גן ילדים, צילום אילוסטרציה, לגן המצולים אין קשר לכתבה Paha_L depositphotos.com
גן ילדים, צילום אילוסטרציה, לגן המצולים אין קשר לכתבה Paha_L depositphotos.com

ילד נפצע בגן ברעננה: "בשניידר היו המומים מהפגיעה"

"כל מה שאומרים לי בעירייה שזה יכול לקרות, שילדים נופלים, שילדים מקבלים מכות, שלילדים נשברות שיניים" אומרת בכעס ליאור, אמו של ריי בן השלוש. הכל בגלל שאין צוות קבוע"

פורסם בתאריך: 6.3.23 08:00

הורים ברעננה ובמקומות נוספים מתלוננים לא מעט בשנה האחרונה על מחסור בצוות בגני הילדים. לאחרונה, מחסור בגננת גרם לפציעת ילד בגן טרום טרום חובה בעיר, שלמרבה המזל הסתיימה רק בשן שבורה ולא ביותר מכך. בעירייה ובמשרד החינוך הביעו צער על המקרה ואמרו שהמשפחה זוכה לליווי צמוד.

ליאור, שבנה ריי בן השלוש לומד בגן פעמון בשכונת נוה זמר שלחה אותו בשבוע שעבר לגן, כמו בכל יום. אבל היא לא תיארה לעצמה שהיום לא יסתיים עבורו בדרך שגרתית. ליאור: "ריי הוא הילד השלישי שלי ולא תיארתי לעצמי שאצטרך להתמודד עם כזה מצב. פתאום מזעיקים אותי לגן ואומרים לי שריי נפגע וצריך לקחת אותו לטיפול. הגעתי לגן, אין גננת, יש 4 נשות צוות וכל אחת מספרת לי סיפור אחר. ממה שהצלחתי להבין, יש ילד אחר בגן שהגיע באיחור באותו יום ונכנס עם אמא שלו, למרות שלא אמורים להכניס הורים לגן אחרי השעה 8:30 בבוקר. הילד כנראה טיפס על כיסא לאחר שהתקשה להיפרד מאמא שלו ונפל עם הכיסא על ריי".

כתוצאה מהנפילה, כאמור נפגע ריי. ליאור: "נשברה לריי השן, ממש עפה לו מהפה. חוץ מזה יש לו מכה חזקה באף, הפגיעה היא סנטימטר מהעין שלו, כך שתודה לאל שהוא לא נפגע בעין. לקחתי אותו לשניידר. הם היו המומים. לא הבינו איך הוא נפגע ככה. ריי כולו כאוב. הוא בקושי אכל כמה ימים אחרי מה שקרה. הרגשתי בחוסר אונים מוחלט".

 

ליאור אומרת שחוסר האונים שלה לא נובע רק ממצבו של ריי, אלא גם מכך שלטענתה היא לא מצליחה לקבל תשובות כמו שצריך מצוות הגן ומהעירייה. "כל מה שאומרים לי בעירייה שזה ילדים ושזה יכול לקרות, שילדים נופלים, שילדים מקבלים מכות, שלילדים נשברות שיניים. אם הבן שלי היה משתולל, נופל מאיזו בימבה נגיד ושובר שן, הייתי אולי מבינה זאת. אבל כאן זה קרה כי ילד אחר נפל עליו, מישהו לא השגיח מספיק ומישהו נתן לאמא להיכנס כשלא צריך. כששאלתי למה היא נכנסה בשעה כזו, אמרו לי שהם לא שמו לב לשעה".

ליאור מוסיפה: "הכל בגלל שאין צוות קבוע, ובעיקר בגלל שאין כל יום גננת בגן הזה. שני הגדולים שלי, בת תשע ובן שבע, לא עברו כזה דבר. היה לנו חשוב לגור ברעננה בגלל החינוך, אבל עכשיו אני כבר לא בטוחה בכך. יש פה מחדל נוראי. אומרים לי שזה מחסור ארצי. לא מעניין אותי, שראש העירייה יפנה יותר תקציבים לחינוך ויביא גננות על חשבון דברים אחרים. צריך לדאוג לכוח אדם איכותי".

מדוברות המחוז במשרד החינוך נמסר: "מדובר באירוע חריג ועצוב מאוד. מצבת כוח האדם עמה נפתחה שנת הלימודים תשפ"ג הנה מאתגרת. המשרד והרשות המקומית עושים כמיטב יכולתם בכדי לייצר מענה לקיום שיגרת למידה תקינה, רציפה ועקבית לילדים תוך התמודדות עם חוסרים ומצבים משתנים ובלתי צפויים.יודגש, מיד עם היוודע המקרה, ננקטו שלל פעולות למניעת הישנותו: מנהלת הגן חידדה מול הורי הגן וצוות הגן, את נהלי הפרידה. התקיים שיח בגן עם הילדים על מצבים מסוכנים שעלולים לפגוע בהם ובאחר. גננת הגן ליוותה את הילד והמשפחה".

מהעירייה נמסר: "מדובר במקרה מצער בו ילד נפצע בגן כתוצאה מנפילה של ילד אחר עליו, והעירייה מלווה במסירות את הילד ואת המשפחה בכל נושא. לצערנו, ביום האירוע המדובר, נעדרה מהגן הגננת, שהינה עובדת של משרד החינוך, והגן פעל בחוסר של אנשי צוות. מחסור בגננות ובצוותים של משרד החינוך הינה בעיה ארצית קשה, שמקשה על הגנים לפעול כסדרם, והעירייה עושה את מירב המאמצים כדי לספק צוותים חלופיים בכדי לא לסגור את פעילות הגן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. אכפת לי

    אם החינוך של הגיל הרך היה בראש סדר העדיפויות של ממשלות ישראל לדורתייה – החינוך בישראל היה נראה אחרת עד כיתות יב'
    חינוך, ערכים, דרך ארץ מתחיל מהלידה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אמא יקרה צר לי שזה מה שקרה לריי…אבל שאלה..בבית זה לא היה יכול לקרות?גם בבית יש אחים שזורקים צעצועים אפילו קוביה בלי להתכוון וזה פוגע…
    רפואה שלמה לריי

  3. ביבי מלאך חבלה

    אם חסרות גננות איך ביבי מרחיב את חינוך חינם לגילאי שנתיים? כמה עוד ילדים צריכים לסבול מהמחסור?

  4. ר

    ככה זה שהציבור לא מצביע ברגליים ונמנע מללכת להופעות של זמרים. ואז היה מספיק כסף לגננות וסיעות. משלמים לזמרים שחיים בפאר במאות אלפים להופעה של חצי שעה. הם מתפרנסים יופי מהופעות פרטיות,למה ראשי עיר מביאים אותם? כי הם רואים שהציבור מגיע.

  5. זהבי

    אין שום ספק שניתן להימנע מתאונות אך הן קורות וימשיכו לקרות, אכן אמאות רצוי תמיד שלא יכנסו למתחם הגן, המקרה מצער וכואב לילד הנפגע אין ספק בכך, אך למה הדרמה ?

  6. חובה דילול ילדים בגן. רק כך תושג שליטה

    איזה כתבה מטופשת!
    מה הקשר בין נפילה של ילד לצוות מתחלף או קבוע? המקרה באמת מצער ולא נעים. הגננות מתמודדות עם מקרים מאוד קשים ונוסף לכל הקושי יש גם את ההורים הזויים עם דרישות לא הגיוניות

  7. ענת

    אי אפשר למצוא גננות .אף אחת כבר לא רוצה לעסוק במקצוע הקשה והכפוי טובה הזה

  8. סימה

    כנראה יש מחסור הגננות בגלל שזה מקצוע שהפך לסיוט ולבלתי נסבל במידה רבה בגלל ההורים עצמם

  9. אאא

    אולי עכשיו שהסיעות שעובדות קשב כול כך יזכו למשכורת ותנאים הולמים הם יד ימינה של הגננת הן עושות מלאכת קודש בשכר שהוא תעודת עניות למדינה עכשיו עים ההסכם החדש שמעלה להם את השכר ב3 פעימות אולי עכשיו יבואו יותר סיעות אכותיות לעבוד בגנים ואז ניראה פחות מיקרים כאלה מצערים רפואה שלמה לילד

  10. בלה

    אם יש חוסר בצוות סוגרים את הגן זה לא צריך לבןא על חשבון הילדים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר