גן ילדים צילום אילוסטרציה pixabay

מחדל ברעננה: לילד בן חמש שעל הרצף האוטיסטי לא נמצאה עדיין סייעת

במשרד החינוך מבהירים שגיוס סייעות הינו באחריות עירונית, בעירייה אומרים שמדובר בבעיה ארצית. אמו של הילד: "התשובה של העירייה מקוממת"

פורסם בתאריך: 21.10.21 08:32

מחדל: כמעט חודשיים מפתיחת שנת הלימודים ועדיין לא נמצאה סייעת משלבת לילד בן חמש מרעננה, המאובחן על הרצף האוטיסטי. לאחר מאמצים ועבודה קשה, הצליחה אמו של הילד להעביר את בנה מהחינוך המיוחד לגן חובה רגיל ואף להשיג עבורו את מספר שעות השילוב המקסימליות, אך כל זה לא עוזר שכן עד לרגע זה, כאמור, לא נמצאה סייעת מתאימה לתפקיד.

בשיחה עם צומת השרון מסבירה האם: "אחרי ועדות פילוח וכן ועדת ערעור שהגשתי למשרד החינוך, השגתי את מירב השעות האפשריות כדי לתמוך בילד שלי, לפני שיגיע לשלב בית הספר. בין היתר, בני זכאי למשלבת, קרי סייעת צמודה שתעזור לו בתיווך סיטואציות ל-19 שעות שבועיות. אלא שלמרות זכאותו, עד לרגע זה, כמעט חודשיים מתחילת שנת הלימודים, עדיין לא נמצאה סייעת מתאימה".

מה הכוונה "מתאימה"?
"הסייעות שהעירייה מצאה עבורו אינן מתאימות לצרכים שלו. למשל, אחת הסייעות שהוצעו לנו העידה על עצמה שהעברית שלה אינה תקינה וחסרות לה מילים בשפה. סייעת כזו לא יכולה לעזור לו, מאחר וגם ככה הוא מטופל אצל קלינאית תקשורת".

לטענת האם, המחסור בסייעות מתאימות נובע מהשכר הנמוך אותו הן מקבלות. "השכר שסייעת משלבת מקבלת הוא בדיחה ואף אדם איכותי שיש לו את הכישורים הדרושים, לא מוכן לעבוד בשכר מינימום", היא אומרת בכעס ומסבירה כי כאשר פנתה עם טענותיה לעירייה, קיבלה תשובה שהתקציבים מגיעים ממשרד החינוך ולכן "ידיהם כבולות". אך כאשר פנתה למשרד החינוך, לא נענתה. "זה מכעיס אותי כי האנשים שעובדים בתחום החינוך, צריכים להיות אנשים שהעבודה שלהם נעשית מתוך משמעות, בכל זאת חינוך. התשובה של העירייה מקוממת, במקום 'להפיל' את זה על משרד החינוך, תילחמו ותדאגו לתקציבים. זו העבודה שלכם".

האם מוסיפה וטוענת כי כאשר הבינה כי מהעירייה לא תבוא ה"גאולה", החליטה לחפש משלבת בעצמה, אך עד מהרה גילתה כי בעוד שהסייעות שהציעו לה לא תאמו לצרכי הילד, אלה שכן מתאימות ובעלות הכשרה והשכלה מתאימה, דורשות תשלום נוסף. "כל הפניות שקיבלתי הן מנשים איכותיות, בעלות תואר בחינוך או חינוך מיוחד עם שנים של ניסיון בעבודת שילוב, רק שהן דורשות תשלום נוסף מההורים שמסתכם בתוספת של 1,500-2,000 שקלים, מהכיס שלי, מידי חודש", היא מספרת ומוסיפה כי "בעירייה אומרים שזה 'לא חוקי', אבל מה הורים אמורים לעשות במצב כזה? אני משקיעה המון שעות בשבוע, כדי לנסות ולהשיג את מה שהבן שלי זקוק לו – אך מעלה חרס. זו בושה וחרפה האופן שבו הדברים מתנהלים, מחדל ענק לתחום החינוך בכלל ולקידום ילדי החינוך המיוחד בפרט. פייר, אני מותשת".

 

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "איוש סייעות בסמכות הרשות המקומית. משרד החינוך מתקצב את שעות הסיוע בהתאם להקצאה לכל תלמיד".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה רואה חשיבות עליונה בהענקת מענה לתלמידי העיר בהתאם לצורכיהם, לרבות התאמת סייעות אישיות. במקרה הנדון נעשה מאמץ לגיוס סייעות ואף הוצעו מספר סייעות, אולם למרבה הצער לא נמצאו מתאימות באופן מלא לצורכי הילד, והעירייה פועלת בכל המאמצים לאיתור סייעת מתאימה. מדובר בבעיה כלל ארצית של מחסור בסייעות, וגיוס הסייעות נמצא בראש סדר העדיפויות העירוני, בפרסום מוגבר ובהענקת תמריצים. העירייה אינה נותנת יד ולא מעודדת כל תשלום נוסף לסייעות מצד המשפחה, והדבר מתבצע שלא על דעתה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

2 תגובות
2 תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר