בית איזי שפירא, באדיבות בית איזי שפירא
בית איזי שפירא, באדיבות בית איזי שפירא

פרויקט מיוחד של בית איזי שפירא: שלושה ספרי ילדים, עם סמלי תקשורת תומכת

הספרים נולדו בקבוצת כתיבה מיוחדת, מתוך צורך לאפשר לילדים עם לקויות מורכבות ליהנות מקריאה משותפת של ספרים. הסיפורים מתארים את החלומות שלהם, ואת השמחה והכאב שחווים הילדים

פורסם בתאריך: 1.6.23 08:22

"פתחתי את הספר ובתוכו הפתעה, תמונה של ילדה לבושה בשמלה. בידה האחת בלון כחול ובידה השנייה גלגל עגול". כך נפתח ספר הילדים "חברות" שכתבה עדי פז קרוניש ויוצא בימים אלה לאור על ידי בית איזי שפירא. הספר מיועד לגיל הרך והוא יוצא ביחד עם שני ספרים נוספים, שבדיוק כמותו, נכתבו מתוך עולמם של ילדים הלומדים במעונות היום השיקומיים של בית איזי שפירא. שני הספרים האחרים הם "סדים ללולו הבובה", של היבה עבד אל חי, ו"ילדה קוסמת" של רז טננבאום. שלושת הספרים אוירו על ידי תם ויזר והם יופצו בקרוב בכל רחבי הארץ.

בספרים הייחודיים שהודפסו מצד אחד בעברית ומצדו השני בערבית, שולבו סמלי תקשורת תומכת וחליפית עבור ילדים בעלי קושי בתקשור באמצעות דיבור. הסמלים הם ערוץ התקשורת של הילדים שמאפשר להם לפתח שפה והבעה עם סביבתם. הסיפורים שנכתבו נוצרו, כאמור, מתוך עולמם היומיומי של הילדים בגנים ובבית הספר בבית איזי שפירא, ומתארים את החלומות שלהם, את השמחה ואת הכאב שהם חווים, ממש כמו כל ילד אבל קצת אחרת.

הספרים נולדו במהלך קבוצת כתיבה מיוחדת שבה השתתפו נשים יהודיות וערביות, אימהות לילדים עם לקויות מורכבות, גננות, קלינאיות תקשורת, מרפאות בעיסוק ועובדות סוציאליות, מתוך צורך לאפשר לילדים עם לקויות מורכבות ליהנות מקריאה משותפת של ספרים. הסמלים לצד המילים שבספר הם ערוץ תקשורת המאפשר לילדים לפתח שפה ותקשורת עם אחרים ולהביע את עצמם. קריאת הספרים היא הזדמנות עבור הילדים להיחשף לשימוש בסמלים, ולהכיר אותם לצד מילות הסיפור והאיורים.

 

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


בנוסף להוצאת הספרים, בסוף השבוע קיים בית איזי שפירא קונצרט התרמה מיוחד במשכן לאמנויות הבמה ברעננה, בו שרו שניים מהזמרים-חזנים הבולטים ביותר בעולם היהודי, סימון כהן וקולין שחט, בליווי תזמורת סימפונט רעננה ומקהלת חזנים יובל בניצוחו של אופיר סובול.

בקונצרט שרו השניים ביחד ולחוד קלאסיקות ישראליות ידועות, ובהם משירי ארץ אהבתי, קלאסיקות יהודיות כמו הללויה שכתב וביצע ליאונרד כהן, שירים ממחזות זמר כמו Bring Him Home מתוך עלובי החיים ושירי תפילה לישראל, ירושלים וצה"ל כמו מחרוזת לשלום ירושלים.

כהן, הטנור מבין השניים, נחשב לאחד החזנים החשובים בעולם, עומד כיום כחזן ראשי בבית הכנסת הידוע ביותר בלונדון שבאנגליה ומופיע באולמות הקונצרטים המפוארים ברחבי העולם. שחט, בעל קול הבריטון, מדרום אפריקה במקור, הופיע לצדן של התזמורות החשובות בעולם ובהן התזמורת המלכותית של לונדון, ולצד אמנים מהשורה הראשונה כמו הזמר הידוע אנדראה בוצ'לי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר