מתחם הגנים בנווה זמר בו פועל גן פיקולו, צילום פרטי
מתחם הגנים בנווה זמר בו פועל גן פיקולו, צילום פרטי

הורי הגן כועסים: "אנחנו מקבלים מאגף הגנים בעירייה תירוצים ולא פתרונות"

גן בנווה זמר סובל כבר חודשים ארוכים מבעיות כוח אדם ולהורים נמאס: "פניותינו לפגישה עם אגף הגנים נדחות". העירייה: "העסקת גננות הינה באחריות משרד החינוך"

פורסם בתאריך: 21.11.22 08:07

מזה כמה ימים פועל גן פיקולו, גן עירוני ובו כ-30 ילדים בני ארבע וחמש, הממוקם בשכונת נווה זמר בעיר, ללא גננת. הגן מופעל על ידי סייעת וסייעת מחליפה בלבד. אבל מתברר שהבעיות קיימות מתחילת השנה ואינן נפתרות. ההורים הכועסים טוענים כי מתחילת השנה ישנה בעיה של כוח אדם בגן, אבל למרות פניותיהם הרבות עד כה לא נמצא פתרון לבעיה.

"מתחילת השנה אנחנו מבקשים להיפגש עם מנהלת אגף הגנים בעירייה", אומרים הורים בגן. "הסיבה לכך היא שמאז ובמשך כל שלושת החודשים שחלפו יש בעיות ומחסור בכוח אדם בגן. הבעיה הגיעה לשיא בשבוע שעבר כשהגננת לא הגיעה לעבודה ולא נמצאה לה גננת מחליפה ובמקומה הגן מופעל על ידי סייעת מבוגרת שאין לה הכשרה לטיפול בילדים וסייעת מחליפה. למרות זאת, כל פניותינו לפגישה עם אגף הגנים נדחות פעם אחר פעם בטענה שאין צורך בפגישה וכי הצוות מאויש באופן מלא וכו' וכו'. כל הזמן נותנים תירוצים ולא נותנים פתרונות".

"עכשיו כבר כמה ימים שאין גננת בגן", מוסיפים ההורים. "לא יכול להיות שגן עם 30 ילדים פלוס, יתנהל בלי צוות קבוע, כשהסייעת שמחליפה את הגננת היא סייעת שאין לה הכשרה לטפל בילדים ואף אחד בעירייה לא נותן לנו תשובות. הם פשוט מתעלמים לגמרי מהבעיה. אף אחד לא הגיע לגן לראות מה המצב. אנחנו מפחדים לחשוב מה יקרה בחורף, עם כל מחלות החורף".

יצוין כי לאחרונה, לאחר שצומת השרון התחיל לטפל בנושא, נציגות ההורים קיבלה מכתב מאגף הגנים שבו נאמר, בין השאר: "גן יכול לפעול עם שתי נשות צוות שאינן גננות. זה אינו המצב האידיאלי, אך אנו עושים כל שביכולתנו להבטיח את פעולתו הרציפה של הגן. לצערי, גם אם (הגננת) תחסר מספר ימים, לנו לא יהיו גננות לשבץ בגן. אני רק יכולה להבטיח שאם יש באפשרותנו, אנו עושות הכל כדי לתגבר את הגנים בסייעות נוספות. לצערי בשל המחסור הרב בגננות לא נותר לנו כמעט צוות לתגבור".

 

 

 

מהעירייה נמסר: "העסקת גננות משרד החינוך הינה בתחום אחריות משרד החינוך. העירייה פועלת בשיתוף פעולה מלא עם משרד החינוך ועושה ככל יכולתה לדאוג להחלפת גננת משרד החינוך מקרב סייעות גני הילדים בעיר, על מנת לשמור על רצף הפעילות הסדירה בגנים, ושמירת השגרה עבור הילדים והוריהם. העירייה מודעת לבעיה כלל ארצית בנושא גיוס סייעות וצוותי חינוך עבור גני הילדים, ופועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה לגיוס כוח האדם, ומתן תנאים נלווים להעסקתם בהתאם לתפקידם".

ממשרד החינוך נמסר: "הנושא מוכר ומטופל באופן מערכתי ובשיתוף כלל הגורמים הרלוונטיים שעושים כל אשר לאל על ידם בכדי לייצר שיגרת למידה תקינה, רציפה ועקבית לילדים תוך התמודדות עם מצבים משתנים ובלתי צפויים. הורי הילדים מעודכנים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גננת

    זה המצב בכל הארץ.
    במיוחד באזור המרכז.
    מצב החינוך גרוע!
    צריך להעלות את הערך של אנשי החינוך ולהוריד מהם עומס
    אנשים פורשים מהמקצוע!
    והעלאת שכר לא תעזור.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר