כיתה אילוסטרציה Syda_Productions depositphotos.com
כיתה אילוסטרציה Syda_Productions depositphotos.com

התקבלה הצעת חברי מרצ להגנה על מערכת החינוך הרעננית מפני שינויים אפשריים של אבי מעוז

בהצעה ארבעה סעיפים, שתכליתם להגן על מערכת החינוך בעיר מפני התערבות פוליטית חיצונית. זאת לנוכח ניתוק היחידה לתכניות חיצוניות ממשרד החינוך והועברה לסמכותה של מפלגת נועם. באופן חריג, איחדו הקואליציה והאופוזיציה כוחות

פורסם בתאריך: 2.1.23 08:55

במערכת החינוך ברעננה יכולים לנשום לרווחה ולהרגיש מוגנים יחסית, גם מפני שינויים שעלולים לקרות לאור חילופי השלטון במדינה, ובמיוחד לאור ניתוק היחידה לתכניות מיוחדות ממשרד החינוך והעברתה לידי בידי ראש מפלגת נועם, אבי מעוז. זאת לאור שיתוף פעולה נדיר יחסית בין הקואליציה לאופוזיציה בהצבעה שהתקיימה בישיבת המועצה האחרונה. בישיבה הוחלט לקבל את הצעת ההחלטה שהגישו חברי סיעת מרצ – רונית וינטראוב, דבי סלוצקי, מירב מאיר וחגי בורשטיין – להגנה על מערכת החינוך. בעד ההצעה הצביעו 12 חברי מועצה ונגדה הצביעו חמישה.

כזכור, במסגרת ההסכמים הקואליציוניים להקמת הממשלה החדשה, נותקה היחידה לתכניות חיצוניות ממשרד החינוך והועברה לסמכותה של מפלגת נועם. סיעת מרצ כתבה בהצעה להחלטה: "רוחה של מפלגת נועם מתנגדת לערכים הכי משמעותיים המהווים את הרוח שנבנתה בעמל רב ולאורך שנים במערכת החינוך של רעננה. רוח שמיסודה מכבדת את ההובלה של המנהיגות והמקצועית ומעמידה לרשותה את משאבי הרשות באופן שוטף וגם מעבר לכך. רוח שמקדמת עידוד בנות להשתלב בתפקידי פיקוד בצה"ל ובמנהיגות בכל צומת אפשרית של החברה הישראלית, כשהמסר המרכזי הוא האפשרות של כל ילדה בישראל לשאוף, ללחום ולהגשים את מה שהיא בוחרת. רוח שפועלת בכל הכוח להסברה והטמעה של זכויות קהילת הלהט"ב, בעיר, בארץ ובעולם וכוללת מפגש עם נציגי ארגונים כמו חוש"ן עם תלמידות ותלמידים בבתי הספר. רוח של התמודדות חינוכית ומקצועית עם מגוון של תכנים המדברים על חינוך מיני, היבטים רגשיים של גיל ההתבגרות, חינוך הילדים להגנה וביסוס של תחושת האוטונומיה האישית, היכרות עם הזהות והמורשת הישראלית ממקום של פלורליזם ומתוך גישה פתוחה וביקורתית, טיפוח ערכים הומאניים, מערכת שמטפחת את תחושת השייכות לעם ולארץ בצד היכולת להיות חלק ממשפחת בני האדם והעולם המערבי".

רונית וינטראוב צילום תומר נויברג

רונית וינטראוב צילום תומר נויברג

לאור זאת, ביקשה הסיעה להגן על מערכת החינוך ברעננה ועצמאותה. בהתאם לכך, הועלתה, כאמור, הצעת ההחלטה, המורכבת, למעשה, מארבע תתי הצעות. הראשונה אומרת כי מועצת העיר מתחייבת לתמוך במערכת החינוך בעיר ולאפשר למערך המקצועי להתנהל מתוך בחירה חופשית ועל פי הערכים המקובלים של שוויון, הומניזם, חינוך בנות למנהיגות ולהזדמנות שווה, החל מהגיל הרך, פעילות הסברה בבתי הספר לקידום זכויות קהילת הלהט"ב, פיתוח הזהות היהודית והישראלית מתוך חינוך לשוויון וזכויות אדם ובראי הערכים של העולם המערבי.

 

השנייה אומרת כי העירייה מתחייבת לממן מכספי הרשות תכניות ברוח זו של חופש מחשבתי, שוויון בין בני האדם, מודעות לצרכים מיוחדים, הסברה בתחום הגאווה והסובלנות – זכויות קהילת הלהט"ב, מנהיגות נשים, מפגשים עם תלמידים מהמגזר הערבי, מפגשים ודיאלוג עם אוכלוסיות שונות ועוד. זאת כדי לאפשר להנהלות בתי הספר את הבחירה החופשית במצב בו לא יוכלו לבחור תכנים אלה ולקבל תקצוב, מתוך המאגר של משרד החינוך, שאנו חוששים כי יצבע בגוונים קיצוניים וחד צדדיים.

ההצעה שלישית קובעת כי העירייה מצהירה בזאת כי תגן על מערכת החינוך של העיר, מפני כל התערבות פוליטית חד צדדית, בפרט כזו שיש בה תכנים נגד הקהילה הגאה, נגד הזדמנות שווה לבנות, נערות ונשים, נגד הרצון להציג לילדינו כלים להשתלב בעולם המודרני ונגד ערכים אנושיים אוניברסאליים.

ההצעה הרביעית אומרת כי ראש העירייה, חיים ברוידא, יודיע באופן מידי שרעננה תהיה חלק מהרשויות שלא ישתפו פעולה עם המערך החדש שיוקם במשרד ראש הממשלה. ראש העירייה יצהיר שרעננה תתנגד לכל תכנית שיש בה שנאה, אפליה, פגיעה בקהילות ובערכים של חופש ושוויון.

כאמור, הצעת ההחלטה, על כל חלקיה התקבלה על ידי המועצה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חיים

    מרצ מפחד שהילדים שלהם ילמדו "קצת" מה זה יהדות? שידעו לפחות להגיד שמע ישראל?
    בושה שב2023 ילדים בישראל לא יודעים לקרוא שמע ישראל, ואלו הפסוקים הצילו את הסבים שלהם אחרי השואה
    גם ללמוד תנ"ך זה יותר מדי למרצ. בכל מדינה שמכבדת את עצמה, כל ילד חייב ללמוד ההיסטוריה והתרבות של אותה מדינה.
    התורה היא התרבות וההיסטוריה (והרבה יותר מזה) של עם ישראל
    אז מה זה מרצ? פשוט רוצים לחנך את הילדים שלנו כגויים ושהכל יתנהל בדיוק נגד התורה
    בושה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר