Syda_Productions depositphotos.com אילוסטרציה, תלמידים
Syda_Productions depositphotos.com אילוסטרציה, תלמידים

המגמות, התוכניות והמנהלים החדשים: כל מה שכדאי לדעת על שנת הלימודים תשפ"ג ברעננה

רעננה פותחת את שנת הלימודים תשפ"ג עם מנהלים חדשים, מגמות חדשות, מעבר לחמישה ימי לימוד בבתי הספר העל יסודיים ועוד. כל הפרטים, וגם: כיצד נערכה המשטרה

פורסם בתאריך: 1.9.22 07:06

1 בספטמבר ברעננה: לאחר שבלילה בין שלישי לרביעי הושג הסכם עם ארגוני המורים והוסר איום השביתה, 19,376 תלמידים פותחים הבוקר, יום חמישי ה-1 בספטמבר, את שנת הלימודים תשפ"ג בעיר. בהם 3,426 ילדי גנים שילמדו ב-137 גני הילדים מהם 312 ילדים חדשים. בכלל בתי הספר בעיר ילמדו 15,950 תלמידים, מהם יתחילו דרכם בבתי הספר בעיר 1,200 ילדים העולים השנה לכיתה א'. מספר התלמידים הממוצע בכיתות א' הוא 28-29 תלמידים לכיתה. מקרב כלל תלמידי העיר, כ-130 עולים חדשים יתווספו השנה למערכת החינוך בעיר. בעיר כ-4,661 ילדי לידה עד שלוש.

הפנים החדשות בצוותי החינוך: כבכל שנה, למערכת החינוך נוספו אנשי חינוך חדשים, סייעות, גננות, מורים, כוח עזר למורים ואנשי הנהלה. המנהלים החדשים שיצטרפו השנה לבתי הספר הם: זהבית הוברמן מגל – בית הספר היסודי מגד; אביעד יעקובי – בית ספר נעם; ענת אלוני – בית הספר הדמוקרטי מרחב; שלומי אטיאס – בית הספר בילו.

תכניות הלימוד החדשות בעיר: בשנת הלימודים תשפ"ג יוקמו שלושה גני חינוך מיוחד חדשים לילדים על הרצף האוטיסטי. כיתת חינוך מיוחד לתלמידים לקויי למידה, תיפתח השנה לראשונה בכפר בתיה, לתלמידי שכבת ז', ככיתה צומחת. במקביל משולבים במערכת החינוך בעיר 840 תלמידים בכל הרצף הגילי עם סל אישי והתאמות כפי צורכיהם למימוש יכולותיהם.

השנה ייפתח גן מונטסורי נוסף בשכונת נווה זמר לגילאי טרום טרום חובה וטרום חובה. בית הספר יחדיו יפעל ברוח מונטסטרית, כבית ספר צומח. שני גנים חדשים לגילאי טרום טרום חובה וטרום חובה יפעלו בנווה זמר, שני גנים לגילאי טרום חובה וחובה ולגיל טרום טרום חובה ייפתחו בשכונת נאות שדה. גן אשל במרכז אשל הוסב לגן ממ"ד יול"א, לגילאי 3-4. בשכונת לב הפארק ייפתח גן חדש לגילאי טרום חובה, גן חדש ייפתח גם בזרום הממלכתי-חרדי. בית הספר מיתרים ייפתח השנה במבנה חדשני, בשכונת נווה זמר. בית הספר ילמד בגישה ייחודית של למידה בקהילות, המאפשרת גיוון בלמידה ואינטראקציות חברתיות. כן ייפתח בית הספר למחוננים יחד.

חמישה ימים: השנה תעבור מערכת החינוך העל יסודית בעיר, לראשונה לחמישה ימי לימוד בשבוע, זאת ללא פגיעה בהיקף שעות ההוראה. בימי שישי תלמידי המגמות המורחבות והחוגים ימשיכו את לימודיהם, לצד פעילויות מגוונות שיוצעו לבחירת התלמידים, חלקן ללא עלות וחלקן בסבסוד עירוני, כולל שיעורי תגבור לסגירת פערים לימודיים במסגרת מרכזי למידה ובתשלום מסובסד, פעילויות העשרה במגוון תחומים, חוגי ספורט ועוד.

ראש העירייה, חיים ברוידא: "פעלנו למען ילדינו במלוא המאמצים על מנת שיחלו את שנת הלימודים בבטחה וברווחה, תוך שילוב כוחות של כלל אגפי העירייה, על מנת לאפשר להם סביבת למידה אופטימאלית ומשמעותית. אני מאחל לכלל התלמידים וסגלי החינוך, שנת לימודים מוצלחת ופורה".

יו"ר הנהגת ההורים ברעננה, אודליה כהן שינדורף: "בשם ההנהגה העירונית אני מברכת את תלמידי העיר עם חזרתם ללימודים. אנו מברכים במיוחד את ילדי הגנים המצטרפים לראשונה אל מערכת החינוך, את העולים לכיתה א' ואת העולים החדשים והתושבים החדשים בברכת ברוכים הבאים וקליטה קלה ונעימה במוסדות החינוך ולכל יתר התלמידים".

בית איזי שפירא: 120 ילדים פתחו היום את שנת הלימודים בבית איזי שפירא ובהם פעוטות בשנתם הראשונה, תלמידים העולים לכיתה א' לצד הבוגרים יותר המתחנכים במקום כבר מספר שנים. הצוותים החינוכיים והמטפלים קיבלו את פניהם והסבירו על הטיפולים והשירותים המחכים להם השנה ובהם טכנולוגיה מסייעת, הידרותרפיה, טיפול רגשי, אנגלית, מקהלה, זהירות בדרכים ועוד.

רב פקד איתן הלוי, קצין אגמ תחנת כפר סבא

רב פקד איתן הלוי, קצין אגמ תחנת כפר סבא

לצד זה, השלימה משטרת כפר סבא את היערכותה לפתיחת שנת הלימודים באיזור. מהמשטרה נמסר: "משטרת כפר סבא פעלה רבות במהלך חופשת הקיץ וביצעה מגוון פעולות ביחד עם גורמי הרשויות ומשרד החינוך על מנת להבטיח את שלום התלמידים ובטיחותם וזאת בדגש על היבטי אבטחה ותנועה".

רפ"ק איתן הלוי, קצין האג"מ של תחנת המשטרה בכפר סבא, אמר: "בנוסף לשוטרים הרבים שיפעלו על מנת לאבטח את התלמידים בהגעתם לבית הספר יוצבו שוטרים רבים באזור מוסדות החינוך שוטרים רבים ויסייעו בהזרמת התנועה בדגש על תנועת התלמידים בתחנות ההסעה ומעברי החציה. אנו מדגישים בפני ההורים את חשיבות השימוש באמצעי הריסון ומבקשים להקפיד על נהיגה זהירה תוך מתן זכות קדימה להולכי רגל. אנו מאחלים לכולם שנת לימודים פוריה ומוצלחת".

 

# # #

כאמור בלילה שבין שלישי לרביעי השבוע הושג הסכם בין ארגוני המורים לאוצר. עיקרי ההסכמות בין הצדדים הם:
– העלאת שכר לעובד הוראה המתחיל ל-9,000 שקל ותוספות של 1,100 שקל לכל הפחות לעובד הוראה. כמו כן יינתן מענק התמדה של 10,000 שקל לאחר שלוש שנים במערכת.
– העלאת שכר המנהלים המתחילים ל-19,000 שקל.
– התאמת לוח החופשות: מוסדות החינוך יעבדו בימי אסרו חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר. ימי האסרו חג יועברו לגשר בין יום כיפור לסוכות, ולמורים יינתנו שני ימי חופשה לבחירה.
– עידוד מצוינות: יינתן סל גמולי תפקיד גמיש למנהל, כך שמורים מצטיינים יוכלו לקבל גמול בשווי של 1,000-400 שקל בגין ביצוע יוזמה ולקיחת תפקידים. כמו כן, מתן אפשרות לחוזים אישיים למומחים מחוץ למערכת.
– שיפור שכר בגין תפקידים נוספים: גמול חינוך לא יפחת מ-1,000 שקל או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים; גמול ריכוז שכבה וסגן מנהל שני לא יפחת מ-1,100 שקל או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים; גמול ניהול גן לא יפחת מ-1,500 שקל או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים; הגדלת גמול הייעוץ מ-12 אחוז ל-18 אחוז; והוספת גמול למחנכות ומנהלות גן המשלבות בכיתתם ילדים עם צרכים מיוחדים.
– העלאת שיעור המשרה המינימלי עד ל-100 אחוז בהדרגה.
– ייעול בהליך הפיטורים.
– הארכת התקופה לקבלת קביעות לשלוש שנים.
– שקט ומיצוי עד 31 בדצמבר 2026.

עוד נמסר כי לנוכח ההסכמות, איום השביתה הוסר, סכסוך העבודה יבוטל וצווי המניעה יימשכו מבית הדין לעבודה. הסכם מפורט יסוכם בימים הקרובים. שר האוצר הודיע שנושא המקור התקציבי למימון ההסכם יובא לדיון ולהחלטה בממשלה, ולאחר מכן תחל עבודת ניסוח ההסכם. בנוסף, משרד האוצר הודיע על כוונתו להאריך את פרויקט בית הספר של הקיץ עד 31 ביולי ועל הרחבתו לכיתות ד'.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר