אודליה כהן שינדורף, צילום אלמוג גבאי
אודליה כהן שינדורף, צילום אלמוג גבאי

יו"ר הנהגת ההורים, אודליה כהן שינדורף, פורשת: "הנשמה צריכה מנוחה"

מחר יתקיימו בחירות לראשות הנהגת ההורים העירונים וכהן שינדורף, הדמות הכי מזוהה עם ההנהגה, לא מתמודדת. בראיון מיוחד היא מסבירה מה עומד מאחורי ההחלטה, ומסכמת קדנציה ארוכה ומאתגרת. האם נראה אותה משתלבת בפוליטיקה המקומית?

פורסם בתאריך: 28.11.22 08:09

אחרי ארבע וחצי שנים בהן הובילה את הנהגת ההורים בעיר, לא כולל כשלוש קדנציות קודמות כסגנית היו"ר, הודיעה בשבוע שעבר יו"ר הנהגת ההורים העירונית, אודליה כהן-שינדורף, כי היא פורשת מתפקידה. היא אמנם לא פורשת לגמרי מההנהגה ותמשיך לתת כתף ככל שתידרש, אבל על כיסא היו"ר יישב כבר מישהו אחר החל מיום שלישי בערב.

כהן-שינדורף היא בת 45, אמא לשלושה ילדים, בגילאי 20 וקצת, כמעט 19 ובת 14. המשפחה חזרה לרעננה לפני 13 שנה ומאז הם כאן. במקצועה היא עו"ד, עוסקת בפיתוח עסקי וסחר בינלאומי. בנוסף, בשלוש שנים האחרונות היא גם סגנית ליו"ר הנהגת ההורים הארצית.

למה החלטת לפרוש ולא להתמודד הפעם?
"הלב אומר לפרוש כי צריך אוויר, הנשמה צריכה מנוחה. מאחורי ארבע שנים וחצי מאוד אינטנסיביות ומאתגרות, כל הזמן פול גז, בלי פיקים, רק למעלה בטורבו. זה בלתי אנושי להמשיך ככה. מרגישה שחייבת לעצמי, למשפחה ולנשמה קצת להרגיע. הגעתי גם לתחושת מיצוי ולהבנה שחייבים להכניס כוחות חדשים, שגם אחרים ייקחו אחריות. בפועל נוצר מצב שסומכים עלי בעיניים עצומות ואנשים לא לוקחים אחריות".

מהם ההישגים שאת הכי גאה בהם?
"שהנהגת ההורים מאוחדת, פועלת כגוף אחד בלי סקטוריאליות עם הבנה מאוד ברורה שכולם שותפים, כולם חלק ושעוגת התקציב צריכה להתחלק בשקיפות ובשוויון בין כולם. למשל, היציאה לתוכנית אב שיפוץ מוסדות החינוך הייתה הבקשה הראשונה של הנהגת ההורים מראש העירייה. בעבר, כל שנה כולם רבו מי מקבל יותר. במקום זאת, הביאו חברה חיצונית שקבעה סדרי עדיפויות לפי המצב הפיזי, דבר שהביא לשקט בנושא.כמו כן, בהקשר זה, שמחה שהובלתי להבנה שלא ייתכן שבכל תיכון בעיר תיפתח מגמה עתירת משאבים שאין לה זכות קיום לבד. צריך לאפשר לכלל התלמידים בעיר ליהנות מהמגמות וזה כולל את הממ"ד והחינוך הרגיל. זה לא היה פשוט, אבל הנהגת ההורים דחפה לזה בצורה מאוד חזקה, לעירייה לקח זמן להפנים ובשנה שעברה זה יצא לדרך. יש גם את הנושא של הפרויקטים להנגשת מידע שהם בהובלת הנהגת ההורים הארצית".
"בנוסף, יש את החזרת התלמידים ללימודים בתקופת הקורונה והפסקת הנזק הבלתי נתפס שנגרם להם. אני מתכוונת בעיקר לאותו דיון בינואר שעבר שבו הפכנו את העולם על מנת לבטל את מתווה החינוך המוצע של ערים אדומות ורמת החיסונים וכך הצלחנו לגרום לילדים לחזור ללימודים. מבחינתי, בשביל זה הגעתי להנהגת ההורים ולסגנות הארצית. קיים גם כל נושא החסד – מחשבים מסובסדים או במתנה, תווי שי. רעננה היא גם אחת מהערים הבודדות שעברה לחמישה ימים בחטיבות והתיכונים, צעד ראשון בדרך להתאמת מערכת החינוך למאה ה-21".

 

מה לא הצלחת לעשות או לשנות?
"אני מתנגדת לשיוך לבתי ספר לפי אזורי מגורים. אין סיבה שבמאה ה-21 משפחה לא תוכל לבחור בית ספר לפי העדפתה. מה שקורה היום זה שיש חוסר איזון בתיכונים. מטרו ווסט מפוצץ, אחריו אוסטרובסקי ובמקום השלישי אביב. צריך לעשות חשיבה אחרת שתעודד תחרות ותאפשר יותר לתלמידים. לטווח קצר לא יאהבו את זה במערכת החינוך, אבל בסוף זה יאפשר יותר בחירה".
"יש גם את הבעיה של מרכז העיר. ישנם כמה בתי ספר יסודיים שכמות התלמידים בהם מידלדלת מאוד עד לרמה שבקושי מצליחים לפתוח שתי כיתות בשכבה. זה גורם לעומס כלכלי על בית הספר וההורים וגם יותר בעיה חברתית. לדעתי צריך למזג לבתי ספר בינוניים עם לפחות שלוש כיתות בשכבה. יש לכך יתרון תקציבי שמאפשר שעות פרטניות, יותר מורים, יותר שעות הוראה ועוד. העלינו זאת כמה פעמים ומינהל החינוך וראש העירייה מסיבותיהם לא נוגעים בזה".

יש לך עצה למחליף שלך?
"להיות איש של אנשים, לא מגזרי, להיות בקיא בפרטים, בכל החוזרים וכו', להיות מקור הידע של הנהגת ההורים, להבין את התמונה הגדולה. להבין שצריך לעבוד בשקיפות ובחלוקת תקציב הוגנת. מעל לכל, צריך לדעת לפרגן ולזכור שהוא עובד עם אנשים שרוצים לעשות את הטוב ביותר. צריך לזכור כשאתה אומר דברים מקשיבים, כשאתה צועק, אף אחד לא מקשיב".

"אני גם רוצה להודות בהזדמנות זו ליו"רים של כל הנהגות ההורים שכולם מחויבים להורים ולתלמידים ולצוותי ההוראה ונותנים את כל מה שהם יכולים. הם כולם תמיד מוכנים לעזור ולסייע היכן שרק אפשר. אני מודה גם למינהל על כל עובדיו שעובדים בצמוד ובשותפות אמיתית עם הנהגת ההורים. מודה גם למנכ"ל העירייה ולחיים ברוידא על הדלת הפתוחה. גם כשלא הייתה הסכמה, ידענו לעבוד ביחד לטובת העיר".

לאן את ממשיכה מכאן?
"קודם כל, אני ממשיכה בסגנות הארצית כי זה תפקיד שלא ניתן להעביר ואני שם עד הקיץ. מעבר לכך, אני מבטיחה לא להיעלם מהנוף. לכל משימה שהציבור יקרא לי, אני אבוא. אקח קצת הפסקה, פסק זמן למחשבה, ונראה מה הלאה".

האם נראה אותך משתלבת בפוליטיקה המקומית?
"אני צופה בחרדה בישיבות המועצה ולרעננה מגיע ייצוג טוב יותר. עדיין מוקדם מלדבר על זה. קודם אצא לחופשה. בהמשך, אם תגיע הצעה, אשקול בכובד ראש, לטובת תושבי העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר