פעילות בבית נועם
פעילות בבית נועם

בית אבות גריאטרי בשרון: בית אבות נעם

פורסם בתאריך: 29.1.19 13:30

הרגע בו אנחנו צריכים לבחור בית אבות סיעודי עבור הורינו הקשישים, הוא רגע לא קל. הוא כרוך בהוצאתו של הקשיש מביתו – החלטה קשה מבחינה נפשית הן לקשיש והן לנו. כאשר הורה או בן משפחה מגיע למצב בו הוא לא יכול לבצע פעולות כמו הליכה, אכילה ורחצה באופן עצמאי כדאי לשקול להעבירו למוסד או בית אבות סיעודי ואינטימי. מחקרים מראים כי חיי הקהילה, מקום מגורים והפעילויות אותם מבצע הקשיש, משפיעות על איכות החיים ושביעות הרצון של הקשיש. בית אבות "נועם" הוא בית אבות סיעודי ברעננה אשר עונה על פרמטרים אלו, ואף זכה לציונים גבוהים בגין תפקודו על פי נהלי משרד הבריאות.

מיקום: בית אבות נועם שוכן בשכונה פסטורלית ושקטה בעיר רעננה ומתמחה בטיפול בבני הגיל השלישי הסיעודיים. מיקום בית האבות והנוף הירוק הסובב לו, משרה אווירה רגועה ושלווה הן לקשישים השוהים בו והן ולבני המשפחה המגיעים לבקרם. כמו כן, המיקום מאפשר קרבה לקהילה ממנה מגיעים מתנדבים רבים (נוער ואנשים פרטיים) כדי לשמח את באי הבית באופן קבוע. המקום מנוהל כבר 40 שנים ע"י אהרון שרצר שרואה לנגד עיניו את טובת הדיירים והמשפחות ומקפיד לבחור את העובדים היטב כך שהדיירים נהנים מצוות ותיק ומשפחתי, המכירים באופן אישי כל דייר ומעניקים מענה אנושי לכל בעיה.

הצוות: הצוות מקצועי, ותיק ומסור ומקפיד להעניק לדיירים שירותים וליווי צמוד הכולל טיפול רפואי סיעודי, רחצה, האכלה (3 ארוחות ביום כולל שתי ארוחות ביניים), תיאום תורים לרופאי חוץ, ליווי פלוס אמבולנס ועוד. הצוות כולל רופא מומחה בגריאטריה, אחיות מוסמכות, רוקח, מטפלות ומטפלים סיעודיים, פיזיותרפיסטים, דיאטנית, מרפאים בעיסוק, מדריכים בחוגים השונים, אנשי הסעדה, ספרות וטיפוח, ניקיון ואחזקה ועוד. הצוות מקפיד להיות בקשר מתמיד עם הקשישים ובני משפחותיהם.

המבנה: הבית כולל שתי מחלקות מצוידות במיטב הציוד הרפואי בהן גרים בין 50 ל-70 דיירים, הנהנים משתי גינות ירוקות ואזורים ציבוריים לרווחת הדיירים. המתחם כולל חצר גדולה מוגנת ובה ספסלים ופינות ישיבה ואירוח, וכן גינה ירוקה ופורחת. שטחי הציבור הפנימיים כוללים מגוון רחב של שירותים לרבות ספרייה, מועדון, חדר אוכל, חדרי טיפולים ותעסוקה.

פעילות בבית נועם

פעילות בבית נועם

החדרים: החדרים ב"נועם" מתאימים לשני דיירים וכוללים מקלחת נפרדת לכל חדר. לאחרונה, עברו חדרי המקום שיפוץ וכיום זוכים הדיירים לחדר משודרג הכולל הסקה ומיזוג לכל חדר, מיטות המותאמות לנכים, קרמיקה ומערכת מים חדשה לפי דרישות משרד הבריאות וכמובן, פעמון מצוקה ליד כל מיטה. בקרוב יותקנו מצלמות בחדרי הדיירים וכבר כיום, מותקנות מצלמות בשטחים הציבוריים.

האוכלוסייה: הדיירים בבית נמצאים ברמות קוגנטיביות שונות, חלקם צלולים, חלקם אובחנו כדמנטיים. הם מגיעים ממגוון פלחי אוכלוסיה ודוברי שפות שונות. כולם זוכים לחיי קהילה ומגוון אירועים ופעילויות, בהתאמה לצרכיהם ותפקודם.

פעילויות: מחקרים מראים כי פעילות גופנית ומנטלית מקטינה את קצב ההזדקנות הביולוגי והסיכון להתפתחות מחלות בגיל השלישי. לכן, אחד הערכים העליונים של בית האבות הוא לענות על הצורך בשמירה על פעילות פיזית ומנטלית של הדיירים. הפעילויות בבית כוללות תעסוקה בהתאם למצב התפקודי ולתכנית הטיפולית של כל מטופל וכוללות תכני תרבות וחברה כמו התעמלות, חוגי יצירה והעשרה, הרצאות, משחקי חברה, יציאה לגינה בימים שטופי שמש, ערבי מוזיקה ושירה, קבלת שבת מדי ערב שישי וגם פעילויות של מתנדבים, שיחות ומפגשים במהלך השבוע ובחגים.

בית אבות "נועם"
רחוב עקיבא 44 ב', רעננה
טלפון ראשי: 09-7431215 09-7421630
קישור לדף הפייסבוק
קישור לאתר של בית אבות "נועם"

 

בית נועם

בית נועם


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר