הנחת תפילין: האירוע באוסטרובסקי שעורר סערה, מתוך סרטון שרץ ברשת, פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
הנחת תפילין: האירוע באוסטרובסקי שעורר סערה, מתוך סרטון שרץ ברשת, פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

מנהל אוסטרובסקי אסר להניח תפילין במרחב הציבורי בבית הספר ועורר סערה גדולה

תיעוד של המנהל פונה אל תלמיד שהניח תפילין עורר סערה גדולה. שר החינוך: "הנחיית בית הספר המקובלת בעניין זה היא שהנחת התפילין תתקיים בכיתות הלימוד"

פורסם בתאריך: 22.9.23 21:43

פנייה של מנהל תיכון אוסטרובסקי, שי שטרן, אך תלמידי, שלא להניח תפילין בחלל המרכזי של בית הספר אלא רק בכיתה או בחדר בספרייה, עוררה ביקורת חריפה וסערה גדולה. בסרטון שרץ ברשתות נראה מנהל התיכון הממלכתי אוסטרובסקי ברעננה גוער בתלמידים לא להניח תפילין במרחב הציבורי של בית הספר. בין היתר נשמע המנהל אומר: "באת ללמוד פה, אתה תתנהג לפי הכללים שאני קובע". על כך ענה אחד התלמידים: "באתי לישראל כדי להניח תפילין, מה אנחנו בתקופת הרומאים שאני צריך להתחבא כשאני עושה מצוות?" והוסיף – "מה זה השטויות האלה?".

 

הסרטון עורר סערה גדולה, וכמו כן גרר תגובות ממספר גורמים. מעיריית רעננה נמסר: "מדובר בתיכון ממלכתי, בו לומדים תלמידים חילוניים, מסורתיים ודתיים בכפיפה אחת, תוך חיים משותפים ומכבדים. בבית הספר מכבדים כל תלמיד באמונתו ואת כלל הקהילות. תיכון אוסטרובסקי ימשיך לכבד את אורחות חייהם של כלל התלמידים הבאים בשעריו".

שר החינוך יואב קיש פרסם את התגובה הבאה: "נחשפתי לסרטון המדובר, אשר במבט ראשון נראה מזעזע ובו מנהל שאוסר על תלמיד להניח תפילין. מבירור שערכתי עם מנהלת המחוז ועם מנהל בית הספר עצמו התבררה לי תמונה שונה לחלוטין. בבית הספר אוסטרובסקי מתקיימות הנחות תפילין באופן קבוע ומידי יום, לתלמידים שמעוניינים בכך בכיתות הלימוד. בית הספר הינו ממלכתי בו גם לומדים תלמידים מסורתיים ודתיים שעלו ארצה, לאור העובדה שמופעל בשטחו אולפן ללימוד השפה העברית. הנחות התפילין היו ויישארו חלק בלתי נפרד מאורח החיים של בית הספר – ולאף אחד אין כוונה לשנות סטטוס-קוו זה. הנחיית בית הספר המקובלת בעניין זה היא שהנחת התפילין תתקיים בכיתות הלימוד. אמירותיו של המנהל בסרטון שפורסם אינן כוונו לעצם הנחת התפילין אלא להנחיות המקובלות בבית הספר בנוגע להנחת התפילין בכיתות. משרד החינוך ימשיך לפעול ברגישות ובנחרצות למען שמירה על חופש הפולחן והדת של כל אחד מהתלמידים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר