דניאל פלג, בגרות במתמטיקה, צילום באדיבות המשפחה
דניאל פלג, בגרות במתמטיקה, צילום באדיבות המשפחה

"בהתחלה חששתי". הכירו את דניאל בן ה-14 שנבחן אתמול בחמש יחידות מתמטיקה

בין אלפי התלמידים שניגשו אתמול לבחינת הבגרות בחמש יחידות מתמטיקה היה גם דניאל פלג, בן 14 מרעננה, תלמיד כיתה ח' באמית כפר בתיה. ויש לו טיפים לנבחנים שייגשו למועד ב'

פורסם בתאריך: 16.5.23 08:42

בין אלפי התלמידים הנרגשים שניגשו אתמול (שני) לבחינת הבגרות המאתגרת בחמש יחידות מתמטיקה ברחבי הארץ היה גם דניאל פלג, תושב העיר. רק שבנגוד להרבה נבחנים אחרים, בעצם לרובם, פלג הוא בן 14 ולומד בכיתה ח' בבית הספר אמית כפר בתיה בעיר. כבר שנים שהוא אוהב לפתור חידות מתמטיות ומתמטיקה הוא מקצוע אהוב עליו.

כשההורים, ליאת וירון ,שמעו על התוכנית לנוער מוכשר במתמטיקה של אוניברסיטת בר אילן, הם הציעו לו להצטרף והוא התלהב. "בתחילת הדרך, לא ידעתי אם אצליח לשלב בין התוכנית לבין החיים החברתיים, הלימודיים והכדורסל", הוא נזכר. "חששתי כי אני צעיר משאר התלמידים והרגשתי מוזר להיות הכי קטן".

אבל, אחרי תקופת הסתגלות, התגבר דניאל על החששות והתחיל להרגיש שווה בין שווים עם שאר התלמידים. "למדתי לתכנן את הזמן. הייתה לי הרבה תמיכה מהמורים ומההנהלה של בית הספר להשתתפותי בתוכנית. המחנך והמנהל נתנו לי גב – בדחיית מבחנים או בהגשת עבודות כדי שלא יהיה לי לחץ רב".

לשמחתו, הלימודים האינטנסיביים משתלבים היטב עם חיי חברה תוססים. "בהתחלה חששתי שהתוכנית תפריע לי לשחק כדורסל ולהיות עם חברים", הוא מודה בכנות, "אבל החלטתי בכל אופן לנסות. אני מאוד אוהב כדורסל והצלחתי לשלב בין שני העולמות. גם העומס לא גדול מדי, נכון שבשנה הראשונה לקח לי זמן להתרגל לקצב הלימוד, אבל אחר כך הכל זרם בקלות".

 

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


למרות גילו הצעיר דניאל מרגיש בוגר מספיק ובעל ניסיון על מנת להציע כמה טיפים לנבחני הבגרות במתמטיקה, שיוכלו כבר לעזור למי שיצטרך לגשת למועד ב' השנה או למי שייגש בשנים הבאות. לפני הכל, הוא מציע לקרוא טוב את השאלה, לפחות פעמיים, ולקראת סוף המבחן לבדוק שוב את התשובות. "כדאי להתכונן לבחינת הבגרות על ידי למידה ממבחנים משנים קודמות ותמיד לזכור שאם לא מצליחים במבחן אחד צריך להמשיך ללמוד למבחן הבא. אם נתקעים בשאלה, להמשיך לשאלה הבאה ולחזור מאוחר יותר לשאלה שהייתה קשה".

הרב איתי עוזרי, מחנך כיתה ח' ורכז השכבה: "דניאל לקח על עצמו אתגר לא פשוט עבור בני גילו. לגשת לבגרות 5 יח"ל במתמטיקה, כבר בכיתה ח', זוהי משימה רצינית ביותר. אנחנו נפעמים איך הוא עומד באתגר ובגדול, וביחד עם זאת, הוא לא מוותר על ההצלחה בשאר המקצועות, לצד חיי החברה התוססים יחד עם חבריו לשכבה. בכך הוא מהווה השראה עבור שאר התלמידים, כיצד להציב יעדים משמעותיים ואף לכבוש אותם, בצניעות ובאחריות גדולה".

הרב יוני ברלין, מנהל התיכון: "דניאל, כמו תלמידים נוספים, מאתגרים אותנו לייצר למידה חדשנית ומותאמת לעתיד, הרבה מעבר לגבולות הבגרויות. תלמידים שלנו משקיעים ימים ולילות ביזמות טכנולוגית למען בעלי מוגבלויות ובתרומה לקהילה תוך התפתחות אישית ולמידה מתמדת".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר