העולם שייך לגיל השלישי. תמונה ממאגר Shutterstock
העולם שייך לגיל השלישי. תמונה ממאגר Shutterstock

העולם שייך לגיל השלישי

בישראל מונים בני הגיל השלישי כמיליון איש, תוחלת החיים ושיעורם באוכלוסייה רק גדל וכתוצאה מכך נוצרים צרכים חדשים שיש לתת להם מענה. קולמן לגיל השלישי מסייע בייעוץ והכוונה לבתי אבות ודיור מוגן, במימון ובטיפול שוטף בנכס לבני הגיל השלישי

פורסם בתאריך: 30.12.18 07:50

ידוע לכולנו, שהרגע שבו המבוגר ומשפחתו צריכים להחליט על מעבר לבית אבות אינו קל, שאלות רבות מתחילות לעלות, מהו פתרון המגורים הטוב ביותר להורה, סיעודי, עצמאי, תשוש, דמנטי? מה עדיף בית אבות או עובד זר ? איך מוצאים את בית האבות או דיור המוגן המתאים?
מהם דרכי המימון? משרד הבריאות? משרד הרווחה ? פרטי? משכנתא? ביטוחים? השכרה הדירה?
מי מטפל בבית ההורה בזמן שההורה בבית האבות/הדיור מוגן? מה קורה שיש נזילה בדירה מי מהילדים יטפל בכך ומה קורה אם בן המשפחה ערירי?
היזם הציע למבוגר דירת 4 חדרים במסגרת תמ"א 38, זה כדאי? מה אפשר להשיג מהיזם כדי להקל על המבוגר, שמעוניין להמשיך לגור בביתו או בדירה אחרת בסביבת המגורים של ביתו בזמן תהליך הבניה?
ננסה בכתבה זו לסייע במענה לאותם התלבטויות ולמציאת דרך מהירה יותר לפתרונם.

קצת על עינת קולמן

עינת בעלת ניסיון רב בעבודה סוציאלית עם הגיל השלישי ובתחום הנדל"ן. בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית בהצטיינות ובעלת תואר שני במנהל עסקים בהתמחות שיווק ופרסום, יועצת משכנתאות מומחית ובעלת רישיון תיווך.

למה כדאי לקבל ייעוץ והכוונה לבית אבות ודיור מוגן?

"במהלך שנות עבודתי בעבודה סוציאלית עם מבוגרים הן ברווחה והן בחברות הסיעוד, שמתי לב לשלב שכיח שבו מתעורר צורך חדש אצל המבוגרים להשגחה רפואית בשל ירידה בתפקוד, תחושת בדידות, רצון בעניין ותעסוקה ולעיתים המבוגר צריך להשתחרר מבית חולים ויש צורך במהרה במציאת בית אבות מתאים.
ואז מתחיל "שלב הגוגל" דהיינו, החיפוש של המבוגר ומשפחתו למקום למגורים שיתאים לצרכים החדשים שמתעוררים ושואלים את עצמם שאלות רבות, היכן, כיצד ואיפה מוצאים אותו? האם אפשר להיעזר במדינה למימון בית האבות וכיצד? האם יש מקומות פרטיים? איך מוצאים מישהו מקצועי להתייעץ? מה עלות של יועץ שיכול לסייע במציאת בית האבות? ועוד".

מהו השירות, כיצד הוא מתבצע ומה עלותו ?
"ליווי אישי ומקצועי לבית אבות/דיור מוגן, שמהווה קיצור דרך לאיתור מקום המותאם למבוגר – ללא עלות.
הליווי האישי מתחיל בביקור המבוגר ומשפחתו הכולל שיחת הכרות לשם הבנת הציפיות, מתן מענה לשאלות ואבחון ראשוני עפ"י מצב התפקודי, רגשי וקוגניטיבי. השלב הבא הינו איתור מספר בתי אבות מתאימים וליווי המבוגר ו/או בן המשפחה לראותם, כמובן שבשלב זה אנחנו בוחנים יחדיו את היתרונות והחסרונות של כל בית אבות.

מלבד הקושי שבאיתור בית אבות מתאים, האם יש קשיים נוספים שהנך מסייעת לפתור?

"קושי רגשי – לעיתים המשפחה נמצאת בלחץ מההחלטה ועל כן ניתנת הרבה תמיכה ואינפורמציה מקלה.
סיוע בבירוקרטיה בקבלת קוד משרד הבריאות לסיעודים או לתשושי נפש – כאמור קוד משרד הבריאות מסייע במימון שהיית הקשיש בבית אבות וכדי לקבלו יש להגיש מסמכים רפואיים סוציאליים וכד', בשלב הזה אני
מסייעת בזירוז תהליך הטופסיאדה מול משרד הבריאות".

מה בעצם קורה עם הקשיש עד לשלב קבלת קוד משרד הבריאות, כיצד מקבל המבוגר טיפול? ומה העלויות?

"לחלק יש עובד זר שמסייע וחלק נמצאים בבעיה כי הם צריכים לשלם באופן פרטי לבית אבות עד לקבלת סיוע ממשרד הבריאות".

האם יש דרך להקל על הוצאות המשפחה עד לקבלת קוד משרד הבריאות?

"כן ומשמעותית, במידת הצורך הנני פונה לבתי האבות, שהינם גמישים יותר במחיר שיש לשלם בזמן שהות המבוגר בבית אבות עד לקבלת התשובה לסיוע במימון משרד הבריאות ומשתדלת למצוא מקום שהעלות תהיה בהתאם ליכולת המבוגר ו/או משפחתו. למבוגרים המוגדרים כתשושים קיים קוד רווחה שמסייע למימון השהייה בבית אבות.כמובן ישנם המעוניינים בבית אבות במימון פרטי ולהם ההתאמה מתבצעת גם בהתאם לתקציבם|.

ישנם היום הרבה מבוגרים שהם עצמאים לכל דבר ומחפשים מקום בטוח עם פעילות חברתית, מה מומלץ עבורם?

"דיור מוגן, הדיירים גרים בדירה פרטית ונהנים מחוגים פעילויות, חברה ותרבות, השגחה רפואית, קפיטריה, בריכה, זהו מקום מגורים מצוין לרכוש חברים ולהרגיש בטחון.
יעוץ משכנתאות לגיל הזהב
במהלך עבודתי כיועצת משכנתאות, ראיתי את הקושי של מבוגרים שעברו את גיל ה60 בקבלת משכנתאות מהבנקים וזה הפריע לי, לא הגיוני שאותו גמלאי, פנסיונר שרוצה משכנתא לדיור מוגן, לשיפוץ הבית, לצורך טיפולים, ולכל חלום שחפץ להגשים, יהיה לו כ"כ קשה לממשם ומכאן נוצר החשיבות שאסייע לבני הגיל השלישי לקבלת משכנתא הפוכה".

מה יתרונות המשכנתא ההפוכה?

"בדומה למשכנתא המוכרת לכולם כאמור המשכנתא כנגד שעבוד נכס אך עם התאמות שמכבדות ומקלות בקבלת מימון לגיל השלישי.
ההלוואה לא מוגבלת בשנים, ללא צורך בהחזרים חודשיים קבועים, ללא צורך במבדקי הכנסה או ביטוח חיים , ללא קנס כשרוצים לפרוע את המשכנתא וככל שהאדם מבוגר יותר אחוז המימון שיוכל לקבל גדל.
שירותי נדלן לגיל השלישי הכולל: ניהול נכס, השכרתו והערכת גובה שכ"ד דירה עבור בקשה למשרד הבריאות".

כיצד שירותי תיווך וניהול נכסים מתחברים לעולם המבוגרים המחליטים ללכת לבית אבות ?

"הערכת מתווך לגובה שכר דירה – במהלך הגשת המסמכים למשרד הבריאות נדרש המבוגר לא פעם בהערכה זו ,באם אין ברשותו חוזה שכירות ועל כן אני מסייעת בהפקת דו"ח הערכה ובמידת הצורך גם בהשכרת הדירה.
נושא חשוב לא פחות, הוא ניהול הנכס בזמן שהות הקשיש בבית אבות/ דיור מוגן, בני משפחה עסוקים לרוב בטרדות היום והשירות הנ"ל מפנה זמן יותר לביקורי בן המשפחה בבית אבות ממקום ההתעסקות מול שוכרים ובתקלות המתרחשות בדירה.
קולמן לגיל השלישי מספק שרות של ייצוג הקשיש מול הקבלן / יזם במהלך התחדשות עירונית:
במהלך ניסיון עבודתי בפרויקטים של התחדשות עירונית בחברות יזמות לבנייה, הבחנתי כי חלק נכבד מהדיירים של הבניינים שבהם מבוצעים פרויקטים של תמ"א 38 ופינוי בינוי הם בני הגיל השלישי, אנו מעניקים להם שירות שמטרתו לשמור על נוחות מירבית במגורים ודאגה למקסום זכויותיהם מול היזם.
ולסיכום – מטרתי היא שכל מבוגר יחיה בכבוד וירגיש תחושת שלמות בבית שבו יגור".


טלפון 058-6506075
קולמן לגיל השלישי

עינת קולמן

עינת קולמן


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר