כיתה אילוסטרציה Syda_Productions depositphotos.com
כיתה אילוסטרציה Syda_Productions depositphotos.com

לא נעים: ירידה בשיעור הזכאות לבגרות חמש יחידות במתמטיקה ברעננה

רעננה וכפר סבא הן המובילות במחוז מרכז של משרד החינוך. אך בעוד בכפר סבא מדובר בעלייה ביחס לשנה קודמת, ברעננה יש ירידה

פורסם בתאריך: 9.11.22 08:30

ירידה בשיעור הזכאות בבגרות חמש יחידות במתמטיקה בקרב תלמידי רעננה בין השנים תש"פ לתשפ"א: כך עולה מנתונים המתפרסמים בדו"ח השנתי שפרסמה רשת ערי מצוינות, ביוזמת קרן טראמפ ובניהול המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב. למרות הירידה, עדיין הנתון של רעננה גבוה מהממוצע הארצי באופן משמעותי. הנתון החדש מתייחס לתלמידי העיר שהיו זכאים בשנת תשפ"א (20/21, בחינות שנערכו בקיץ 2021), לבגרות חמש יחידות לימוד במתמטיקה. לכפר סבא ורעננה הנתון הגבוה בקרב הרשויות הבינוניות והגדולות במחוז מרכז, אך בעוד בכפר סבא יש עלייה ביחס לשנה הקודמת, ברעננה יש ירידה.

הדו"ח בחן את שיעור הזכאות לתעודת בגרות הכוללת 5 יחידות לימוד מתמטיקה בשנת הלימודים תשפ"א. הדו"ח מציג את נתוניהן של כל הרשויות המקומיות עבורן נרשמו נתונים, 256 בסך הכל, כאשר, כאמור, כפר סבא ורעננה הן המובילות מבין הרשויות הבינונית והגדולות במחוז מרכז. השכנה הוד השרון מובילה עם שיעור הזכאות לתעודת בגרות הכוללת 5 יחידות לימוד באנגלית ותעודת בגרות מצטיינת.

מהדו"ח עולה כי הממוצע הארצי של שיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות הכוללת 5 יח"ל מתמטיקה הוא 16.6%. זו שנה השלישית ברציפות שישנה עליה בנתונים הארציים. בשנת תש"פ היה שיעור הזכאות 15.6%.

על פי הנתונים, שיעור הזכאים בקרב תלמידי רעננה לתעודת בגרות הכוללת 5 יח"ל מתמטיקה עומד על 32% (כמו כפר סבא, וכפול מהממוצע הארצי). הנתון לשנת תש"פ (19/20, בחינות שנערכו בקיץ 2020) עמד על 34.8%. כבר לפני חמש שנים היה הנתון גבוה יחסית – קרוב ל-30%. בגרף שפורסם צוינה לגבי רעננה מגמת האטה.

נתוני שאר הרשויות במחוז המרכז: נס ציונה – 30.9%, הוד השרון – 29.9%, ראשון לציון – 25.3%, ראש העין – 22.9%, רחובות – 21.7%, עמק חפר – 16.5%, יבנה – 15.8%, טייבה – 14.1%, לוד – 12.7%, שומרון – 11.1%, רמלה – 7.7% ואלעד עם 6.6%.

 

שיפור נרשם בקרב תלמידי רעננה בזכאות לתעודת בגרות הכוללת 5 יחידות אנגלית: 70.2% כיום (מקום רביעי במחוז המרכז). גם כאן היה הנתון גבוה כבר ב-2017 – כ-65%. לגבי תעודת בגרות מצטיינת, נתון הזכאות של רעננה עומד על 26.2% כיום (מקום שני במחוז המרכז) לעומת כ-15% לפני 5 שנים. לתעודת בגרות בהצטיינות זכאי מי שהצטיין בתכנית להתפתחות אישית ולמעורבות חברתית, סיים בגרות באנגלית חמש יחידות ולפחות ארבע יחידות במתמטיקה, וממוצע ציוני הבגרות הוא לפחות 90.

אופיר פז-פינס, ראש המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב, אמר: "השנה עשינו צעד חשוב בפיתוח המצוינות עם הרחבת הדוח גם לאנגלית ולתעודת בגרות מצטיינת. יש כל הזמן ויכוח סביב לימודי ליבה ויש כאלה מתוכנו שמזלזלים לצערי במתמטיקה ואנגלית. מי שאוסר לימודי ליבה מבצע פשע חינוכי וגורם נזק אדיר לדור העתיד. לשמחתי רוב מערכת החינוך לא שם. מתמטיקה ואנגלית הם לא מקצועות בעיניי. אלה כישורים, מיומנויות שבלעדיהם נתקשה להוציא צעירים מוכנים לשוק התעסוקה, ואני לא מדבר רק על הייטק. זאת צריכה להיות משימה לאומית של כל הגופים הרלוונטיים להמשיך ולטפח מצוינות בקרב הילדים והילדות שלנו. שנה אחר שנה אנחנו עדים לכך שרשויות שמכוונות למצוינות ומקצות משאבים למשימה הזאת, מצליחות להציג הישגים בהתאם".

סיון לנדמן, מנהלת רשת ערי מצוינות, אמרה: "אנחנו מברכים את משרד הפנים על פתיחת התקן. זוהי ללא ספק פעולה המבטאת את החשיבות שהמשרד רואה בקידום מצוינות ברשויות מקומיות. רשת ערי מצוינות מכשירה מנהלי מצוינות רשותיים מזה חמישה מחזורים וערוכה לתת את ההכשרה המקצועית לכל בעלי התפקיד החדשים. אנחנו מאמינים שלהוצאה לפועל של המהלך תהיה השפעה משמעותית על מספר התלמידים המצטיינים במערכת החינוך".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "אנחנו מברכים על נתוני הדוח השנתי, המציגים מצוינות פדגוגית וחינוכית בעיר, ומשמרים את מעמדה של רעננה כמובילה ארצית בחינוך. במיוחד אני גאים בעלייה בשיעורי הזכאות לבגרות מצטיינת מקרב תלמידי העיר, המבטאת מצוינות בהשגי התלמידים כמו גם במעורבותם החברתית והקהילתית. אנו נמשיך להציב את החינוך בראש סדר העדיפויות העירוני, ולפעול לטיפוח מלוא הפוטנציאל החינוכי הגלום בכל אחת ואחד מילדי העיר מבלי לוותר לאף אחד ועל אף אחד, ולהוות מודל חינוכי ארצי לכלל הרשויות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר