טיפול מיינדפולנס בשרון. תמונה ממאגר Shutterstock

טיפול מיינדפולנס בשרון

העידן שלנו מלא בגירויים חיצוניים שנאבקים על תשומת הלב שלנו, אז פלא שאנחנו מתקשים להקשיב למה שקורה אצלנו? שיטת מיינדפולנס תלמד אתכם להאזין ותעזור לכם בהפחתת רמת הלחץ, עליה ברמת האושר, שיפור בבריאות ובצמצום הכאב. וזו רק ההתחלה

פורסם בתאריך: 29.4.19 16:42

קשב וריכוז – ניר קראוזה מאמן בשיטת מיינדפולנס

שיחת הטלפון עם ניר קראוזה, מאמן בשיטת המיינדפולנס, התחילה במדיטציה. הוא ביקש ממני להתיישב, להניח את הרגליים על הרצפה, לעצום את העיניים ולעצור לרגע את כל אלפי המחשבות שמתרוצצות בראש. הייתי סקפטית, אבל הקול הרך שלו הדריך אותי בכל רגע איך להוריד את הרגל מהגז, להשקיט את הרעש שמתחולל בתוכי ופשוט להיות נוכחת ברגע הזה ממש. להרגיש את הנשימות ולחוש את השאיפות. לאט-לאט ובתוך דקות ספורות הכל נעלם. נותרו רק הקול העדין שלו שהמשיך להדריך בלחש והשלווה שהתפשטה בגופי. לאחר שפקחתי את העיניים הכל הרגיש כמו בהילוך איטי. ובדיוק מהמקום הזה המשכנו את הריאיון.

במשך שלוש דקות בלבד קיבלתי הצצה לעולם המיינדפולנס (קשיבות). בחנתי מה שלומי, שמתי לב לחששות שלי, נגעתי בתחושות שלי והרגשתי איך הגוף והנפש מתכוונים למקום בו הם נמצאים כעת – להווה. בין שאיפה לנשימה התפנתה תשומת הלב למה שקורה עכשיו ונתנה אישור שכל מה שקורה הוא בסדר. תורה שלמה שניתנה על רגל אחת ויכולה להיות פתרון לעולם עצום של מצבי לחץ, חרדה, דיכאון, מתח ועוד. את שלוש הדקות שלכם באימון מרחב נשימה תוכלו למצוא כאן.

לא מעט אנשים שהכירו את ניר עד לפני חמש עשרה שנים יופתעו לגלות שמה שהוא עושה היום הוא להעביר אימון אישי מבוסס מיינדפולנס ולהנחות סדנאות מיינדפולנס להפחתת מתחים. אחרי הכל, הוא התעסק בהייטק, התפרנס היטב וסיים בהצטיינות תואר שני במדעי המחשב. אלא שהאהבה לאנשים, היכולת לעזור להם והחזון שלו לחברה נינוחה וחומלת הביאו אותו להתמחות בליווי אנשים לחיים טובים יותר.

הסיפור האמיתי התחיל כבר בגיל 12 כשאובחן ניר כמחונן. כילד בכיתת מצטיינים הוא חווה חיים אינטנסיביים והכיר במשך שנים את הלחץ מקרוב. אלא שאז, אחיו הגדול הכיר לו את אומנות הלחימה היפנית אייקידו שנוהגת לפתוח ולסיים את השיעור בכמה דקות של מדיטציה. השקט שלפני ואחרי הסערה מצא חן בעיניו והוא החל להשתמש במדיטציה לאורך כל חייו, אם לפני מבחנים, שמירות בצבא וסיטואציות מלחיצות ביומיום. ב-2007, כשעשה קורס מאמנים במרכז ליאה ארד הוא גילה שהאהבה הראשונה שלו לטכנולוגיה ומדע התחלפה באהבה לעזרה ישירה לאנשים דרך אימון אישי והנחיית קבוצות. ב-2014 הוא הצטרף לקורס הראשון למורי MBSR מטעם המרכז הבינתחומי בהרצליה ואוניברסיטת בנגור באנגליה. מאז, זכה להנחות מספר רב של אנשים וקבוצות בדרכם לחיים מופחתי לחץ והרבה יותר מאושרים ובריאים. ניר כל הזמן ממשיך ללמוד ולהעמיק, למשל הוא אפילו נסע עד למנזר במיאנמר והקדיש שלושה שבועות לתרגול מדיטציה אצל מורה מומחה שנותן השראה למורי מדיטציה בכל העולם.

ניר קראוזה

זה לא סוד שבשנים האחרונות מתעורר עניין עצום מצד פסיכולוגים, מדעני מוח ורופאים בשיטת המיינדפולנס ובשינויים שמתרחשים אצל מי שלומד אותה. יותר מ-3,000 מחקרים מצאו כי למידה ותרגול של מיינדפולנס עוזרת בהפחתת רמת הלחץ, עליה ברמת האושר, שיפור בריכוז ובביצועים, הפחתה במחשבות שליליות שחוזרות על עצמן, הפחתה בעצבנות ותוקפנות, שיפור באמפתיה ובאינטליגנציה רגשית, שיפור בבריאות, הפחתת כאב – וזו רק רשימה חלקית וקטנה מנפלאות המיינדפולנס.

המשמעות של מיינדפולנס היא: "לשים לב מתוך כוונה, בהווה וללא שיפוטיות". לשים לב לגוף שלנו, למחשבות ולרגשות שלנו, לרגעים היפים בחיינו, לאנשים שאנחנו אוהבים. אנחנו נמצאים בעידן שבו המון גירויים חיצוניים נאבקים על תשומת הלב שלנו ומחפשים את הקשב שלנו. ומרוב שאנחנו עסוקים במחשבות, כעסים, תכנונים ודאגות לאירועים שהיו בעבר או לאלו שיהיו בעתיד, אנחנו לא פנויים להיות נוכחים בהווה שהוא הזמן היחידי שבו אנחנו באמת חיים ורק בו אנחנו יכולים להשפיע. תשומת הלב שלנו מודעת בעיקר לבעיות שלנו ולמה שלא בסדר. במיינדפולנס לומדים לחיות בהווה, מתאמנים להפחית את השיפוטיות שלנו כלפי עצמנו ואחרים. אנחנו לומדים לקבל את המציאות כפי שהיא עכשיו, ולהיות סקרנים לשינויים שיקרו בהמשך באופן טבעי.

"תשומת הלב היא מרכיב משמעותי וחיוני בהצלחה", מסביר ניר. "העומס שאנחנו חיים בו גורם לנו למעט בתשומת הלב. אנחנו למעשה חיים את רוב חיינו על טייס אוטומטי – כל פעולה מובילה לבאה בתור. החיים שלנו חולפים על ידינו, כשאנחנו שועטים קדימה, אבל לא באמת נוכחים. לפעמים נראה לנו שתשומת הלב היא מיותרת, אך למיינדפולנס יש אפקט ריפוי עמוק. תשומת לב למתח שאנחנו חווים, יחד עם כמה נשימות, מאפשרות לנו להרפות ולגלות את הרצונות הכמוסים והחשובים שלנו. לדוגמה, 50% מהשכירים מדווחים על סטרס בעבודה. המתח הזה הוא גורם מרכזי שמשפיע על כל המערכות בגוף. מערכת החיסון נחלשת, היצירתיות נפגמת, נגרמות בעיות נפשיות, הראש טרוד בהמון מחשבות – ולכל אלה שיטת המיינדפולנס נותנת מענה ישיר. כלים שמשפיעים ישירות על מה שעסוק באותו רגע הבן אדם. "דוגמה נוספת נוגעת למטופל שלי שחלה בסרטן והגיע אלי רגע לפני ההקרנות, כשהוא חווה המון חרדות מהן", מספר ניר. "במהלך התהליך הוא מקבל כלים שעוזרים לו להתבוננות עמוקה ומדויקת אל הדברים הלא נעימים שהוא חווה, כמו גם אל החוויות הטובות שנתקל בהן אך עד עכשיו חלף לידן. כאשר הוא לומד במדיטציה לשים לב לתחושות הנעימות שליוו אותו בזמן שחווה את אותם דברים טובים הוא באופן אוטומטי נרגע, הוא מפחית את המחשבות השליליות ומתנהל נכון עם הדאגה שאופפת אותו. כך שכשהוא כבר מגיע לטיפול בהקרנות הוא מבחין שזה לא כזה נורא כפי שחשש, שיש מעט מאוד תופעות לוואי ושהוא מצליח לשחרר את המצוקה".

המטופלים המגיעים אל ניר הם מי שחוו אי שקט, מצוקה, כאבים, לחץ, וקושי ומאמינים שכדי לרפא את הגוף יש לתת מקום גם לנפש, ומי שמתוך סקרנות שמעו על נפלאות המיינדפולנס וקלטו שיש בה משהו נכון. התהליכים המרכזיים בהם מתמחה ניר הם העברת קורס מיינדפולנס קבוצתי פעם בשבוע בת"א, שנלמד בכל העולם ומסביר בצורה מסודרת כיצד עובדת השיטה.

בנוסף, מתמחה ניר בפגישות אישיות ובתהליכים של אחד על אחד שמתחילים באבחון שנועד להבין את מקור הקשיים והאתגרים של המטופל, ובניית תכנית טיפול מותאמת שנותנת פתרון ממוקד בעל השפעה רחבה שממשיכה הרבה אחרי סיום התהליך. לדבריו של ניר, כדי להגיע לתוצאה הרצויה יש צורך ב-8-10 פגישות, כאשר מרבית המטופלים מעוניינים להמשיך לפגישות נוספות פשוט כדרך חיים.

"המדיטציה היא ממש כמו חדר כושר למיינדפולנס", מסכם ניר. "זו מסגרת שבה אנחנו מתאמנים באופן עקבי ומסודר בפיתוח המיומנות והתבוננות באופן שליו במה שמתרחש בפנימיות שלנו. דרך האימון העקבי נוצרים שינויים בגוף, במוח ובנפש עד שאנחנו לומדים להביא מיינדפולנס לכל רגע בחיינו".

לפרטים נוספים ניתן לפנות לניר קראוזה בטלפון: 054-5634502, במייל: [email protected] או באתר המיינדפולנס של ניר

ניר הכין לכם חבילת מתנות מיינדפולנס לרגיעה, כדי לקבל אותה לחצו כאן

ספר המודעות של ניר

ספר המודעות של ניר


כתבה שיווקית 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר