בית ספר נעם ברעננה, צילום פרטי
בית ספר נעם ברעננה, צילום פרטי

"שלחו אותנו לאסוף תרומות למיגוניות": זה בית הספר שתלמידיו פוצלו בין ארבעה מוקדים

הפיצול, איחוד הכיתות, והמיגון: הורים לתלמידי בית ספר נעם מעלים טענות קשות כלפי העירייה: "יש כיתה עם 47 תלמידים, אנחנו בנים חורגים". העירייה: "מתחילים בתכנון מבנה קבע"

פורסם בתאריך: 22.1.24 08:25

הורים לתלמידים בבית הספר היסודי "נעם" ברעננה, זועמים על כך שילדיהם עדיין לומדים בפיצול בארבעה מוקדים שונים בעיר. מדובר בבית ספר ממלכתי דתי תורני המכיל 436 תלמידים ונמצא בתוך אמי"ת כפר בתיה, אך בשל העובדה שמדובר במבנים ישנים ללא מיגון בסיסי, נאלצה העירייה להעביר תלמידים למבנים אחרים בבתי ספר אחרים. חלק מהתלמידים הועברו לבית הספר תל"י, חלק לבית הספר "רועי קליין" ושאר התלמידים נותרו בשני מוקדים במבנים הישנים של בית הספר "נעם".

ההורים טוענים כי הפיצול פוגע מבחינה פדגוגית בילדיהם ומהווה קושי רב להורים בעת פיזור ואיסוף הילדים מהמוקדים השונים. "מדובר בפגיעה קשה בילדים כי איחדו כיתות למספר גבוה מאוד, אפילו של 50 בנות בכיתה. מורה אחת לא יכולה להתמודד עם כמות כזאת של תלמידות. איך אפשר ללמד 50 ילדים? אם פיצלו אותנו היו צריכים לתגבר במורים ושאר אנשי צוות", אומרת רינה מולדבסקי, אמא לילדה בכיתה א' בבית הספר ומסבירה כי מעבר לכך ישנם במבני בית הספר ליקויים חמורים שפוגעים בתפקוד השוטף.

בשל בקשת ההורים, הוזמנו שלוש מיגוניות שאמורות להגיע בסוף חודש ינואר ולהכיל כמחצית מהילדים בשעת הצורך אך זה לא מספיק לכל התלמידים ויש דרישה לשלוש מיגוניות נוספות בעלות של 900 אלף שקלים. ההורים מרגישים שנזנחו מאחור על ידי העירייה. "הגענו למצב שהעירייה שלחה אותנו לאסוף תרומות למען מיגון בית הספר ואנחנו פותחים קמפיין מימון המונים לצורך כך. רעננה אחת העיריות הכי עשירות בארץ וההורים צריכים לקבץ נדבות בשביל ביטחון הילדים. הגענו למצב שאנחנו לא יכולים להמשיך כך", מוסיפה רינה.

לבעיות שנוצרו בעקבות המלחמה יש להוסיף את הבטחות העירייה לבניית מבנה קבע לבית הספר שמתעכבות, דבר שמכעיס מאוד את ההורים. נטלי הורביץ, יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר, מסבירה: "מלפני כמה שנים אנחנו בית ספר עירוני על שטח שלא עירוני. הרבה שנים אומרים לנו שיהיה לנו מבנה קבע ובגלל כך אנחנו לא מקבלים תקציבים ראויים לשיפוץ בטענה כי יש תכנית לבניית מבנה הקבע, אבל בפועל דברים לא מתקדמים ואנחנו לא רואים את בניית המבנה באופק".

הנהגת ההורים הוציאה מכתב להורים לאחר פגישה בין נציגי הנהגת ההורים לראש העירייה ובכירי אגף החינוך ובו הסבר על המצב הנוכחי: "פגישה זו הינה פגישה נוספת בשרשרת פניות ופגישות שנעשו במאמץ לקדם את ענייני בית הספר הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. עד עתה נקטנו בדרכי נועם מתוך אמון ותקווה שהעירייה פועלת ותפעל לטובת ילדנו כפי שהיא מחויבת לעשות למען כל תלמידי העיר. לצערנו הרב אנו חוששים שהתבדינו וזה אינו המצב ואנו "בנים חורגים" לעירייה. תלמידי בית הספר מפוזרים היום בארבעה מוקדים שונים בעיר, כיתות אוחדו בשל חוסר מקום (באחת מהן 47 תלמידים!), תנאי שניים מהמבניים הזמניים גרוע, בעוד פחות משנתיים נאלץ לפנות את כפר בתיה ועדיין לא התחילה הבניה של מבנה הקבע והעירייה מונעת מאיתנו מידע לגבי המצב התכנוני".

הנהגת ההורים כתבה להורים: "במהלך הפגישה ולמרות שבתחילה העניין הוכחש, הודה ראש העירייה כי התוכנית המעודכנת לבניית מבנה הקבע אינה מקודמת ע"י העירייה בוועדה לתכנון ובניה כל עוד לא יתקבל אישור מאת משרד החינוך על תקצוב הבניה של מבנה הקבע. זאת כאמור בניגוד גמור להבטחות קודמות ואפילו לדברים שנאמרו בתחילת הפגישה עצמה. יתרה מכך, לתדהמתנו נאמר לנו כי להערכת העיריה בעוד כשנתיים, כאשר נצטרך לפנות את כפר בתיה, יתכן שמבנה הקבע לא יהיה מוכן והעיריה תפעל להארכת שהותנו בכפר בתיה. הבהרנו את דרישתנו החד משמעית שההליכים התכנוניים שבאחריות העיריה ימשכו במקביל למאמציה להשגת תקצוב לבניה ממשרד החינוך. גם פה הרגשנו שבקשתינו נופלת על אוזניים אטומות".

לגבי הדרישה למיגוניות נכתב: "לטווח הקצר ביקשנו מהעירייה להציב בבית הספר שש מיגוניות על מנת שיהיה ניתן להחזיר את כלל תלמידי בית הספר למבנה הרגיל שלנו. שלוש המיגוניות שאושרו בפגישה קודמת וכבר היו צריכות להיות מוצבות בבית הספר מתעכבות. לפי הצפי נכון להיום הן יגיעו ב30.1.24. דרישתנו להצבת שלוש מיגוניות נוספות נענתה כי לעיריית רעננה אין לכך תקציב עד אחרי הבחירות וכי אם העניין נראה בעיננו כדחוף ואינו סובל דיחוי עלינו להשיג בעצמנו תרומות להזמנת המיגוניות. העירייה לפחות הבטיחה שהיא תתפור את כל ההיתרים והאישורים הדרושים לשם הכשרת הקרקע והצבת המיגוניות הנוספות בשטח. בלית ברירה אנו פועלים להקמת פלטפורמה לתרומות ובהמשך נפנה אליכם בבקשת עזרה להתרמה".

מעירית רעננה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה מציבה את שלומם וביטחונם האישי של תלמידי העיר בראש סדר העדיפויות, בשגרה ועל אחת כמה וכמה בתקופת חירום זו. מיד עם מעבר בית הספר נעם מידי רשת "אמית" לאחריות עירונית, פעלה העירייה באופן רציף מול משרד החינוך לקבלת אישור בניית מבנה קבע לבית הספר, ובימים אלו, עם קבלת האישור, אנו עומדים בשלבי התחלת תכנון מפורט לבית הספר במבנה קבע במקום המבנים היבילים בהם למדו התלמידים עד כה, ושאינם עומדים בהנחיות המיגון המחמירות של פיקוד העורף. במקביל, לצד השקעת משאבים עירוניים בהעברת התלמידים בתקופת החירום למבנים ממוגנים ללמידה במתחמים בבית הספר תל"י וכפר בתיה, והכשרת מתחם ממוגן בתיכון "רועי קליין" עבורם, השקיעה העירייה סכום של למעלה ממיליון שקלים בהקמת מרחבים מוגנים מוסדיים לתלמידים במתחם בית הספר נועם, השקעה חסרת תקדים, החריגה בנוף הרשויות המקומיות. המרחבים יוקמו במתחם בית הספר בקרוב, לרווחת התלמידים ולהבטחת מוגנותם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר