גן ילדים, אילוסטרציה ChiccoDodiFC depositphotos.ocm
גן ילדים, אילוסטרציה ChiccoDodiFC depositphotos.ocm

"קיבלנו תשובות מזלזלות, נתקלנו באטימות". תלונות של הורים על השיבוצים לגנים

"הורה שופך את הלב שלו במייל ומקבל תשובה קצרה שאינה עונה על השאלה", אומרים ההורים אשר הקימו קבוצות וואטסאפ ושוקלים צעדים משפטיים. העירייה: "93 אחוזים מהשיבוצים נעשו בהתאמה לרצון ההורים"

פורסם בתאריך: 2.8.22 08:24

תלונות של לא מעט הורים על שיבוצי ילדיהם בגנים ברעננה: ההורים טוענים כי ילדיהם שובצו בניגוד לחלוקה האזורית שהייתה נהוגה בכל השנים וכי כעת שובצו למקומות מרוחקים מבתיהם. "עושה רושם שהם לא רואים אנשים, אנחנו מקבלים תשובות לקוניות ומזלזלות ואפס פתרונות", אומר אחד האבות. בעקבות זאת הוקמו קבוצות וואטסאפ של הורים בנושא זה וכן כדי לבדוק אפשרות של חילופים בשיבוצים בין הילדים בתיאום מול העירייה. (היכנסו כאן ללינקים לקבוצות הוואטסאפ).

ההורים שזועמים על שיבוץ ילדיהם לגנים טוענים כי פנו לעירייה מספר פעמים אך לא הצליחו לקבל פתרון לבעיה שלהם והילדים נותרו בשיבוץ שנקבע, שיבוץ שכאמור מרוחק מאזור המגורים. "אני לא ניידת", סיפרה אחת האימהות, ״והבן שלי שובץ לקצה השני של רעננה, זה לא הגיוני", אמרה. והוסיפה: "מה גם שאין הגיון בשיבוץ הזה כיוון שבעוד שנתיים הוא יצטרך לעבור גן ואז מה? הוא לא יעבור יחד עם הילדים שאיתם יהיה בטרום טרום חובה ושוב יצטרך להכיר ילדים חדשים ולהסתגל מחדש. זה עוול כפול, שיבוץ שנעשה בלי מחשבה".

"הבת שלי שובצה בקצה השני של העיר", מספרת דניאל, תושבת העיר. "עשיתי הכל לפי הספר והגשתי ערעור, התשובות שקיבלתי מהם היו הזויות ולא מקובלות. למשל למה לא כתבתי בטופס הרישום המקוון שלוש פעמים את אותו שם גן כדי לקבל אותו. לפעמים הם רק אומרים לי לחכות ולהיות סבלנית, נותנים כאילו תקווה אבל בסוף משאירים את אותו שיבוץ, זה מאוד מתסכל".

ההורים המאוכזבים התאגדו ומספר הורים פנו יחד לעו"ד לעניינים אזרחיים כדי שתייעץ להם מה ניתן לעשות, "דיברנו עם עו"ד לעניינים אזרחיים", אומרת ר' וממשיכה: "היא אמרה שלאור הנתונים אפשר להגיש תביעה לרשות על רשלנות בשיבוץ על רקע אי אזוריות. כלומר שרעננה מחוייבת לשיבוץ על פי קירבה גאוגרפית לגן ובפועל ניתן לראות שהרבה הורים שקרובים לגן לא שובצו בו ורחוקים כן. אם לא נקבל פתרונות נאלץ לפעול דרך הליך משפטי".

ש' שבתה שובצה בגן אחר, רחוק מהבית ולא זה שביקשה, אומרת: "ניסיתי לפנות אליהם בכל דרך אפשרית ונתקלתי באטימות ותירוצים שונים. שום דבר לא הועיל, אני מרגישה מאוד מתוסכלת. עוד דבר שמאוד השפיע על השיבוץ הוא הפיכת גן יקינטון לגן מונטסורי. הם לקחו גן באזור שאין גנים אבל שיש המון ילדים קטנים, הגנים תמיד היו מלאים, זה אזור מאוד עמוס בילדים. הם לקחו את אחד הגנים וביטלו אותו והפכו אותו למונטסורי על אזורי, ככה נוצרה מצוקה נוספת באזור שגם ככה צפוף. לא באמת אכפת להם מההורים, אלא מכותרת פוליטית".

 

לטענת  מספר הורים, גם כשהגישו ערעור קיבלו תשובות מזלזלות ולא הרגישו שנעשה ניסיון אמיתי למצוא פתרון: "בדרך כלל החלוקה היא אזורית, השנה הם לא נהגו כך ופיזרו את הילדים בשכונות אחרות", מספרת אחת האמהות. "ככה הילד מנותק מהסביבה שלו, להורה זה אומר נסיעה בפקקים וזה גורם להמון תסכול אצל ההורים".

אחד האבות אמר: "ראש העיר הבטיח שיטפל בנושא החינוך, אבל אני רואה שהבעיות הגדולות בעיר הן במחלקת החינוך. הורה שופך את הלב שלו במייל למחלקה ובסופו של דבר מקבל תשובה קצרה שאינה עונה על השאלות והבעיות, לפחות שתהיה קצת מחשבה בחלוקה, אבל נראה שהשנה לא טרחו".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "אגף החינוך בעיריית רעננה פועל לשיבוץ אלפי הילדים בעיר בגני הילדים בצורה המיטבית ביותר, ואכן מעל 93% מהשיבוצים נעשו בהתאמה לבקשות ההורים. השיבוץ נערך בכפוף לקריטריונים ולמשתנים רבים הנלקחים בחשבון בעת עבודת השיבוץ, כולל גילאי הילדים, המרחק מהגן, כמות הילדים, ילדים משולבים ושיקולים רבים נוספים, ואנו עושים את כל המאמצים להיענות לבקשות ההורים, ככל והדבר מתאפשר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר