סדנאות ומעגלי נשים לכל אישה
סדנאות ומעגלי נשים לכל אישה

סדנאות ומעגלי נשים לכל אישה

פורסם בתאריך: 18.12.18 21:20

עוד בתור נערה מתבגרת אני זוכרת את העוגן שהיוו לי אחיותיי למין הנשי. שיתפתי אותן בכל התחושות, הכאבים והפחדים הכי גדולים. לעתים הן ידעו לתת עצה טובה ולעתים רק ההקשבה והנוכחות ניחמה ואפשרה לי להרגיש שיש מישהי שמבינה את הכאב שלי ללא מילים. באיזשהו שלב משהו התקלקל. אם פעם יכולתי להתקשר לחברה טובה ולספר לה כל דבר קטן שעובר עליי, היום זה כמעט ולא קורה. הנשים המקיפות אותי וגם אני, עסוקות בקריירות, ילדים ובעלים בעוד שהקשר אחת עם השנייה החל להתרופף. אולי זה הלחץ האינסופי לעמוד בכל המטלות, אולי זה הרצון להיות מוצלחת ולעמוד בצפיות החברה, מה שבטוח הוא שמצאתי את עצמי מתמודדות עם סוגיות מורכבות כמעט לבד לחלוטין.

עם הכוונה הזו לחיבור נשי ועמוק שאני יודעת שקיים, אני מתהלכת כבר זמן מה. למזלי, פגשתי ממש במקרה את תמי אריאלי, מורה ליוגה נשית ומנחת מעגלים בתל אביב. קבענו לקפה ברחוב דיזנגוף בתל אביב ושיתפתי אותה בתחושות. לא הופתעתי כששמעתי שהיא מזדהה איתי מאוד, אך עם זאת שמחתי לשמוע שהיא דווקא הצליחה למצוא את הרחם הנשית שאני מחפשת כבר זמן רב. זה קרה לאחר השתתפותה בקורס הנחיית מעגלי נשים אותו מנחה מיכל מעיין דון בעשור האחרון, ואני שמעולם לא השתתפתי במעגל נשים בעברי, הסתקרנתי להבין במה מדובר. "אי אפשר להסביר את התחושה במעגל, זה כמו לחזור הביתה" סיפרה לי תמי. מבולבלת ומרוגשת, יצאתי מהדייט והחלטתי לצאת למסע החיפוש בעצמי. הצעד הראשון היה להגיע לאירוע חגיגות העשור של שבט מנחות מעגלי הנשים שהקימה מיכל מעיין, בו נכחו כמאה בוגרות קורס הכשרת מנחות "חכמת המעגלים". אולי אם אפגוש אותן בעצמי, אצליח לחוות את מה שתמי לא הצליחה להעביר לי במילים.

מיכל מעיין דון. קרדיט : מגד גוזני הארץ

מיכל מעיין דון. קרדיט : מגד גוזני הארץ

הייתי בין הראשונות שהגיעו לאירוע, ולאט לאט החלו להצטרף עוד ועוד נשים. הן פגשו אותי בחיבוק חם ואני שבדרך כלל לא נפתחת מהר, חוויתי התרככות שאפשרה לי להרגיש מהר מאוד כבר חלק מהן. ישבנו מחוץ למבנה והתחלנו לפטפט על החיים בטבעיות נשית שכזאת. משוחררות מפוזה ובושה שתפנו אחת את השנייה בדברים הכי אינטימיים שיש. הלב החל להתרחב וזה גרם לי לתהות מהי אותה אנרגיה שיצרה את התחושה הנוחה הזו? לא ידעתי לענות על כך באותו הרגע, אבל זיהיתי שלמרות שלא הכרתי אף אחת מהן לפני, התגעגעתי.

"הנשים שמגיעות ללמוד להיות מנחות מעגלי נשים, עוברות קורס הכשרה וגם תהליך אישי עמוק הנקרא 'התפתחות האישה החכמה' מתוך חכמת החיבור בין הנשים" מספרת מיכל מעיין. "פעם כשחיינו בשבטים, נשים בילו ולמדו אחת מהשנייה כל הזמן. חווית הבדידות שאת מדברת עליה היא תוצאה של תרבות שיצרה מרחק גדול מהגוף ומההוויה הנשית. רבות מאתנו חוות ניתוק וחוסר מימוש של ההוויה הנשית הבוגרת. למרות היותנו בעלות עוצמה מטבענו, לפעמים איננו מצליחות להתחבר אל אותה העוצמה וזאת בעיקר בגלל התרבות והחלקים הזכריים המדכאים את נשיותנו".

סרטון עשור לחכמת המעגלים:

אז מה עושים כדי לחזור למקור?

"לחמישים אחוז מהנשים שאני פוגשת יש טראומות בנוגע לקשרים מול נשים. כאשר הטראומה הופכת לעונג, החוויה הנשית עוברת ריפוי. התקשורת הנשית היא כמו תרופה לכל חוויות הבדידות שהיו לנו בחיים", משתפת מיכל מעיין.

מבוישת אך פתוחה לגילוי, הצטרפתי למעגל. ריחות קטורת מילאו את החדר בעודי מתמלאת התרגשות. התחלנו בריקוד חופשי ומשחרר והמשכנו לטקס אינדיאני המחבר אל שלוש עשרה האימהות האינדיאניות. כל אחת מהן מסמלת עוצמה נשית אחרת כאשר דרך המדיטציה המונחית מצאתי את כל אחת מהאימהות בתוכי ונזכרתי במה שכמעט ושכחתי שהיה שם תמיד. את המעגל הנחתה מיכל מעיין ולמרות שהיא המייסדת של התכנית, התוכן הועבר בגובה העיניים ולא הייתה היררכיה שאופיינית לקבוצות. זה הזכיר לי שיח נשי עם חברות טובות בו כל אחת משתפת את שיושב על ליבה ופשוט יכולה להיות מי שהיא. המשכנו למעגל מאסז'ים מקרב, אז ניצלתי את הקרבה כדי להמשיך את הפטפוט מתחילת הערב. דיברתי עם שמונה מנחות מעגלים והבחנתי שממש כמו שלוש עשרה האימהות, כל אחת לקחה את הנחייתה אל העוצמה שנובעת מעולמה הפנימי: ליפז נוי מנחת מעגלי נשים צעירות בנושאי מיניות, אינטימיות וחיבור לגוף ולווסת, איילת סלע הררי מעבירה מעגלים בהקשר של רצפת האגן ומיניות בריאה, נועה פרידמן מנחת מעגלי נשים קטנות (בנות מצווה), אורנה כהן הקימה מעגל לנשים שחיות מחוץ לנורמות החברתיות, הודיה כהן ייסדה את מעגל "האוהל המקראי" לנשים חרדיות, שרית אביצור יצרה מעגלי נשים בשילוב כלים יצירתיים ותנועתיים, מעיין מידן מלמדת נשים משמעות וחוקים עליונים, ולילך בן דרור וגילי שי רייס יצרו את התכנית הארצית "נשים במעגל השנה" שמזמינה כל אישה להצטרף למעגל הקרוב אליה דרך רשת מנחות שפרושה מצפון ועד דרום הארץ.

התרגשתי שבדיוק כמוני, כל אישה יכולה למצוא לה מעגל שאליו היא מתחברת ולהיזכר בעוצמה שלה.

סיימנו את הערב בחיבוקים ונשיקות. יצאתי מועצמת, שמחה ומלאת אהבה. הבנתי בדיוק למה תמי התכוונה כשאמרה שמצאה לה בית. השבט הנשי תמיד היה פה, רק הייתי צריכה לאפשר לעצמי למצוא אותו. ועכשיו תורכן.

מצאי לך מעגל שמתאים לך>>>

איילת סלע הררי סדנאות ומעגלי נשים בהקשר של רצפת האגן ומיניות בריאה. קישור לדף הפייסבוק

טלפון: 052-2321173

אורנה כהן "יוצאות מהקווים" מעגלים לנשים שחיות מחוץ לנורמות חברתיות (אל-הוריות)

טלפון: 053-3314335

הודיה כהן– "האוהל המקראי" מעגלי נשים מכוונים למגזר הדתי.

טלפון: 0524337308

שרית אביצור מעגלי נשים בסימן תנועה מחול וחיבור לגוף.

טלפון: 054-5367878 

ליפז נוי– מעגלי נשים צעירות בנושאי מיניות, אינטימיות וחיבור לגוף ולווסת.

טלפון: 054-9437043

מעיין מידן "כשנשיות פוגשת משמעות" – מעגלי נשים ביהוד.

טלפון: 053-7616789

לילך בן דרור וגילי שי רייס– מנחות מעגלי נשים ומייסדות התכנית "נשים במעגל השנה".

אתר: www.agol.co.il

טלפון לילך בן דרור: 052-3628658

טלפון גילי שי רייס: 0528-223636

נועה פרידמן – מעגלי נשים קטנות (בנות מצווה).

טלפון: 050-7606898

תמי אריאלי מעגלי נשים ויוגה נשית בתל אביב.

טלפון: 052-4429700


מיכל מעיין דון, בעלת תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני בנשים ומגדר, מנחה בינלאומית למיניות מודעת ממייסדות מרכז "אישתר" למיניות ותודעה, בת 46 ואמא למתבגרת. מייסדת את "חכמת המעגלים" וחוגגת השנה 10 שנים לקורס הכשרת מנחות מעגלי נשים שפתחה לראשונה בשנת 2008. בימים אלו רץ מחזור 38 של הקורס- 22 מפגשים אינטימיים לנשים כשבראש ובראשונה הן עוברות תהליך התפתחות אישית דרך התפתחות הנשיות.


קישור לפייסבוק של מיכל מעיין:

מייל: [email protected]
טלפונים: 050-4228722
0523810858

קישור לאתר

ליפז נוי

ליפז נוי

ליפז נוי: "עבורי מעגל נשים זה בית. המקום לבוא, להתפשט ולהיות אני ללא מסכות, התניות חברתיות וצפיות מהחברה".

איילת סלע הררי

איילת סלע הררי: "עבורי מעגל נשים הוא שליחות של ממש. אני מרוגשת להעביר את הידע הקדום והחשוב הזה הלאה"

 

‏‏לילך בן דרור וגילי וייס

‏‏לילך בן דרור וגילי וייס

לילך בן דרור ושי רייס: "במעגל אני מרגישה אהובה ומקובלת. מקומי מובטח, אני שייכת ושווה"

 

מעגלי נשים ששווה להכיר

מעגלי נשים ששווה להכיר

אורנה כהן

אורנה כהן

אורנה כהן: "מעגל היא ישות חיה ופועמת. ממש כמו אישה"

הודיה כהן

הודיה כהן

הודיה כהן: "המעגל מאפשר לי להרגיש בטוחה במי שאני. בלי שיפוטיות וביקורת – נקיה כמו שאני"

מעגל נשים קטנות - נועה פרידמן

מעגל נשים קטנות – נועה פרידמן

נועה פרידמן: המעגל  מאפשר לי לראות את השליחות הייחודית לי בכל מקום שאני מגיעה אליו בחיי"

מעיין מידן

מעיין מידן

מעיין מידן: "מעגל נשים עבורי זה מקום מנוחה מעומס החיים, המקום הכי בטוח, מבין ועוטף שיש"

שריתה אביצור

שריתה אביצור

שריתה אביצור: "המעגל עבורי הוא כוח, עוצמה, חוכמה, ריפוי עמוק ואפקטיבי יותר מכל דבר אחר"

 

 

 

 

 

 

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מעריץ לא סודי מהקהילה

    מיכל מעיין דון היא אישה מהממת ופעילה חברתית חשובה ומשפיעה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר