מכתב לתלמידות אמית רננים על תלונות בנוגע לגניבות
מכתב לתלמידות אמית רננים על תלונות בנוגע לגניבות

חשיפה: תופעה חמורה של גניבות כסף מארנקי תלמידות בבית הספר אמית רננים

לאחר תלונות רבות הוזמן שוטר קהילתי לשיחה עם התלמידות. הנהלת בית הספר המליצה לתלמידות להסתובב בהפסקות עם התיקים או הארנקים שלהן עליהן, או לשים את הכסף בכיס

פורסם בתאריך: 26.1.23 08:10

הורים לתלמידות הלומדות בבית הספר אמית רננים ברעננה, טוענים כי בחודשים האחרונים קיימת תופעה של גניבת כספים מתיקי תלמידות בבית הספר. לטענת ההורים ולטענת תלמידות בבית הספר, למרות שהתופעה נמשכת כבר זמן רב יחסית, הנהלת בית הספר התחילה לטפל בבעיה רק לאחרונה וגם זאת לא בצורה מספקת, לתחושת ההורים, מכיוון שהתופעה עוד נמשכת.

"הבת שלי לפעמים לא לוקחת איתה אוכל לבית הספר", מספרת שרה (שם בדוי), אמא של אחת התלמידות בחטיבה. "מכיוון שיש קיוסק בבית הספר, ביום כזה היא מבקשת ממני שאתן לה כסף לקנות אוכל בקיוסק. לפני כמה שבועות היא חזרה הביתה וסיפרה לי שכשהלכה לקיוסק על מנת לקנות את האוכל, היא פתחה את הארנק וגילתה שהכסף שהיה בתוכו נעלם. הילדה חזרה הביתה ב-16:00 אחרי שלא אכלה כל היום. אחרי כמה ימים זה קרה שוב והבנו שזה לא מקרי".

האמא אומרת שעשתה בירור עם אימהות נוספות שהיא מכירה וגילתה שגם לחלק מהן יש סיפורים דומים על כסף שנעלם מהתיקים של בנותיהן. "הבת שלי סיפרה שבנות אחרות בבית הספר מדברות על כסף שנגנב להן ועל אוכל שנעלם להן מהתיקים או שנחטף מהן בכוח, למרות שבמזכירות יש כריכים שכל אחת יכולה לקחת בלי בעיה", אומרת שרה.

מכתב לתלמידות אמית רננים על תלונות בנוגע לגניבות

מכתב לתלמידות אמית רננים על תלונות בנוגע לגניבות

לדברי שרה, לפני כמה ימים עברה בכירה בהנהלת בית הספר בין כל הכיתות, סיפרה על תופעת הגניבות וביקשה מהתלמידות שלא להשאיר את התיקים שלהן ללא השגחה. היא המליצה להן להסתובב בהפסקות עם התיקים או הארנקים שלהן עליהן, או לשים את הכסף שלהן בכיס. ביום שני גם הוזמן שוטר קהילתי לבית הספר על מנת לדבר על התלמידות על הנושא, אבל כבר באותו יום, כך טוענת שרה, נגנב טלפון סלולרי מאחת הבנות.

 

 

 

ביום שלישי קיבלו הורי התלמידות באותה שכבה בה אירעו הגניבות מכתב מהנהלת בית הספר ובו נכתב כי "בעקבות תלונות תלמידות על מקרי אובדן או גניבת חפצים שהתרחשו בימים האחרונים ערכנו בשכבה את הפעילויות הבאות: שיח חינוכי בנושא עם המחנכות, שיחות של היועצת עם התלמידות, הזמנו שוטר קהילתי לשוחח עם התלמידות על הנושא. המסרים החשובים שהיה לנו להעביר לבנות הם: 1. חומרתה של עבירת הגניבה 2. חשיבות שמירת רכוש אישי 3. אחריות של כל תלמידה בדיווח על מקרים חריגים כשהיא נתקלת בהם (בכל נושא). לצד זה אנו ממשיכים לפעול בערוצים שונים".

בעקבות זאת אמרה שרה: "אני שמחה שהם סוף סוף התחילו לפעול, אבל זה לא מספק. דורשים מהקורבנות להתגונן, אבל אני לא רואה שעושים צעדים מעשיים לתפוס את אלה שעושים את המעשים. הלוואי שזה בכל זאת יעזור כי מבנות דתיות אני מצפה להתנהגות אחרת".

מרשת אמית נמסר בתגובה: "בשבועיים האחרונים קיבל צוות בית הספר, תלונות ובהם טענות על אובדן ו/או גניבת חפצים בשתי כיתות. הנהלת בית הספר מתייחסת לנושא בכל כובד הראש. בין השאר נערכו שיחות של המחנכות עם התלמידות, השוטר הקהילתי הגיע לבית הספר, היועצת ערכה שיח חינוכי עם שתי הכיתות ובין השאר הוצע לתלמידות המעוניינות בכך להפקיד במזכירות חפצים יקרי ערך במהלך יום הלימודים. בית הספר פועל גם בדרכים נוספות לטיפול בענין".

מדוברות משרד החינוך במחוז מרכז נמסר: "בתי ספר נוהגים בכפוף לנהלים והנחיות למיגור תופעות שליליות, וזאת במטרה לייצר אקלים בית ספרי מיטבי. במקרה דנן, בית הספר גייס סיוע קהילתי בכדי לקדם הליך חינוכי עמוק שבו התלמידות יבינו מהן ההשלכות להתנהגות לא הולמת. זאת ועוד, בית הספר מקיים שיח פנימי חינוכי למיגור התופעה. באשר לשאר הטענות, לתלמידות והורים מודאגים ניתנה האפשרות לשמור על פריטים יקרי ערך בכדי לתת מענה מידי ונקודתי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר