מחלקת בוררות במשרד עו"ד שלומוביץ, סורקין ושות‘. תמונה ממאגר Shutterstock
מחלקת בוררות במשרד עו"ד שלומוביץ, סורקין ושות‘. תמונה ממאגר Shutterstock

מחלקת בוררות במשרד עו"ד שלומוביץ, סורקין ושות‘

חיים שיין, ד"ר למשפטים, עורך דין, מוסמך לרבנות, פובליציסט ומרצה לפילוסופיה של המשפט, מנהל את מחלקת הבוררות והגישור  במשרד עורכי דין שלומוביץ, סורקין ושות‘. המחלקה פועלת במגמה להביא לידי סיום מהיר ויעיל, סכסוכים משפטיים, גם תוך הוזלה משמעותית שך עלויות ניהול תיקים בבתי המשפט.

פורסם בתאריך: 28.1.19 21:27

במשרד עורכי דין שלומוביץ, סורקין ושות‘, ברעננה הושקה לאחרונה  מחלקה ייעודית לבוררויות וגישורים. בראש המחלקה עומד  ד"ר חיים שיין, שלו ניסיון משפטי מעשי ואקדמי רב שנים.

ד"ר שיין סיים תואר ראשון במשפטים ופילוסופיה באוניברסיטת תל אביב בשנת 1976. הוא נסע בתום הלימודים ולאחר תקופת התמחות לארצות הברית ללימודי תואר שני בפילוסופיה יהודית בבית הספר למוסמכים של ישיבה יוניברסיטי בניו יורק ב- 1979. בשנת 1987 קיבל תואר דוקטור במשפטים מאוניברסיטת תל אביב.

משנת 1995 ועד היום, ד"ר שיין מרצה באוניברסיטאות ובמכללות בנושאים רבים ומגוונים ומתמחה בתחום הפילוסופיה של המשפט. הוא פרסם 7 ספרים מוכרים ובשנים האחרונות כותב טורי דעה בעיתונות.

מדוע יש צורך במחלקת בוררות ומהם יתרונותיה?

"ראשית, יש לציבור חוסר נחת ממה שקורה היום במערכת המשפט בישראל. תיקים נמשכים הרבה מאוד זמן עקב  עומס תיקים בלתי רגיל המוטל  על השופטים. המערכת בוחנת את השופטים על פי מספר התיקים שהם מסיימים ולאזרחים רבים ישנה תחושה של העדפת היעילות על פני הצדק והמשפט. בעלי דין חשים שאין להם את יומם בבית המשפט.

בוררות כמו גם גישור, מהווים אלטרנטיבה ראויה  למה שקורה היום במערכת המשפט.  הבוררות מתקיימת  במשרדו של עורך הדין ללא המתנה של שנים לפסיקת בית המשפט, העלויות נמוכות והצדק נעשה וגם נראה".

באילו תחומים מטפלת מחלקת הבוררות במשרדכם?

"בעיקר בתחום המסחרי אזרחי, כולל כמובן נדל"ן וכן בסכסוכים בתוך  המשפחה. תחום בוררות שהולך ומתפתח כיום בהליכים הקשורים  בהתחדשות עירונית ותמ"א 38 . פתרון מהיר של סכסוכים בין יזמים, קבלנים ובעלי דירות יכול למנוע עיכוב של שנים בהשלמת פרויקטים של בניה. כמו גם סכסוכים ביו בעלי מניות בחברות. בנוסף, חשוב לציין כי הליך גישור בעניני משפחה הוא מכשיר מצוין, שיכול לתת מזור ופתרון לסכסוכים שיש בהם משקעים רגשיים סביב משמורת ילדים וחלוקת רכוש בין בני זוג. כך גם בסכסוכים בנושאי צוואות".

מהו תהליך בוררות?

"תהליך בוררות, דומה במהותו לדיון בבית משפט. הצדדים בדרך כלל מגישים כתבי טענות, רצוי קצרים ומתומצתים, הבורר שומע את העדים והראיות, ובסופו של דבר מקבל החלטה מנומקת על פי הדין המהותי. החלטה שיכולה לקבל תוקף של פסק דין.

הגישור הנו הליך שבו המגשר מנסה לאתר את האינטרסים של הצדדים לסכסוך, ולהוביל אותם להסכמה תוך מתן ביטוי לאינטרסים של הצדדים, מבלי התייחסות לסעיפי החוק. המגשר יכול  להיפגש ולדון עם כל אחד מהצדדים בנפרד, לנסות להבין את המניעים שלהם וגם להציע אלטרנטיבות מגוונות לסיום הסכסוך".

מה היתרון בפניה למחלקת הבוררות במשרד עורכי דין שלומוביץ, סורקין ושות‘?

"ראשית הניסיון והידע שצברתי עם השנים והעיסוקים הרבים שלי, המאפשרים לי לפסוק בסוגיות מורכבות, שונות ומגוונות. כמו כן, על פי רצון הצדדים אפשר לקיים את הבוררות על פי המשפט העברי.משרד עורכי דין שלומוביץ, סורקין ושות‘ הוא משרד גדול ומוכר הכולל עורכי דין מוסמכים ומקצועיים בעלי ותק ומוניטין בתחומים רבים ומקיפים, כך שיש לנו את הידע המצטבר והמוכח.

השירות שלנו יכול להינתן גם במסגרת תיקים קטנים יותר כגון סכסוכי שכנים, כשאפשר לפתור את הסוגיות במהירות ובעלויות סבירות, במקום להתעכב בבתי המשפט למשך שנים עד לקבלת פסק דין".

משרד עורכי דין שלומוביץ, סורקין ושות‘ הוקם ב- 1995 ונמנה בין המשרדים המובילים בשרון בתחום הנדל"ן, משפטי מסחרי- אזרחי, ליטיגציה, דיני משפחה וחברות. עד לפני כ-10 שנים המשרד עסק בתחום המשפחה. ב-2008 נוספו ההתמחויות נוספות. הערכים המוספים של המשרד הם: ותק, ידע רב במעמד אישי שמסייע בכל תחומי העיסוק של המשרד, חדשנות, יצירתיות, שירות של קהל דובר צרפתית, מחלקת בוררות בשיתוף עם הרב עו“ד דר‘ חיים שיין, הגעה לפתרונות מחוץ לכתלי בית המשפט וסגירת עסקאות ברמה גבוהה.

כתובת המשרד: רחוב קלאוזנר 2, רעננה

קישור לאתר 

טלפון: 077-3429508

ד"ר חיים שיין


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר