוער לא להישאר מאחור ולהיות אדישים", אומרת קרן עליאש, תלמידת כיתה י"ב, שמרכזת מספר פרויקטים של התנדבות. "אני רואה שיש כל כך הרבה בני נוער שאכפת להם ואין יותר מרגש מלראות את כמות הפניות שמגיעות אלי מנוער שרק מחפש להתנדב ולעשות טוב בתקופה המטורפת הזו".

כך למשל, הקימו בני נוער את קבוצת ההתנדבות, קבוצה אשר מגיעות אליה פניות מקשישים וממשפחות בבידוד שצריכות עזרה. בני הנוער עוזרים להם בקניות, ובנושאים נוספים. "הפרויקט החל בסגר הראשון, לקראת פסח בהובלת נוער תושבי רעננה שנמצאים כרגע במכינה", מספרת קרן. "אני הצטרפתי להובלת הפרויקט יחד עם בני נוער נוספים מכיתה י"ב בתחילת השנה, לאחר שמי שניהל עזב למכינה קדם צבאית. בקבוצה נמצאים חבר'ה מכל הגילאים ומכל בתי הספר בעיר".

מיזם עזרה נוסף הוא פרויקט החקלאות. בני הנוער נמצאים בקשר רציף עם שני חקלאים ברעננה ומגיעים אליהם ועוזרים להם בכל מה שצריך. קרן מסבירה: "התחלנו את זה עקב פרסום של דורון בכר מהעירייה לקראת סוכות ומאז אנחנו בקשר רציף עם החקלאים ומגיעים להתנדב מתי שצריך. ההתנדבות כוללת גם קבוצות מתנועות נוער, ארגונים ברעננה כמו ארגון חמש אצבעות – ארגון של כושר קרבי, תנועות הנוער הצופים ובני עקיבא וגם יחידים".

ארגון חמש אצבעות בעבודה חקלאית

חברי גמ"ח שמיניסטים

קרן מציינת פרויקט נוסף, גמ"ח שמיניסטים, פרויקט במסגרתו מחלקים בני הנוער מזון לכ-50 משפחות ברעננה. מתנדבים עומדים מחוץ לסניפי רשתות מזון ואוספית מוצרים שתורמים הקונים. "בימי חמישי אנחנו אורזים את המזון ובימי שישי מגיעים מספר בני נוער עם רכבים ומחלקים את זה ברעננה", היא מסבירה.

איזה תגובות אתם מקבלים?
"מאוד חמות. תמיד כשאני שולחת לחקלאי מתנדבים, הוא שולח הודעה שזה מחמם את הלב. במשפחות שאנחנו מסייעים להן בסגרים תמיד יודעים להגיד מילה טובה. הם לא לוקחים את זה כמובן מאליו".
ואיך את הגעת אל כל המיזמים הנפלאים האלה?
"אני תמיד הייתי סביב ההתנדבות, הייתי מדריכה בתנועת נוער ואמרתי לעצמי שדווקא בתקופה כזו, צריך לבוא ולתרום, למרות כל הלחץ מסביב. אני גדלתי בבית שבו התרומה הייתה חלק בלתי נפרד, אמא שלי כל הזמן התנדבה וגם בתקופה הזו של הקורונה, היא התנדבה בכל מיני פרויקטים. לכן היה לי חשוב להמשיך את זה".
רגע לפי המכינות והצבא, מי יחליף אתכם?
"החבר'ה שנה תחתינו גם בתוך הפרויקט הזה ולכן יש את דור ההמשך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר