איציק מילר, אביחי ארביב, מרסלו גל
איציק מילר, אביחי ארביב, מרסלו גל

דבר הפורשים מהפוליטיקה של רעננה: "הבחירות האלה הגיעו למקומות מאוד לא יפים"

שלושה מחברי מועצת העיר שבחרו לא לרוץ בבחירות באף רשימה מספרים מה הם חושבים על מערכת הבחירות ומדוע אינם ממשיכים בחיים הפוליטיים. מרסלו גל: "יש לי כוונות לרוץ לתפקיד הרבה יותר גבוה מחבר מועצה בבחירות הבאות"

פורסם בתאריך: 4.11.18 14:44

בבחירות שהתקיימו בשבוע שעבר, זכו ב-19 המושבים במועצת העיר שמונה רשימות שונות. רוב חברי המועצה שנבחרו כבר מכהנים כחברי מועצה בקדנציה הנוכחית וימשיכו את תפקידם בקדנציה הקרובה, אך לא כל מי שישב בשולחן בחמשת השנים האחרונות ניסה להיבחר פעם נוספת לתפקידו. ישנם כאלה שהחליטו לפרוש לעת עתה מהחיים הפוליטיים. שלושה מהם מספרים למה ומה הם חושבים על מערכת הבחירות האחרונה:

מרסלו גל, מכהן כחבר מועצה מטעם 'רעננה שאנחנו אוהבים' מחודש אפריל האחרון

מרסלו גל

מרסלו גל

איך לדעתך התנהלה מערכת הבחירות?

"בהרבה מובנים ירדו לפסים מאוד אישיים, מתחת לחגורה, מאוד מלוכלכים. הבחירות האלו ללא ספק הגיעו למקומות מאוד לא יפים בין מועמדים, המון תקיפות אישיות שלא מקובלות כלל".

מה אתה חושב על ריבוי הרשימות והמועמדים?

"זאת הפעם הראשונה שבבחירות היה מספר כל כך רב של מועמדים, אבל בוא לא נשכח כמה התחילו וכמה סיימו. זה מראה מצד אחד על הדמוקרטיה שלכולם יש אפשרות לרוץ בבחירות, אבל מצד שני אני חושב שצריכות להיות ארבע-חמש רשימות במועצה שמייצגות את כלל הציבור".

מדוע לא התמודדת שוב?

"היו שלושה מועמדים שהציעו לי לרוץ ברשימות שלהם, אני החלטתי שלא, בגלל הנסיעות המרובות שלי לחו"ל במסגרת העבודה. יחד עם זאת, יש לי כוונות לרוץ לתפקיד הרבה יותר גבוה מחבר מועצה בבחירות הבאות. אני מתכוון מיד אחרי הבחירות המוניציפליות הקרובות לשבת ולחשוב על הבחירות שיהיו עוד חמש שנים, ואני מכוון מאוד גבוה".

 

אביחי ארביב, מכהן כחבר מועצה מטעם 'הרשימה למען התושבים' מאז 2016

אביחי ארביב

אביחי ארביב

איך לדעתך התנהלה מערכת הבחירות?

"מאחר והיו יותר מועמדים מבעבר והיו יותר סיעות, אז היא נגררה למקומות פחות נאותים. בכל מערכת בחירות אנחנו רואים דברים כל מיני אירועים לא מקובלים ואף מכוערים, אבל הפעם זה חרג מעט".

מה אתה חושב על ריבוי הרשימות והמועמדים?

"הפעם היו יותר סיעות ויותר רשימות אז מן הסתם היו יותר אירועים לא מקובלים ומעט מכוערים, זה מבחינת האווירה עצמה. כמו כן, זה אומר שלא יהיו סיעות גדולות כמו שהיו עד עכשיו, הסיעות הן עד שלושה מנדטים ואנשים יצטרכו לעבוד יותר קשה. בשל ריבוי המועמדים לראשות העיר, היה ברור כי יהיה סיבוב שני".

מדוע לא התמודדת שוב?

"לקראת הבחירות, אנחנו ברשימה למען התושבים רצינו להמשיך או להצטרף לאחד המועמדים. מאחר וכל אחד מחברי הרשימה פנה לתמוך במועמד אחר, אז החלטנו שאין טעם לקיים את הרשימה כפי שהיא כרגע וגם לא להצטרף כולם ביחד לרשימה אחרת כי כל אחד חושב אחרת. אני באופן אישי בחנתי כמה אופציות, אבל מאחר ולמדתי אצל דן ברוך את דרך הפוליטיקה, אני מאמין שהסטנדרט היה גבוה, ולכן החלטתי לא להצטרף לאף אחד ולהמשיך להתנדב אבל מחוץ לפוליטיקה. אני תמיד טוען שבפוליטיקה על כל 100% שאתה משקיע, הצד השני מקבל 20%, והשאר הולך על הפוליטיקה ויחצ"נות. אבל בהתנדבות ישירה הצד השני מקבל 90%".

איציק מילר, מכהן כחבר מועצה מטעם רשימת 'מרצ' מאז מרץ האחרון וכיהן בעבר כחבר מועצה מטעם רשימת 'העבודה'

איציק מילר

איציק מילר

איך לדעתך התנהלה מערכת הבחירות?

"אני חושב שמערכת הבחירות ברעננה, לא בשונה מהפעמים הקודמות, התנהלה בסך הכל בהגינות. יש תמיד פה ושם "תלשו לי זה, עשו לי כך". לפעמים יש התקפה מפה או משם, אבל היא לא חרגה מכך. בוודאי שלא הגיעה לקרסוליים של הפוליטיקה הארצית".

מה אתה חושב על ריבוי הרשימות והמועמדים?

"כל אחד עושה מה שהוא רוצה כמובן, אבל מבחינה ניהולית ושלטונית אחר כך נקווה שלא יהיו בעיות. כשיש ריבוי סיעות יש לעיתים בעיה להקים קואליציה יציבה. כמובן שצריך שיהיה ריבוי מפלגות כדי לתת ביטוי לכל אחד, אבל לא ברמה שכל רשימה יכולה להפיל קואליציה".

מדוע לא התמודדת שוב?

"כל דבר בעיתו. מה שנעשה, נעשה, אני פיניתי את מקומי לדור צעיר, אני שמח שאנשים חדשים נבחרים ונכנסים למועצה ולעירייה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר