כנגד ארבעה דיירים דיברה ההתחדשות העירונית. תמונה ממאגר Shutterstock
כנגד ארבעה דיירים דיברה ההתחדשות העירונית. תמונה ממאגר Shutterstock

מפקחי בניה תמ"א 38 בהרצליה: הכירו את חברת יגאל אלון

לקראת חג הפסח, מומחי קבוצת יגאל אלון המובילה בניהול, ליווי ופיקוח פרויקטים של פינוי-בינוי ותמ"א 38, מספרים על ארבעת סוגי הדיירים בהתאם לבנים בהגדה, וכיצד במקצועיות ובסובלנות רבה, הם מתמודדים עם האתגרים שהם מציבים בפרויקט

פורסם בתאריך: 17.4.19 09:53

"כנגד ארבעה בנים דברה תורה: אחד חכם ואחד רשע ואחד תם ואחד שאינו יודע לשאול" כך נכתב בהגדה של פסח, וכמיטב המסורת מדי שנה, אנו הוגים בהם ותוהים על השפעתם.

הבנים אינם זרים לנו, הציבור החופשי. ואת מאפייני ארבעת הבנים ניתן למצוא כמעט בכל תחום בו אנו נוגעים. יגאל אליהו ואלון וייזברג, בעלי קבוצת יגאל אלון, מסבירים: "בפרויקטים של התחדשות עירונית לדוגמה, הם מייצגים את קווי דמותם של ארבעת הסוגים של בעלי הדירות בפרויקט, ולקראת חג הפסח בחרנו להציגם ולפרט כיצד חברת יגאל אלון מתמודדת עם כל אחד מהם בתבונה ורגישות".

חכם – מה הוא אומר?

"החכם הוא דייר המחזיק בידע רב יותר באשר להתחדשות עירונית מיתר בעלי הדירות, ייתכן והוא עובד עירייה או אדם מן היישוב שעשה מחקר מעמיק יותר ולמד את הנושא. עם זאת, הוא אינו עוסק בתחום ואין לו את הידע המקצועי הנרחב והניסיון הנדרש כדי להבין את המשמעויות של אותו ידע נצבר.

הוא מציף את בעלי הדירות במונחים מקצועיים שלא בהכרח רלוונטיים לאותו בניין, מתחם ועיר, כיוון שבכל עיר לדוגמה, יש אפשרויות אחרות – אם זה מבחינת בניה לגובה ואם זה מבחינת מימוש הזכויות בפרויקט. הדיירים האחרים קשובים לו כיוון שהוא אחד משלהם, ודבריו מקבלים מידית גושפנקה חזקה כדייר בבניין".

כיצד צוות קבוצת יגאל אלון מתמודד עם "החכם"?

"הצוות המקצועי של החברה מחבר את כל הנתונים לכדי הסבר מעמיק, מקצועי ומוחשי יותר. הצוות משתדל להתייחס למושגים השונים בהם משתמש החכם ולחברם לדברי ההסבר ואף משתדל לרתום את המוטיבציה את המחקר שבצע הדייר החכם כך שיהיה דייר מוביל בפרויקט הנוכחי.  אנו משתדלים תמיד לקחת אותו כפרטנר ושותף לדרך".

רשע – מה הוא אומר?

"ה"רשע" הוא אותו דייר שפונה אלינו ומבקש פגישה אישית בארבע עיניים. בפגישה, הוא בדרך כלל ינסה להשיג הטבות גדולות יותר עבורו ע"ח הדיירים האחרים ומבטיח בהתאם לדאוג לחתימות במהירות. לעתים הוא אף מאיים כי במידה ולא נספק לו את אותן הטבות בלעדיות, הוא יעכב את הפרויקט במכוון".

כיצד צוות קבוצת יגאל אלון מתמודד עם "הרשע"?

"הצוות שלנו פועל לעולם בשקיפות וביושרה מול כל בעלי הדירות. בפגישה עם כלל בעלי הדירות אנחנו מסבירים כי אנו נטולי אינטרסים, וכי האג'נדה שלנו היא תמיד עבודה  שקופה, אותנטית, על פי פרוטוקולים ויצירת חוזה אחיד לכולם. אין איפה ואיפה, ואנו מספקים תנאים שווים לכולם.  בדרך זו אנו מגייסים את האמון כלפינו מבעלי הדירות האחרים ומבהירים לאותו "רשע" באמצעות יתר בעלי הדירות שלא ניתן לקבל מאיתנו טובות והטבות על חשבו יתר בעלי הדירות".

"תם" – מה הוא אומר?

"התם" הם אותם בעלי דירות שיודעים בדיוק מה הבניין שווה ושעל פי העירייה לא ניתן לבצע בו כמעט כלום. הסיבות יכולות להיות מגוונות כמו הפקעה של שטחים  ע"י העירייה לצרכי ציבור או שאין היעדר זכויות מספיקות לבניה לגובה או שהמגרש קטן מדי. דיירי ה"תם" למעשה מתחננים שנוציא אותם מהבוץ ונקדם התחדשות עירונית, לא משנה איך".

כיצד צוות קבוצת יגאל אלון מתמודד עם "התם"?

"הצוות המקצועי שלנו בקבוצת יגאל אלון עובד בשיתוף עם עורכי דין מהשורה הראשונה וצוות אדריכלים מוביל, ומכינים יחד אלטרנטיבות לעירייה בפגישות סגורות ופתוחות. אנו עובדים מול מהנדס העיר יחד עם הקואליציה של הבניין, ובמקרה הצורך פונים אף לעיתונות – הכל, כדי שהפרויקט יקודם ולא יעוכב".

ושאינו יודע לשאול

"אלו דיירים שאומרים למעשה שהם לא רוצים להיות שותפים, לא מעוניינים לדעת כלום לגבי הפרויקט וטומנים את ראשם בחול מתוך חשש שיבקשו מהם לחתום על משהו. הם חוששים לאבד את הדירה ולהיכנס לפרויקט שעשוי להתעכב לאורך זמן וניזונים בעיקר מכתבות ותחקירים על מקרי קצה בהן בעלי הדירות נפגעו בתמ"א לסוגיה".

כיצד צוות קבוצת יגאל אלון מתמודד עם "שאינו יודע לשאול"?

"אנו יושבים יחד איתם במספר פגישות ופורסים בפניהם את התמונה המלאה ואת ארסנל היתרונות שהם יקבלו בפרויקט, שפשוט אין שום היגיון בלוותר עליהם. הפגישה נעשית בלווי עורך הדין של הפרויקט שפורש בפניהם את קשת הערבויות והביטחונות של היזם כתנאי מקדים וכן את כל המסלול מתחילת הדרך ועד לקבלת המפתחות, בצירוף כל אבני הדרך שכוללות את כל ההגנות שהם יקבלו. אנחנו לא מתעלמים מהעבר, ומובן כי היו דברים מעולם אבל כאן יש תהליך שקוף, סדור ומקצועי עם לווי משפטי מהשורה הראשונה, במטרה שכל הדיירים יהיו שקטים ורגועים, יתגברו על החששות ויחד נקדם את הפרויקט הטוב ביותר שהם יוכלו לקבל".

על קבוצת יגאל אלון

קבוצת יגאל אלון פעילה מזה 4 שנים בניהולם של יגאל אליהו ואלון וייזברג. יגאל, בהכשרתו מנהל עבודה מוסמך לבניין ותשתיות ובעל ניסיון בביצוע בניה של מעל 10 שנים, הוא דור המשך למשפחת קבלנים וותיקה ומנוסה ומפגין ידע ובקיאות ללא תחרות בתחום. אלון, מגיע מעולמות הניהול וחווית השירות ומציב סטנדרטים גבוהים כלפי ליווי ויחס אישי עבור בעלי הדירות והנכסים. החברה מעסיקה אנשי מקצוע אמינים ומנוסים ביניהם מהנדסים ואדריכלים, על מנת לספק ללקוחות את המעטפת השלמה. החברה אחראית לארגון, ניהול ופיקוח על החוזה ועל הביצוע הן בפרויקטים פרטיים והן במסגרת התחדשות עירונית.

קבוצת יגאל אלון עוסקת בלווי בעלי דירות מהשלב הראשוני של איגוד הדיירים ודרך החיבור למשרד עורכי דין מוביל ואדריכלים מובילים, כשכולם שותפים יחד לתהליך.  אנחנו מייצרים יחד תכנית עבודה לפרויקט ועורכים מכרז יזמים מסודר בכדי לספק את התוצאות הטובות ביותר לכל פרויקט. התוצאה של  עבודה מסודרת עם מנהל פרויקט שמוביל את התהליך תוך פיקוח מקצועי, ומפיקים פרויקטים טובים ואטרקטיביים גם ליזמים וגם לבעלי הדירות.

כתובת המשרד: מגדל צ'מפיון (מול קניון איילון) קומה 29

טלפון: 072-3953061

מעבר לאתר


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר